Mijn zus pakt mijn spullen zonder het te vragen

Mijn zus pakt iedere keer weer mijn spullen uit mijn kamer wanneer ik niet thuis ben. Laatst was het mijn jas , ik zocht er in de ochtend voor ik naar school ging zolang naar en ik had de eerste uur een toets en ik kwam dus daardoor te laat. 2 dagen later zag ik haar met een zwarte jas in haar hand naar de kast lopen waar we onze jassen ophangen ik vroeg of het mijn jas was toen zei ze nee en ging meteen naar haar kamer. Toen ik de kast opendeed zag ik in een hoekje ergens achterin mijn jas liggen. Ze had het daar gegooid zodat ik het niet zou zien maar ik hang mijn jas altijd in mijn kamer op en de nacht voor de dag dat ik het kwijt was hing het nog in mijn kamer. Ik werd toen erg boos omdat mijn rits dus stuk was nadat zij het had gebruikt. Gister was ik bij een vriendin gaan slapen en toen ik thuis kwam zag ik opeens dat mijn poederkwast onder de foundation zat. Het plakt nu helemaal ja ik kan het eraf wassen maar het is zo irritant dat ze stiekem mijn dingen pakt zonder het te vragen. Als ik haar vraag om iets te lenen schreeuwt ze tegen me dat ik het maar zelf moet kopen, ik pak nooit haar spullen stiekem. Dit gebeurt zo vaak, mijn moeder wordt alleen maar boos op mij omdat ik voor ruzie zorg. Ik waarschuw mijn zus iedere keer rustig maar iedere keer wil ze niet toegeven dat ze met haar poten aan mijn spullen zat en daardoor ontstaat er dus ruzie. Mijn moeder weet ook dat ze het steeds doet maar wil niet dat er ruzie komt thuis. Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik een slot wil op mijn deur maar dat mag ook niet omdat dat prijzig is. Ik kan geen afspraken met mijn zus maken ik heb het al zovaak geprobeerd. Ze is 22 en werkt, ze krijgt best wel goed betaald en kan haar spullen zelf kopen. Ik krijg 10 euro zakgeld per week en daarvan koop ik mijn spullen en ook dingen als telefoon laptop door te sparen maar zij molt al mijn spullen en ik begin me er echt aan te irriteren. Ze mag best spullen van me lenen maar als ik dat niet van haar mag en als ze dat doet zonder het te vragen dan mag dat niet en nee ik mag geen dingen van haar lenen ookal geef ik haar soms wel dingen van me te leen. Laatst had ze een paar van haar make up spullen van haar in de badkamer gelegd en ik dacht dat ze het niet meer gebruikte dus ik nam ze mee naar mijn kamer toen kwam ze heel boos mijn kamer binnen en begon tegen me te schreeuwen. Ik had die spullen alleen gepakt omdat ik dacht dat ze het niet meer gebruikte en mijn moeder werd ook heel erg boos op mij.
Wat moet ik doeeen? Ik wil niet steeds mijn spullen verstoppen in mijn EIGEN kamer, het is mijn kamer en het is prive en ik haat het dat ze steeds in mijn spullen zit te neuzen.

Wow, ik had niet door dat het zo een lange post werd sorry daarvoor! En bedankt voor de mensen die het wel gelezen hebben :slightly_smiling_face:

dit.
ze moet gewoon van je spullen afblijven.

dat gaat niet zo makkelijk want die sloten zijn niet heel goedkoop en daar moet ik dan weer voor sparen… ik ben nu ookal aan het sparen voor een nieuwe telefoon en ik wil niet dat ik door haar zoveel geld verspil aan een slot :frowning_face:

Waarom vertel je je frustraties niet aan je moeder?

sloten kunnen al 10 euro zijn hoor, je hoeft niet een heel duur slot te kopen.
Maar wel stom hoor van je zus :confused:

Dat heb ik heel vaak geprobeerd maar zij zegt iedere keer; ik waarschuw haar wel
Dat doet ze op een te lieve manier omdat ze niet wil dat er ruzie thuis komt ze zegt alleen; niet meer doen
en 2 minuten later hoor ik ze heel leuk over andere dingen praten en lachen…
en ze wordt altijd boos omdat ik volgens haar teveel zeur…

echt waar? weet je misschien waar? Ik hoef geen goede slot als het maar eentje is met een sleutel die je eruit kunt trekken ze is tenslotte geen professionele dief of iets dat ze een slot kan open breken :stuck_out_tongue: want ik heb nu alleen een deurklink en niet zo een gaatje waar de sleutel in kan dus dat moet helemaal veranderen en er moet een ‘slot’ in…

ik weet niet of iemand er verstand van heeft maar is dit genoeg? Kan ik mijn eigen deurklink hierin stoppen of moet ik er nog eentje bijkopen?

http://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/deuren/deurbeveiliging/deursloten/dag-en-nachtslot-voorplaat-rvs/5128419.html

nobody die er ervaring mee heeft?

