Mijn vriendje voelt niks meer voor me maar wil misschien nog vrienden blijven?

Hoi iedereen, mijn vriend heeft het namelijk ongeveer 3 weekjes geleden uitgemaakt omdat hij zijn gevoelens voor me kwijtgeraakt is en omdat hij niet klaar was voor een serieuze relatie. We waren bijna 8 maandjes samen en hij zat hier ook al bijna een maand mee in. Ik ben er echt nogsteeds geschrokken van omdat ik echt vond dat alles goed ging in onze relatie want we de laatste dagen waren we echt nog leuke dingen gaan doen en nou gebeurd dit. Hij zei tegen me dat hij een pauze nodig heeft maar dat vind in zo naar, je kan toch geen pauze nemen in een relatie? Ik ben er echt kapot van omdat ik nog altijd van hem hou en om hem geef. Hij zei zelf dat het niet aan mij lag. We hebben toen al bijna 2 weken besloten dat we ons nu even gaan focussen op onszelf en op onze eindexamens, die nu wel gedaan zijn…

Ik zit nou gewoon echt vast met wat ik moet toen. Het is al weer bijna 2 weken geleden dat we over onze relatie gepraat hebben, toen hij dit allemaal zei. Ik vroeg hem of hij het contact helemaal wou verbreken maar hij wist het zelf nog niet. Hij vertelde me dat hij misschien nog wel vrienden wil blijven en toen we afscheid namen zei hij ook dat ik heb altijd mag appen als er iets was. Een week later was ik hem toen ook nog tegengekomen en hebben we een paar minuutjes gepraat, maar heel normaal over school…

Ik weet echt niet wat ik kan doen :frowning_face: Ik wil het contact helemaal niet verbreken want ik vind hem echt zo leuk, hij heeft me echt de leukste tijd gegeven, ik vond het zo speciaal. Ik weet alleen niet of ik hem eerst moet appen of moet wachten tot hij mij gaat appen maar dat weet ik ook niet wanneer dan :sweat: Misschien kan ik wel vrienden proberen te blijven, zou hij ooit zijn gevoelens terugkrijgen?

Je moet nu doen wat je het beste vind, als je het moeilijk vind om vrienden te blijven: moet je het contact verbreken. Het is moeilijk maar het is het beste zo

Als je vrienden met hem wil blijven moet je eerst de hoop loslaten dat zijn gevoelens terugkomen.

Ik weet gewoon niet hoe ik eraan moet beginnen. Ik wil hem wel een berichtje sturen maar daar ga ik nog een week mee proberen te wachten. Wat zou ik hem zeggen? Of moet ik nog wachten totdat hij mij stuurt maar dat kan ook nog even duren … Ik mis hem gewoon zo hard en ik wil wel proberen om vrienden te zijn voor zolang ik het volhoud maar ik ben echt nog aan het twijfelen wat het beste is

Bij twijfel zou ik gewoon nog even niets doen.

Nja ik wil gewoon echt contact blijven houden of in ieder geval nog alles eens goed uitpraten

Je kan vrij weinig doen dan het maar te accepteren, hij heeft zn keuze gemaakt en hij heeft geen gevoelens meer. Mocht hij weer contact met je opnemen kan je het er altijd over hebben om vrienden te blijven, maar dan moet je wel over je gevoelens heen zijn.

Ik zou nu geen contact opnemen. Jij hebt nog gevoelens en bij hem gaat dat waarschijnlijk niet terug komen. Je zit alleen jezelf er mee in de weg dan. Laat het rusten, huil, doe leuke dingen en probeer hem te vergeten.

Ik zou eerst even over je verliefdheid proberen te komen voor je weer contact met hem opneemt anders maak je her jezelf alleen maar moeilijker.

Ik zou nu geen contact met hem zoeken. Ga leuke dingen doen en verleg je aandacht ergens anders op. Hoe moeilijk het ook is je wil ook geen relatie hebben met iemand die niet helemaal voor je gaat. Wees sterk en geef hem de tijd om jou te missen, misschien beseft hij dan wel dat hij helemaal geen verbroken relatie wil. Anderzijds kan het ook heel goed zijn dat hij verder met zijn leven gaat zonder jou.

heel veel sterkte