mijn vriendje is niet klef.

Heyhoi,

ik heb een beetje een probleem. Nouja een probleem kan je het niet noemen. Maar ik heb dus een vriendje, maar hij is helemaal niet zo klef & ik wel. hij heeft niet veel vriendinnen gehad, want hij is meer zo’n skaterboy. Maar hoe kan ik er een beetje voor zorgen dat hij kleffer wordt? ik ben bang dat als ik aan hem vraag waarom hij niet zo klef is, dat hij me dan een zeikwijf vindt, en ik hou echt van hem.
Heeft er iemand advies?

sorry voor dit 2e topic dat 'k heb aan gemaakt.

xx.

Ben jij ook het waar-moet-ik-over-praten-met-vriendje meisje?

+ hoe oud is hij?

ja & hij is 13.

Zelf beginnen met klef doen? Misschien durft hij wel geen initiatief te nemen, maar wil hij het eigenlijk wel.

Klef is toch juist negatief? :’) Maar hij is nog maar dertien, denk dat het daar aan ligt.

Klef is naar.

.

m’n vorige vriendje was wel heel klef, misschien is dat het,
en ik vraag dit omdat ik hulp wil, niet om negatieve dingen te horenn… ik wil gewoon wat tips (:.
maar klef is niet negatief? hooe kom je daar bij.

waarom is klef naar…

Misschien hebben wij een ander idee van klef dan dat jij hebt? Wat bedoel je er mee? Wat wil je graag van hem?

Humm, klef is gewoon een negatief woord je had er een ander woord voor moeten kiezen. En als je 13 bent, hoe… nee ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met vriendjes hebben op je 12e

@phaedra ; nou dat hij wat meer bij me is, als ik met hem ben, dan geeft hij een kus en een knuffel & hij is weer weg. Ik zou het wel lief vinden als hij een arm om me heen slaat, of m’n hand vastpakt, enzo. Maar hij schaamt zich niet voor zijn vrienden, dus dat is het niet…

wat vind je negatief aan het woord klef, dat betekend gewoon lekker bij elkaar zitten, & een beetje knuffelen, handjevast, kusjes geven etc, wat is daar negatief aan dan…

Misschien voelt hij zich daar gewoon nog niet fijn bij en hij is daar nog niet aan toe? Hij is nog maar 13 joh, misschien vindt hij een handje vasthouden al te veel op dit moment. Jongens zijn in hun ontwikkeling nou eenmaal wat later dan meisjes dus het kan best zo zijn dat dat soort dingen van hem nog helemaal niet hoeven.

Dit inderdaad. Ik denk dat het eerder komt omdat hij nog maar 13 is. :’)

Klef heeft wat mij betreft ook een wat negatieve lading. Kleffe stelletjes vind ik stelletjes die niet van elkaar af kunnen blijven en constant aan elkaar moeten zitten. Prima op je eigen kamer waar niemand je ziet, maar het kan behoorlijk irritant zijn waar anderen bij zijn.

ja dat zou best kunnen,
maar veel jongens zijn juist degene die het initiatief nemen, ik wil niet altijd de eerst stap hoeven te zetten, snapje? maar kan wel, dat hij er niet aan toe is nog?

x

die laatste klopt wel, maar zo klef bedoel ik niet, eerder gewoon schattig, niet helemaal aan elkaar plakken.