Een vriendin van mij heeft een huisje in het buitenland want haar vader moet daar vaak naartoe voor zijn werk en nu gaan mijn 3 beste vriendinnen daar in de zomervakantie een paar dagen naartoe met die vader mee. Dit hadden ze bedacht toen ze een keer hadden afgesproken om het nog eens over tienertour te hebben (dit hadden ze vorige zomer gedaan) en toen hadden ze ook wel gevraagd of ik en nog een andere vriendin meemochten maar dat mocht niet. Toen ze het vertelden vond ik het wel heel kut enzo dat heb ik ook gezegd maar ik zei ook leuk voor jullie en laat je vakantie er niet door verpesten dat wij niet meemogen enzo maar ik heb het me eigenlijk best persoonlijk opgevat en ik begin me er steeds slechter over te voelen.
Ik weet wel dat het niet aan mij ligt maar toch vind ik het gewoon super kut omdat ik ook best onzeker ben. Ik wil het er eigenlijk wel met ze over hebben maar dat klinkt zo dom, dat je dan oppeens zegt van ja eigenlijk vind ik het best kut dat jullie naar daar naartoe gaan. Ik weet het gewoon even niet meer. Mijn vriendin zei ook nog ik ga het nog wel een keer vragen (dat was al een tijdje geleden) en ze heeft er nog niks over gezegd dus het lijkt net alsof ze het niet eens heeft gevraagd misschien is dat niet zo maar anders zou ze mij toch wel hebben verteld wat haar vader had gezegd? Fijn dat ik mijn verhaal hier even kwijt kon en als iemand tips heeft ofzo, die zijn altijd welkom… graag zelfs
xxx
Als het goede vriendinnen zijn dan kun je overal met ze over praten
Zolang je het een beetje subtiel brengt…
ik zou het ook persoonlijk opvatten en eigenlijk ook best boos zijn zovan ik ben niet leuk genoeg voor jullie.
Maar geef een voorbeeld om ergens heen te gaan waar jullie wel met zn alle heen kunnen!
en anders kan je met haar vader praten gewoon even opbellen en vragen om een kans, ik durf te wedden dat die vader t ook niet zomaar tegebn je kan zeggen dat t arme beste vriendinnetje van zn dochter niet mee mag
Mag ik weten hoe oud je bent?
Ik mag voor mn 18e namelijk ook niet alleen op vakantie.
Oh lol heb het verkeerd gelezen…
tja als dat van die ouders van hun niet mag, kun je er weinig aan doen toch?
Ik zou gewoon met die andere vriendin lekker samen met zn 2en weg.
Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je jezelf wil gaan opdringen aan hun, terwijl ze al een keer gevraagd heeft of ze jou ook mee mocht nemen en het antwoord hierop nee was. En wat bereik je ermee om te zeggen dat jij het niet leuk vind dat zij zonder jou op vakantie gaan? Ze gaan dan echt niet opeens niet ofzo
Ben ik heel raar als ik zeg dat ik helemaal niet was gegaan dan? Of allemaal wel, of allemaal niet… maar ik vind het raar om een iemand buiten te sluiten. Ik vind het wel een beetje lullig hoor, van die vriendinnen. Al snap ik dat ze zo’n vakantie niet zomaar willen laten schieten… maar ik zou zeggen: nou dan gaan we met zijn alleen kamperen in Zeeland of zo. Ook een beetje flauw van die vader…
Dit. Je moet gewoon aan hun vertellen wat je voelt, dat je het toch wel persoonlijk oppikt. Waarschijnlijk gaan ze nu niet opeens zeggen van hé je mag wel mee, maar het kan wel helpen om dat kut gevoel te laten verdwijnen.
Gewoon praten!
Je hebt toch “neen” gezegd, dus wat is het probleem? Natuurlijk gaan ze jou dan niet meer betrekken bij de plannen. Je kan wel eens uiten dat je het kut vindt dat je niet meemag, maar ik zou er geen probleem meer van maken.
Dit, ze nemen nu aan dat er voor jou geen probleem is.
Ja ook weer waar… al vind ik wel dat die vriendinnen er best rekening mee mogen houden dat TS dat misschien helemaal niet durft toe te geven. Ik weet niet hoe goed jullie elkaar kennen hoor, als ‘beste vriendinnen’ maar ik ken mijn beste vriendin al meer dan 17 jaar en ik weet dat zij zichzelf nogal wegcijfert. Dan kun je wel zeggen: ‘Ja maar dan had je maar gewoon eerlijk moeten zijn.’ maar als je weet dat iemand daar slecht in is dan vind ik dat je daar rekening mee moet houden. In ieder geval wel als je zulke goede vriendinnen bent.
bedankt voor jullie reacties!