Mijn werk

Ik heb in de zomervakantie een baan gekregen bij de drogist… ze zeiden dat ik ook tijdens de normale schoolweken kon komen werken… prima!

Maar, nu hoor ik niks meer van ze, nadat ik een zaterdag had afgezegd en dat die vader voor kan komen door school (toetsen, excursies enz). En to be honest… ik heb geld nodig.
Zal ik ze gewoon bellen, want het is al een anderhalve maand later en nog steeds heb ik niks gehoord van ze?
Al ben ik wel bang dat ze me gaan ontslaan ofzo, ik heb mijn baas ook al gesmst of er iets aan de hand was… maar daar heb ik geen reactie op gehad. Ik dacht net aan dat ze misschien wel een ander nummer heeft, en dat ik daarom toch maar 's de zaak zelf moet bellen…, maar ik ben best bang voor hun reactie aangezien ik anderhalve maand al niet heb gewerkt.

doen of niet?

Bellennnn

ga er langs.

Ik zou langsgaan

zeker bellen. Als mijn collega’s zelf niks laten horen dan zeurt mijn baas altijd dat ze niet geïnteresseerd zijn en wachten ze negen van de tien keer tot die persoon wel wat laat horen…

Bel of ga er langs, heb je tenminste zekerheid en weet je waar je aan toe bent…

bellen of langsgaan, vinden ze echt niet vreemd wss alleen maar fijn dat je toch nog steeds geïnteresseerd bent

Ik wil wel gaan bellen, maar wat moet ik dan in godsnaam zeggen?
‘Hoi, …’

hoi, ik heb al een tijdje niks van jullie gehoord en ik vroeg me af of jullie me nog nodig hebben of niet?

En dan proberen te laten merken dat je graag wilt komen werken enzo. Misschien uitleggen waarom je zo lang zelf niks hebt laten horen (iets van dat je had gedacht dat hun wel zouden laten weten als ze je nog nodig hadden).

ik zou niet zeggen dat je verwachtte dat zij zouden bellen dan lijkt het net of je de schuld bij hen ligt en dat kunnen ze misschien wel een beetje aanvallend opvatten, gewoon zeggen dat je het nogal druk hebt gehad maar dat je nog steeds heel erg geïnteresseerd bent en of ze je nog nodig hebben

Damn, ik durf gewoon niet.
Zal ik gewoon zeggen; ‘ik vroeg me af of jullie me nog nodig hebben, want het is een beetje stilgevallen allemaal en dat vind ik wel erg jammer’ ofz?

Als je niet durft te bellen ga dan langs.

Ja ik heb gebeld, ze zei dat ik donderdag ff langs moest komen om te plannen.