mijn vriendje woont ver weg

help, ik heb een heel grooot probleem!
ik woon in noord-holland vlak bij alkmaar en mijn vriendje woont onder in limburg.
nou had ik al bedacht om met de trein naar hem toe te gaan. Maar mijn ouders vinden het te gevaarlijk als ik op mijn 14e met de trein naar de andere kant van Nederland ga. Ook willen ze niet dat ik bij mijn vriendje slaap. Ik vind het nergens opslaan en ik moet hem weer zien! heeft iemand een idee hoe ik mijn ouders kan overhalen of hoe ik er voor kan zorgen dat ik bij hem mag slapen???
heelllup meee! ik kan niet zonder hem! het is nu al 5 weken na de zomervakantie, heb ik hem nu al 5 weken niet meer gezien, en het is een helll! :frowning_face:

xxx my

Je bent 14, ik snap dat je heel erg verliefd bent maar je komt echt wel leukere jongens tegen die in de buurt wonen.
Hoe oud is hij?

Ik snap je ouders wel, dat hadden die van mij vier jaar geleden ook niet toegestaan, vooral niet het slapen-bij-gedeelte van je verhaal.
Vraag eens of ze het wel goed zouden vinden als jullie ergens halverwege afspreken?
Daarnaast kan je ook contact met die jongen houden via msn, bellen, smsen, whatsappen, skype. Al gedaan/geprobeerd? Het is misschien niet ideaal (I know the drill, heb mijn vriend een jaar lang maar eens in de 2 a 3 maanden gezien omdat ik in het buitenland woonde en studeerde), maar als je niet mag (of kan, zoals ik) zal je toch andere dingen moeten verzinnen :slightly_smiling_face:

Tip: vooral niet tegen je ouders ingaan, hoe graag je het ook wilt. Daar maak je ze alleen maar strenger mee en dat wil je juist niet!

Je bent 14, dat is nog wel erg jong. Ik was 16 toen ik mijn vriend leerde kennen. Wij wonen 2.5 uur van elkaar vandaan, maar mijn ouders zagen het eerst ook niet echt zitten. Ik heb ze moeten laten zien hoeveel we om elkaar gaven, en hun vertrouwen gegeven dat het serieus was. Hij is toen voor het eerst hierheen gekomen, en zo hebben we het opgebouwd. Ik zou inderdaad met je ouders overleggen of ze misschien iets anders wel goed vinden. Een andere oplossing bedenken. En dat slapen begrijp ik goed! Dat gaat wel wat snel.

Succes ermee!

Ik begrijp je ouders. Als ik later een dochter van 14 zou hebben,en die had een vriendje aan de andere kant van Nederland,had zij ook dikke pech gehad. Dat slapen,kan je denk ik het best vergeten. Maar je kan zoals hierboven gezegd,een andere oplossing bedenken samen met je ouders?

mijn vriend is 16, en we whatssappen en msnen maar toch zie ik hem liever echt, en wil ik tegen hem aan kunnen liggen.

Denk je nou echt dat jij je ouders kunt overhalen? Jij als 14 jarige. Die zelf geen eens weet hoe ze het moet aanpakken en het op een forum komt vragen. Naief zeg.

Je zegt het zelf. Je ouders vinden het te gevaarlijk. Ze gaan heus niet na 3 leuke zinnen van jou denken ; ‘oh ze is echt wel heel zelfstandig laat haar maar gaan joh.’

Dat is lastig maar ik denk toch niet dat jij je ouders kunt overhalen, ik mocht pas op mijn 17de bij mijn vriendje blijven slapen.
Kan hij niet naar jou komen?

Laat hem anders eerst naar jou komen. En anders… Utrecht is redelijk centraal denk ik voor jullie, spreek dan af en toe daar af om samen wat te doen.

Dit is echt exact hetzelfde wat ik had precies op jou leeftijd.
Alleen woon ik in zeeland en mijn toen-vriendje in utrecht.
Helaas is het om die reden ook uit gegaan.

Hier een rijtje dingen, want je ouders overhalen lukt NOOIT. Bij mij altans niet.
-Skype! Vooral skype, en wees duidelijk over tijden enzo.
-Andere social media en shizzle.
-Kijk of hij naar jou kan komen, dat mocht bij mij wel. Hij is een jongen, dus hij mocht wel 's avonds alleen rondlopen in utrecht en rotterdam van zijn ouders. Hihi.

Langzaam aan raak je het zat, merk je dat je geen tijd hebt voor elkaar en gaat het uit. Goh, naomi, wat ben je positief? Ja. Weet ik. Maar dit soort dingen werken gewoon écht niet op die leeftijd.

Ach ja, ik snap jou en je ouders wel.
Je wil hem heel graag zien, maar voor je ouders ben je nog ‘hun kleine meisje’.
Probeer het anders zo te doen dat hij gewoon een dagje naar je toekomt?
Vroeg de trein pakken, en laat weer terug.
En stel dat je het lang volhoudt en je ouders hebben door dat het een goede verantwoordelijke jongen is, dan kun je vast wel eens ergens tussen jullie woonplaatsen in afspreken!
Gaat vast wel lukken (;

(En maak je niet té druk! Mijn vriend woont in Azië, en dan pak je niet zomaar even de trein hoor!)

Kan hij niet naar jou toe komen? Aangezien hij 16 is neem ik aan dat hij wel met de trein mag. Dan kunnen je ouders hem ook leren kennen.

Ik heb het 2½ jaar volgehouden (van 14½ tot 17) met een jongen die 60 km bij me vandaan woont.
Waarom het uit ging? Ik kon hem niet meer vertrouwen omdat hij dingen zomaar ineens deed zonder het even tegen mij te zeggen, na een paar keer daar ruzie over te hebben gehad heb ik het maar uit gemaakt (sommige mensen dachten al dat het uit was…) :bored:.