Mijn vriendje..

Hee dames,

Sinds kort heb ik een probleem waar ik al een tijd mee bezig ben in m’n hoofd…
Ik heb het er al met een paar mensen over gehad maar die wisten er ook geen raad mee. :frowning_face:
Dus hierop begon ik te googlen en kwam ik hier terecht,

Ik heb al 2 jaar een vriendje we zijn heel gelukkig samen ect.
Laatst kwam hij op het idee om te gaan experimenteren met een aantal dingen.
Ik heb hier over mijn twijfels en weet er geen raad mee…
ik ben bang als ik hem afwijs dat hij boos op me word met alle gevolgen vandien.

Ik hoop snel antwoord van jullie te krijgen…

Mvg,

Sofie

Waarmee wilt hij experimenteren?

Bedankt voor de snelle reactie…

We hebben nog niet echt seks gehad :flushed:
En hij wil daar mee beginnen maar ik weet niet wat ik moet zeggen of doen…

Hoe oud ben je?

Eerlijk tegen hem zijn en niets tegen je wil in doen! Als jij er nog niet klaar voor bent en hij accepteert dit niet, is hij jou niet waard… Hoe oud zijn jullie?

Als jij iets niet wilt en hij wordt daar boos om is hij het niet waard inderdaad.

Ik ben 15, mijn vriendje is 18

Dus jullie hebben verder nooit seks gehad in die 2 jaar?
Hmm… dan kan ik me op een gegeven moment wel voorstellen dat hij misschien verder wilt? Maar hij moet het wel accepteren als jij het niet wilt! Als hij echt van je houd wacht hij op je totdat jij er klaar voor bent!

dit. Maar ik snap je vriendje wel: Hij is 18 en wss hebben zijn vrienden het wel gedaan en wilt hij het ook wel. Maar dat betekent niet gelijk dat jij er al aan toe bent! Vertel hem dat je het nog niet wilt, en daar moet hij begrip voor hebben.

niks moet ,als je iets niet wilt dan is hij het niet eens waard

Precies! Laat hem je niet dwingen en denk niet: als ik het niet doe, ben ik hem kwijt.
Als je dat echt denkt, dan is hij het al niet waard! Hij zou je niet moeten dwingen, ongeacht wat zijn vrienden doen en zeggen.

Als jij er niet klaar voor bent, doe je het gewoon niet.

Zolang je het zelf niet wil of twijfelt mag je het nooit doen! Hij mag je niet dwingen, als hij dat doet is hij je niet waard.
Je bent jonger dan hem en het is begrijpelijk dat hij na een relatie van 2 jaar en op zijn leeftijd seks wil maar dat wil niet zeggen dat jij er klaar voor bent.
Praat er met hem over. Misschien zijn er dingen die jij wel ziet zitten zodat jullie het op jou tempo kunnen opbouwen

Je moet niet iets doen dat je niet wilt.

Tja, ik snap je vriend op zich wel. Hij is 18, jullie hebben al 2 jaar een relatie… Denk dat veel mensen dan al seks gehad zouden hebben. Maar goed, jij bent 15 en je was dus waarschijnlijk 13 toen jullie een relatie kregen. Dan vind ik het wel weer een ander geval.
In ieder geval: inderdaad niet doen als jij het niet wilt. Wees hier dan gewoon duidelijk over, dat is echt het beste. Als je vriend nu al 2 jaar wilde wachten, dan wil hij waarschijnlijk nog wel even wachten.
Ik zou er in ieder geval even rustig over praten met hem, communicatie is nou eenmaal één van de belangrijkste dingen in een relatie. (: