mijn vriendinnen drinken alcohol

3 vriendinnen haden laatst ingedronken voor schoolfeest (meisjes van 13)
Maar ik hoef egt nog geen alcohol. Van 2 meisjes had ik het wel verwacht, maar de andere niet. okk helemaal geem type voor. die laat zich gwn overhalen. Ik ben bang dat ik ze kwijtraak, ik wil gwn bij ze horen, maar ik wil geen alcohol drinken:(

eiglijk lijkt ik best wel hopeloos^^

13!? zijn ze gek ofzo? ooo wat ben je dan stoer. jeetje…
heel goed van je dat je dat niet doet!
en, indrinken voor een schoolfeest? -.-’
maar meid, maak je geen zorgen.
ik ben 15 bijna 16 en iedereen om mij heen drinkt alcohol en gaat elke zaterdag uit, ik ga zelden uit en dan absoluut zonder alcohol (vind het gewoon niet nodig en vies) maar ik hoor er nog steeds bij. mensen hebben er juist respect voor dat ik het niet wil.

Jullie vriendschap moet niet afhangen van het feit dat je wel/niet alcohol drinkt. Als ze je écht laten vallen om zoiets, zijn ze je NIET waard. : )
Ik drink ook geen alcohol, vind 't niks, maar m’n vriendinnen gelukkig ook niet.

Het is toch geen probleem… gewoon niet drinken en je niet laten ompraten. En als ze je laten vallen om die reden, er niet teveel mee inzitten want dan weet je meteen hoeveel je aan je vriendinnen hebt. :slightly_smiling_face:

amen.

Hahahaha sneu x’D Yo ik ben 13 net op de middelbare ik ga naar me eerste schoolfeest (saaaai) en ik ga indrinken. (H)

sommige mensen falen gewoon.

Als advies, drink gewoon niet en blijf aardig.

wauuw, ze drinken alcohol op hun 13e, erg johh…
als jij niet wil drinken, drink je toch niet?
En als ze jou daarom laten vallen, zijn het geen echte vriendinnen
maar als hun willen (in)drinken, laat ze lekker.

Die reden heb ik dus ook!
Ik ben dan nog maar 14, maar er zijn genoeg om me heen van mijn leeftijd die alcohol drinken.
Het is gewoon zo dom,
je beschadigd jezelf er mee, ik vind het niet nodig en vies.

Maar meid,
als je het niet wilt, gewoon niet doen!
Ze laten je vast niet vallen, en anders zijn het geen echte vriendinnen. (:

Jij hoeft geen alcohol te drinken.
Maar zij mogen ook zelf weten of ze het wel of niet doen. Ik dronk op mijn 13e ook alcohol. Niet vaak hoor, maar af en toe op een familiefeestje een glaasje champagne ofzo. Heb er niks mee beschadigd…

als ze jou laten zitten omdat je geen alcohol drinkt, dan zijn ze je het inderdaad niet waard. ik ben de enige van mijn vrienden die geen druppel alcohol drinkt en ze hebben juist heel veel respect voor me, dat ik dat doe! dus het is helemaal niet erg als jij geen alcohol drinkt en je vriendinnen wel. jij moet gewoon doen wat jij wilt en als jij geen alcohol wilt drinken, dan is dat jouw keuze!

mijn vriendinnen drinken ook. ik niet, nou en?!

precies dat dus :’)

Dat merk je ook pas veel later, als je al de pubertijd al uit bent. Drinken op je 13e is gewoon níet goed.

Ik ben allang uit de pubertijd… En van af en toe een glaasje beschadig je echt niks. Kijk je moet niet elke dag drinken, maar 1 keer in de 2 a 3 maanden 1 glaasje is echt niet erg.

Ook zoveel klasgenoten van mij drinken, en ik en mijn vriendinnen niet :wink:
1 vriendin mag het ook niet van de ouders, en mijn ouders vertrouwen me daar echt in. Ik mag het wel, als ik maar niet ga comazuipen en ze weten dat ik dat niet doe :’)
En we willen ook wachten tot het wel officieel mag eigenlijk, gewoon voor het idee dat we niet te vroeg beginnen met drinken.

Hoe weet je of 1x per jaar een glaasje niet erg is? Wie weet, misschien dood je met iedere slok wel 20 hersencellen :slightly_smiling_face:

kijk ik heb geen biologie en geen idee hoe het zit, maar ik weet ook niet of jij dat wel weet.

Het is en blijft erg als je op je 13e drinkt :S

Je hoeft het niet te doen zeg gewoon tegen je vriendinnen dat je dat liever nog niet hebt dan begrijpen ze het wel toch ^^

1 keer per jaar is echt niet erg. Je elke week lam zuipen is wel erg.
Er wordt tegenwoordig veel te hysterisch gedaan over het drinken van alcohol.
In Frankrijk krijgen veel jonge kinderen wijn te drinken, daar stikt het echt niet van de kinderen waarvan de hersencellen afgestorven zijn door alcohol hoor.
Je doet net of drinken op je 13e het ergste is wat je in je leven kan doen…

same here. Mijn ouders hebben nooit moeilijk gedaan over alcohol en drugs. Mocht toen ik klein was af en toe mn vinger in mn vaders bier of wijn dopen en vanaf mn achtste mocht ik af en toe wel een slokje of glaasje drank op vakantie of feestdagen. Ook met wiet, vanaf mn 13e mocht ik thuis wel eens met vrienden een jointje roken. Heb gewoon het gymnasium afgerond en nu ben ik 19 en studeer rechten.
Ik merk wel dat ik het minste drink en blow van mijn vrienden, ondanks dat ik het al op jonge leeftijd mocht, denk dat als je het mag van je ouders dat het ook minder spannend is om te doen. Ik vind die anti-alcohol reclames op tv daarom ook ontzettend fout, hoe spastischer ouders over alcohol doen, hoe spannender (de meeste) kinderen het vinden om het stiekem te doen.

OT: Laat je vriendinnen lekker doen wat ze zelf willen en blijf bij je eigen principes, als ze je daarom laten vallen dan zijn ze je gewoon niet waard.