Ik denk dat je alleen een beetje gaat moeten zagen in je deur…Vraag het anders in een speciaalzaak? Ik denk dat een slot ook echt het enige is dat gaat helpen.

Onze buurman helpt ons altijd met dat soort dingen dus dat is geen probleem :slightly_smiling_face: ik wil alleen niet dat het duurder dan 20 euro gaat kosten…

kan je niet een soort hangslot kopen en aan je kleerkast hangen? Dus zoiets https://www.google.be/search?q=hangslot&newwindow=1&rlz=1C1DVCJ_enBE473BE474&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Wm6_UovqJaesyAP1xYCwAg&ved=0CEcQsAQ&biw=1241&bih=605

en dan je waardevolle spullen in je kast steken als je even weg bent? Mijn ouders zouden echt boos zijn als ik in mijn deur ging zagen.

Ik heb al een kast met een slot erop maar

1. Die zit al erg vol
  2. Ik heb al zoveel mogelijk spullen daarin gestopt
  3. Het werkte niet zo goed, omdat ze toch nog wel wat vindt om te pakken zonder te vragen. Ik kan tenslotte niet al m’n spullen in m’n kamer in mijn kast dumpen.
  4. Ik vind het heel irritant om zoveel dingen in mijn kast te stoppen, ik wil ook mijn eigen kamer leuk kunnen inrichten zonder dat ik de helft van m’n spullen opsluit in een kast.

Mijn moeder zag net al dat ik op de site van praxis aan het kijken was voor een slot op mijn deur. Gelukkig reageerde ze er niet zo erg op. Alleen het enige probleem is om een goedkope slot te vinden, want ze wil niet dat ik mijn 50 euro aan zo een slot verspil denk ik.

Haha, ik herken mezelf hier op zich best in. Ik ben hier ooit een topic over begonnen. Het is nu gelukkig wel minder geworden, maar kijk, nu is het een beetje wederzijds. Soms draag ik ook iets van haar en mijn moeder stopt soms per ongeluk kleding in haar kledingkast. maar ik ben nu al een paar maanden een shirtje kwijt en mijn moeder weet er volgens haar niks van.

Je kan wel moeilijk een slot gaan kopen, maar anders bespaar je je geld en ga je hier serieus over praten. Want het is echt vervelend voor je. Je mag me wel noten want ik snap je echt heel goed.

zussen kunnen soms zo irritant zijn. :rage: ik heb er ook een. ze is 2 jaar ouder en wil altijd de baas over me spelen. ze doet dan alsof ze mn moeder is en zegt wat ik moet doen en als ze iets aan mij vraagt moet ik direct springen (dat vind ik niet zo erg, ik help graag) maar als ik dan eens iets vraag heeft ze “geen tijd”. ik probeer altijd vriendelijk en lief te doen maar ik krijg er niets voor in de plaats…

pfoe herkenbaar ugh

ik ging ook gewoon heel vaak van haar lenen en toen stopte ze wel:'D

Dit klinkt precies als mijn zus en ik!
Spullen als kleding, make-up zijn nooit veilig. Ik weet hoe frustrerend het is als de een iets koopt en de ander er vervolgens mee vandoor gaat, het continu gebruikt of stuk maakt. Maar geloof het of niet, in iedere zussen relatie komt dat wel voor! Mijn moeder zat er ook steeds tussen en werd er knettergek van!

Probeer er afspraken of regels over te maken, bespreek het met je ouders en zorg er anders voor dat als zij iets van je stuk of kwijt maakt ze of een nieuwe voor je koopt of je het geld terug krijgt. Ik denk dat een zoiets als een slot kopen of dingen gaan verstoppen in je eigen kamer het alleen maar erger maakt!

Mijn zus en ik hebben ongeveer 5 jaar in zo’n soort gelijke situatie geleefd maar het word wel steeds een beetje beter, ik hoop dat dat bij jullie ook het geval is!
Er is helaas niet echt een supergoed werkende oplossing voor

Oh zó herkenbaar…
Omdat ik 17 ben, wilde ik voor de 2e keer dit jaar haar paspoort lenen om uit te gaan.
Krijg ik helemaal gezeik over, echt wtf gewoon.
Toen zij op vakantie ging, mocht ze mijn slippertjes, korte broekjes en jurkjes gewoon lenen.

Dus ik kom na uitgaan thuis, ligt mijn tasje op de tafel. Heeft ze gewoon gepakt om mee uit te gaan :’)

Kan ik zó woest om worden. Ze zeikt helemaal om der paspoort terwijl ik het netjes vraag -en als ik hem kwijt zou raken, natuurlijk zou betalen- terwijl zij zo mijn spullen jat.
Toppieee

Ik zou haar gewoon eens terugpakken door haar lievelingsitems te pakken :’)
Dan achteraf confronteren met het gevoel dat het opwekt.