Mijn zus is knapper dan ik :(

Mijn zus is net 15 geworden, heeft een vriendje en heel veel vrienden.
Ik ben 16, heb geen vriendje en ben niet zo knap als zij.

Overal waar mijn zus en ik komen, bekijkt iedereen haar en mij niet.
Ik snap dat ze mooier is, maar ik wil ook wel aandacht van jongens?

Ik ben er net achter gekomen dat mijn zus stikjaloers is op mij omdat ik zo ‘slim’ ben.
Nou, liever knap en veel vrienden dan goede punten op school :frowning_face:

Ik ben depri mensen, beur mij op.

Je kan altijd kijken naar wat andere wel hebben en jij niet. En zoals je ziet is je zus blijkbaar net zo jaloers op jou als jij op haar. Heeft het dan werkelijk zin vraag ik me af? Ik snap dat het op jullie leeftijd moeilijk is blij te zijn met wie je bent, maar leer juist trots te zijn! Jij hebt iets dat andere niet hebben, je màg trots zijn!

En wat betreft het vrienden/vriendjes gedeelte. Echte vrienden ga je niet vinden puur en alleen gebasseerd op looks, het zelfde geld voor een goed vriendje. Mensen stappen misschien af op een mooi uiterlijk maar knappen af zodra iemand echt niks te vertellen heeft. Speel daarop in. Zoek naar mensen waarmee je interesse deelt en goed mee kan praten, dan zal je wel vrienden/vriendje vinden.

Die laatste zin is een beetje, uhh, raar… Ook vind ik het apart dat jullie jaloers zijn op elkaar zijn, jullie zijn zusjes wees trots op elkaar. Jij bent slim en je zusje is knapper. Je zusje moet meer leren/huiswerk doen en jij kunt je zelfbeeld verbeteren door positieve punten te benadrukken.

Ik weet niet hoor, maar je kan nog zo knap zijn (en dus “dom” of “gemiddeld” volgens jou), maar dan bereik je minder als dat je heel slim bent.

De wereld zit vol met jaloezie, get over it.

Dit. En je moet maar zo denken; jij bent jaloers op je zus. Maar jou zus zegt zelf dat ze ook jaloers is op jou. Ik zou je er gewoon minder mee bezig houden en je bezig houden met dingen die echt belangrijk zijn (school etc).
Als je meer vrienden wilt: praat eens met andere mensen of ga naar plekken waar veel mensen komen. Als je niet tevreden bent met je uiterlijk: Probeer eens iets anders aan te trekken, of vraag tips aan je zus als je vindt dat zij er leuk uit ziet.

niet zo onzeker, daar word je ook niet mooier van! wees wat zekerder over jezelf, en de jongens komen vanzelf dat weet ik uit eigen ervaring.

Dejavu.

You know what they say: beauty fades but stupid is forever.

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat jouw zus dom is of zo, maar ze blijft niet altijd mooi. Intelligentie daarentegen blijft. Dus het is beter om intelligent te zijn dan alleen een pretty face. En verder tsja… je kan niet alles hebben. Wees blij met wat je hebt zou ik zeggen.

Zou je dan precies je zus willen zijn? Je hoeft ook niet perse een vriendje te hebben toch? En vriendinnen heb je die je accepteren zoals je bent, niet voor als je je zus bent. Gewoon jezelf blijven, is prima :slightly_smiling_face:

Inderdaad, wat jij zegt klopt helemaal

My thoughts exactly. :slightly_smiling_face:

Wie zegt dat zij meer aandacht krijgt omdat zij knapper is? Misschien gedraagt zij zich wel heel zelfverzekerd, waardoor ze veel meer positieve aandacht naar zich toetrekt dan jij, en schuif jij dit af op het feit dat ze knapper is dan jij terwijl jij misschien net zo mooi bent, maar onzekerheid uitstraalt. Sowieso is knapheid subjectief, de een vindt jou misschien mooier dan je zus, de ander weer niet. Wat ik duidelijk wil maken, is dat een positieve uitstraling en zelfvertrouwen iemand héél mooi kunnen maken ongeacht diens uiterlijk. Verder wat de rest zegt: hou op met je te vergelijken met je zus. Niet alleen op de ‘oh, zij is knapper’ manier, maar ook op de ‘maar ik ben wel slimmer’ manier. Je vergelijken met anderen is nooit goed voor je zelfbeeld, ook al kom je door dat vergelijken misschien tot de conclusie dat je ‘beter’ bent dan iemand op een bepaald vlak. Op die manier hou je nooit op jezelf met anderen te vergelijken, en gaat je zelfvertrouwen alleen maar omlaag als jij voor jezelf concludeert dat iemand ‘beter’ is dan jij op alle vlakken. So what? Jouw mening is maar subjectief, niet objectief. We zijn mensen, geen vlees dat gekeurd hoeft te worden, toch? Laat dat je vergelijken met anderen helemaal achterwege en wees blij met wie je bent!

Ik snap je wel hoor. Mijn zussen zijn ook knapper dan ik, en maken zo makkelijk vrienden terwijl ik juist heel verlegen enzo ben. Als ik dan met ze uitga krijgen zij alle aandacht en staan met iedereen te praten en ik hang er maar een beetje bij.
Maar het schiet niet op om jaloers te zijn. Kijk naar jouw goede punten, en probeer blij te zijn met jezelf!

Mijn zusje van veertien is ook prachtig, maar daardoor voel ik mezelf niet minder mooi. We zijn gewoon op verschillende manieren mooi en getalenteerd. Jaloersheid naar je zus zal je alleen maar belemmeren in je (goede) band met haar.