Hoi meiden,
ik heb wat advies nodig: ik heb strenge religieuze ouders en mag geen serieuze relatie hebben totdat ik 16-17 ben. Nu heb ik een vriendje, maar ik ben 15,5 jaar. Mijn ouders hebben me al door, hoewel ze er niets over hebben gezegd. Ik mag wel daten, maar daar blijft het ook bij.
Afgelopen week is hij even langsgekomen (mijn ouders wisten niet dat hij m’n vriendje was), maar mijn ouders deden heel bot tegen hem. Na een lange discussie met ze mag ik dus absoluut geen jongens mee naar huis nemen… Ik merkte dat mijn vriend daar mee zat, dus heb ik erover gepraat, maar hij reageerde erg kortaf en vroeg of het oké is of ik wel langs mag komen (ook al heb ik dat een paar keer gedaan, zonder dat mijn vader ervan afwist) en dat we daarna wel verder zullen zien… want hij wil niks stiekem doen.
Ik weet dus niet of het een goed plan is om alles aan mijn ouders te vertellen, dat ik een vriendje heb en of ik bij hem wel langs mag komen.
Ik heb een sterk gevoel dat het alleen maar erger wordt als ik de waarheid vertel tegen mijn ouders.
Ik heb ook geen idee wat ik tegen mijn vriend moet zeggen, want dit doet onze nieuwe relatie weinig goed…
Heeft iemand advies of relevante verhalen? Ik voel me een beetje radeloos…