Mijn vriendje is paranoïde

Hoi, ik heb dus nu bijna een maand een vriendje.
Hij was eerst mijn beste vriend en hij voelde eerst al wel iets voor mij maar ik niet voor hem, maar daarna weer wel en we zijn samen gegaan.
Ik voel(de) me zo geweldig gelukkig bij 'm!
We gingen ook best veel dingen doen samen maar nu is het plots anders; Hij is wel redelijk jaloers en hij denkt meteen dat ik achter iemand aan zit of dat andere jongens me meteeeeen zien zitten als ze me een flyer uitdelen ofzo. Ook is hij er ziekelijk van overtuigd dat ik verliefd ben op een goede vriend van mij en denkt hij dat ik nooit verliefd op hem ben geweest (op mijn vriendje dus). Dan was er nog iets ergs… Gisteren heb ik hem verteld over een kamp waar ik naartoe was geweest en daar redelijk misbruikt ben geweest door een jongen waar ik ook op verliefd was eerst. Sindsdien denkt hij dat ik niet meer aangeraakt wil worden door hem of hij heeft zelfs al voorgesteld om een platonische relatie aan te gaan (? Vond ik raar want dat had ik niet nodig, ik heb gewoon schrik dat als ik hem nog eens erover vertel hij mij niet eens meer durft te kussen uit schrik dat hij mij pijn doet) In dat opzicht is hij dus wel overbeschermend en lief, maar ik vind het zo erg voor hem, dat hij niet kan geloven, niet wíl geloven dat ik hem graag zie. Hij denkt dat ik op andere jongens verliefd ben geweest, maar dat ik hem de enige jongen vond die mij goed behandelde, en daarom hem als veilige keuze heb genomen. Hij is er dus VAST van overtuigd dat hij tweede keus is… En als ik hem vertel over een jongen die ik ooit eens gezoend heb vóór we samen waren, maar dat dat NIETS voorstelde en dat dat vrienden van mijn ouders waren, gelóóft hij me gewoon niet. Hij denkt dat ik over alles lieg en hij zegt dat ik niet bij hem moet blijven uit medelijden… Please help!

Wat een nare situatie…
misschien kun je zeggen dat je echt heel veel van hem houdt maar dat hij je wel moet leren vertrouwen, dat hij niet jaloers moet zijn want dat maakt jou erg onzeker?

[i]Dat is een moeilijke situatie…

Ik weet niet wat ik kan zeggen, omdat ik dit nooit heb meegemaakt. Dus een Upje voor je :wink:[/i]

ehm…hij is echt veel te wantrouwig. Een goed gesprek aangaan of uitmaken

Jezus, dat gaat wel heel ver. Hij echt extreem onzeker en daar moet hij echt aan werken zonder jou. Ik denk niet echt dat jij daar veel aan kan doen. Je kan wel blijven verzekeren dat je echt gek op hem bent, maar dan word je daar zelf uiteindelijk echt gek van. En uiteindelijk ben je hem ook zo zat dat je niet meer verder wilt. Misschien moet je zoiets tegen hem vertellen. Dat je echt gek op hem bent en dat je het super hebt met hem. Maar dat je gewoon niet elke dag wil verzekeren dat je hem nog leuk vindt. Dat je het dan niet meer lang volhoudt. Zoiets?

wat erg voor die jongen dat hij zo onzeker is.
en natuurlijk erg voor jou dat hij jou dus niet vertrouwt…
Niet dat je het niet doet maar toon hem elke dag dat je van hem houdt.

Misschien kun je hem dit laten lezen…?

Meisje, als je al zulke problemen hebt na een maand, denk dan eens na wat er gebeurd als jullie 10 jaar samen zijn? Moet je dan boodschappen doen met bodyguards die de cassiere in elkaar ramt omdat ze je wisselgeld wil geven? Denk goed na over wat je doet!

haha, leuk voorbeeld.

Maarja. Praat inderdaad heel goed met hem. In het echt, en prive, onder 2 ogen. Blijf dit ook tegen hem zeggen door de tijd heen, maar zorg ervoor dat jij er ook niet gek van word. Geef hem complimentjes enzo zodat hij zich misschien beter gaat voelen/zekerder?

xx!

Goed gesprek aangaan. Hem dan ook vertellen dat het je echt van hem houdt, maar dat als hij zo doorgaat het niet langer kan. In een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen en blijkbaar kan hij dat niet, ik denk dat hij eerst serieus aan zichzelf zal moeten werken voordat hij een geschikte boyfriend is, maar misschien kan dit terwijl je een relatie hebt.

Dat je het een maand hebt volgehouden met hem vind ik al knap, ik zou daar echt heel snel zat van worden.