Mijn vriendje is zo NIET romantisch

haayy,

aan het begin van mijn relatie was mijn vriend echt heeel erg lief en super romantisch enz. nu na 11 maanden totaal niet meer! ik vind dit zo jammer want ik zoek dit wel in een relatie…
voorbeelden: Als ik vroeger zei: ik heb het koud, gaf hij altijd zijn jas aan mij of ging hij me knuffelen. ALs ik dat nu zeg dan zegt hij: trek een jas aan ei. -,-
Vroeger gaf ie me altijd van die lieve naampjes zoals babe of schat ofzo, nu totaal niet meer…
Als we vroeger ruzie hadden bood ie meteen zijn excuses, nu lult ie zichzelf er zelfs uit als hij echt ongelijk heeft…
Ook wil hij me telkens met alles verslaan en gaat zijn aandacht niet meer het meest naar mij maar naar zijn tv of ps4 :rage:
Ik vind dit soort dingen die hij nu doet of zegt een beetje irriteren… ik weet van mezelf dat ik deze dingen wel gewoon doe net als in het begin… hoe zorg ik ervoor dat hij weer een beetje zo lief en romantisch is al vroeger…??

Ik heb er al over gepraat maar daar komt alleen ruzie van…

x

als het nog pril is, is alles romantischer en doe je zegmaar 'meer romantische’dingen voor elkaar…

Hij raakt het gewoon, helemaal niet slecht bedoeld maar het prille is er zegmaar af en daar is niets mis mee…

Spendeert ie soms al zijn tijd aan zijn tv of ps4?
Want ik kan het me ook voorstellen dat je na een tijdje ook meer tijd aan andere dingen spendeert…
Mijn vriend zou het ook leuk vindne als ik een keertje niet op weekend kwam en zijn vrienden afkomen ofz. daar is helemaal niets mis mee…

Hoe heb je het met hem dan besproken??

Volgens mij is dit redelijk normaal hoor dat het langzaam afzwakt. Ik heb bijna 1.5 jaar een relatie en het is ook niet meer zo “romantisch” als hoe het eerst was. Af en toe, maar echt niet altijd

Ik krijg een beetje het gevoel dat je verwacht dat alle lieve/romantische dingen van hem moeten komen. Misschien moet je ook eens iets voor hem doen? Eens lekker koken, hem verrassen met iets dat hij leuk vindt,… Als hij blijft onverschillig doen/jou geen aandacht geven mag je er misschien het er wel eens over hebben. Liefde moet van beide kanten komen.

Het is logisch dat het afzwakt, maar hij mag wel moeite blijven doen vind ik.

Als ik het even spiegel naar mijn eigen relatie ben je in het begin heel voorzichtig en wil je altijd het beste omdat je iemand niet wil kwetsen of bang bent dat iemand het verkeerd oppakt. Nu ben je meer bij elkaar op je gemak en sluipt dat er soms een beetje in misschien. Als ik mijn vriend zeg dat ik het koud heb kan hij me in een niet-serieuze bui zeggen dat ik dan meer aan moet doen, maar soms komt hij nog steeds wel een knuffel brengen hoor. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je voor jezelf moet kijken of je nu teveel van hem verwacht of niet. Doet hij echt nooit meer iets liefs, of zie jij het misschien allemaal iets te negatief in? Dat hij tijd voor zichzelf wil is ook logisch als je wat langer samen bent. Dan is de spanning er wat meer van af en kan hij soms ook behoefte hebben aan momenten zonder jou. Maar als je hem nu nog maar 1x in de twee weken ziet omdat hij alleen wil gamen en hij woont om de hoek, dan wordt het een ander verhaal.

Ja dit bedoel ik. Het maakt het er naar mijn idee alleen maar leuker op als er ineens wel iets romantisch gebeurt omdat het niet zo van vanzelfsprekend meer is.

Je moet bijvoorbeeld ook niet verwachten dat hij elke keer zijn jas geeft als je zegt dat je het koud hebt. Niet dat je dat doet, maar zo komt het over. Zo’n reactie als jouw vriend had ik ook kunnen geven nu ik al langer samen ben met mijn vriend.

Ik herken dit ook wel.
De eerste 1,5 jaar van de relatie waren ook veel romantischer en liever.
Ik denk dat wat ook al gezegd is dit altijd wel gebeurd.
Als ik nu bij m’n vriend ben gaat hij soms ook gewoon een paar uur lang achter de ps4.
En eerder als we afspraken was het altijd echt ons 2en.
Maar we zijn alsnog gewoon heel lief voor elkaar en gaan er soms een dagje tussenuit.
Misschien kun je proberen het voortouw te nemen qua lieve/romantische dingen en kijken hoe hij hierop reageert.
Ik denk dat hij er niet eens zoveel bij nadenkt en dat het gewoon gewenning is tussen jullie.
Natuurlijk moeten er wel af en toe romantische dingen zijn in de relatie.