Mijn zusje is altijd leuker dan mij

Lieve mensen,
Mijn zusje is veel mooier, dunner en leuker dan mij. Ik vind dat zo niet leuk.
Altijd als we op een camping aankomen ‘aanbidden’ ze mijn zusje zo ongeveer en naar mij wordt nauwelijks omgekeken. Ik weet echt niet wat ik ‘verkeerd’ doe. Ze is niet veel spontaner dan mij.
Wel heeft ze veel meer vrienden en is ze veel populairder. Maar ze is ook echt zo meisje als ieder populair meisje.
Vroeger had ik hier niet zo last van, maar nu kijk ik al op tegen de vakantie omdat ik weet dat ik dan weer zo’n rotgevoel krijg omdat zij altijd wordt verkozen boven mij.

Iemand tips?

x desperate girl

Op ieder potje past een dekseltje :slight_smile:

Jezelf blijven. Niet veranderen. Dat is het belangrijkste. Mensen moeten je leuk vinden om wie je bent, niet om wie je niet bent.

Zoek je eigen vrienden op de camping? Waarom zouden jullie dezelfde vriendinnen op de camping nemen.

Ooh, en het is “dan ik” :wink:.

Ha! Je was me net voor, hehe.

Je moet gewoon jezelf blijven!

Probeer zelfvertrouwen uit te stralen, want ik heb het idee omdat je denkt dat je zusje altijd alle aandacht krijgt, je zelf daardoor ook onzekerder gaat voelen en dat straal je dan ook uit.

Uitstraling is belangrijker dan uiterlijk, is mijn ervaring.
En zij mag misschien mooi zijn, jongens zullen haar dan alleen willen om haar schoonheid. Bij jou zullen ze uiteindelijk kijken naar wie je echt bent (;

Ik zou gek worden als ik jongens achter me aan zou hebben :’). Meid, wanneer een jongen jou dan leuk vindt, weet je zeker dat hij je echt leuk vindt om je totaalplaatje en niet alleen je uiterlijk

-