Mijn "vriendins" vader is overleden, moet ik haar steunen?DRINGEND!!

Ok, de titel lijkt misschien een beetje harteloos maar het zit zo:

Ik heb een vriendin die ik al sinds kleutertijd ken. Het laatste jaar kijkt ze niet meer naar mij om omdat ze een vriend heeft gekregen, ze kon nooit afspreken etc.

Mijn vader is overleden een paar jaar geleden, zij is er NOOIT voor mij geweest. Ze vroeg nieteens hoe de begrafenis was. Ze vroeg nooit hoe het met me ging. Hoe ik er mee dealde. Ze toont ook nooit interesse in mij, hoe het gaat met school stage enz.

Ik heb haar al bijna een jaar niet gezien, nu smste ze me net dat haar vader onverwacht is overleden en of ze langs mag komen voor steun.

Wat moet ik doen?

Ik zou haar sterkte wensen en het daar bij laten. Ik ben daar over het algemeen wel hard in, maar als iemand er niet voor mij is hoeven zij ook niet op mij te rekenen.

Best wel een lastige situatie, ik zal eigenlijk ook alleen maar sterkte wensen en het daar maar bij laten.

Hmm moeilijk, ook dubbel. Aan de ene kant ben ik het eens met wat hierboven gezegd wordt, dat als ze jou totaal niet gesteund heeft ze niet diezelfde steun van jou verdiend.
Aan de andere kant weet jij ook hoe vervelend het is om geen steun te krijgen van een ‘vriendin’ en zou ik zeggen geef haar die steun wel die ze nodig heeft juist omdat jij weet hoe kut het is om die niet te krijgen. Laat haar het goede voorbeeld zien.

Ik denk dat ik haar persoonlijk wel langs zou laten komen maar het er (later) nog wel een keer over zou hebben hoe vervelend jij het gevonden hebt dat ze jou totaal geen steun heeft gegeven toen jij het zo hard nodig had.

Daar heeft ze dr vriendje nu voor toch?

Snap dat ze met je wilt praten omdat je hetzelfde hebt meegemaakt, maar als zij er niet voor jou was zou ik ook bot zijn

Ik weet niet hoe vervelend ze heeft gedaan, maar ik ga met anderen om zoals ik ook behandeld wil worden, niet hoe ik behandeld word.

Ik zou haar denk ik wel helpen. Er is geen excuus voor dat ze jou heeft laten vallen, maar misschien wist ze niet hoe ze er mee om moest gaan of had ze niet door dat ze jou zo liet zitten. Juist omdat jij weet wat zij nu meemaakt zou je haar kunnen helpen, maar ik zou haar ook duidelijk kunnen maken dat je gekwetst bent omdat zij jou zo heeft laten vallen toen jij haar nodig had.

Niet eens op reageren, hoe durft ze te denken dat als zij niets voor jou heeft gedaan ze wel bij jou kan komen uithuilen over hetzelfde onderwerp…

Ik zou er wel op ingaan. Ze heeft haar vader verloren, dus wat steun kan ze wel gebruiken en ze weet dat jij in dezelfde situatie hebt gezeten.
Wees een beter persoon dan zij was toen jij in die situatie zat!

Herkenbaar… En lastig… Ik zou inderdaad alleen zeggen van gecondoleerd en heel veel sterkte.

Ik zou er juist wel op reageren. Dat zij zich ‘verlaagt’ wil nog niet zeggen dat jij dat moet doen.
Ik zou haar gewoon sterkte wensen, maar er niet téveel moeite in steken.

“Mijn vader is net overleden… Mag ik langskomen voor wat steun?” “Sterkte”

Ik vind het allemaal wel heel makkelijk en hard gezegd.

Er was bij mij een sterfgeval, en een vriendin van mij heeft nooit ook maar IETS gezegd hierover. Later had ze zelf te maken met een sterfgeval, ik heb haar toen gevraagd ‘waarom heb je nooit iets tegen mij gezegd’ en ze vertelde mij dat ze dit echt niet durfde.

Voor mij klinkt dit ‘raar’ want dit is echt helemaal niet hoe ik zou reageren, maar blijkbaar heb je wel mensen die er zo mee omgaan.

Ik zou er wel voor haar zijn. Je weet zelf hoe vreselijk het is. Ik zou haar zelf gesteund hebben. En dan kan je aan haar vragen waarom ze nooit van zichzelf heeft laten horen. Misschien komt er een antwoord die je nooit verwacht had.

Net zoals Satijn hierboven zegt. Wees een beter persoon. Dit is iets heel heftigs.

Lekker bitchy doen hoor!