Mijn 'vriendinnen' doen op whatsapp opeens heel anders.

Hee meiden,

Mijn vriendinnen zijn op app allemaal opeens heel anders dan in het echt.
Een meisje zei gisteren bijvoorbeeld dat ik flauw deed, arrogant was (en dat meerdere mensen dat vonden) en dat ik kortaf deed omdat ik een punt achter ‘oke’ zette. Daarna gingen ze me op een rare manier nadoen enzo.

Ik weet niet wat ik hier mee moet, omdat ze in het echt opeens helemaal niet zo stoer zijn. Ik wil dingen altijd graag gewoon uitpraten maar op school doen ze gewoon alsof er niks gebeurt is, terwijl en ik gisteren een half uur heb zitten huilen.

Heeft iemand ervaringen/tips?

Ik snap ook echt niet waarom mensen juist mij arrogant zouden vinden, dat betekent toch dat je zelfverzekerd bent en op anderen neerkijkt? Terwijl ik niet eens een korte broek aandoe en nooit ga zwemmen omdat ik juist onzeker ben…?

Wat een trutjes, sorry dat ik het zeg. Daarom ben ik eigenlijk niet zo’n grote fan van Whats-app. Men begrijpt elkaar verkeerd of heeft ineens een hele grote mond die in het echt niet opengetrokken word.
Ik zou er toch over proberen te praten met je vriendinnen, want je zit er duideijk ontzettend mee.

Begin jij er wel over bij je vriendinnen als jullie op school zijn of laat jij het dan ook maar voor wat het is?
Zelfverzekerd zijn en arrogant is niet perse hetzelfde trouwens.

Omdat je een punt achter “oke” zet vinden ze je arrogant? Ze komen nogal aanstellerig over, en heel kinderachtig van ze dat ze over w’app dat soort dingen wel durven zeggen, maar er in het openbaar niet geconfronteerd mee willen worden.

Je zit er heel erg mee, dus ik denk dat het belangrijk is het toch met ze te bespreken. Het zou heel rot zijn als je vriendinnen je alleen nog maar onzekerder zouden maken, dan is er iets mis met de vriendschap.

Misschien kwam het verkeerd op ze over… leg uit dat het niet zo bedoeld was?

flauw… mijn vriendinnen en ik doen ook lullig op whatsapp, maar wij weten zeker van elkaar dat dit voor de grap is. aangezien we in het echt ook wel eens zo doen haha, maar wij begrijpen elkaar.
Zorg ervoor dat ze weten dat je dat niet expres deed, en als ze zo doorgaan en jou slecht laten voelen, moet je gewoon uit het gesprek, dan ben je er vanaf!

arrogant bijv.naamw.Uitspraak: [ɑroˈxɑnt]
als je jezelf heel goed vindt en als je op anderen neerkijkt
Voorbeeld: `een arrogante houding`

Onder arrogant versta ik jezelf boven een ander plaatsen. Maar het hoeft niet altijd met zelfverzekerdheid te maken te hebben, ik ken ook onzekere mensen die zich arrogant opstellen omdat ze bang zijn om zwak en onzeker over te komen.[/size]

Misschien kom je onbewust (en onbedoeld) arrogant/kattig over. Dat kan. Nou vind ik wel dat ze je daar gewoon zelf op hadden moeten aanspreken en uitpraten, niet kinderachtig via whatsapp.

Vaag allemaal.
Ze durven het niet in het echt tegen je te zeggen, maar wel op de whatsapp?
Het is heel goed dat je uit de app bent gegaan en dat je ze op school wilde aanspreken.
Hoe lastig het nu ook is, ik zou niet meer zo snel met ze omgaan.
Je arrogant noemen en voor anderen spreken is niet leuk, huilen zou ik ook even doen. Maar daarna weer het hoofd omhoog en niet meer naar ze omkijken.
Je geeft aan niet echt vriendinnen met ze te willen zijn, dan is dat vanaf nu dan ook klaar.

Je moet er toch echt in het echt eens over praten met ze. En als ze dan flauw doen, er niet op in gaan of wat dan ook - zou ik iets zeggen als ‘als jullie zo kinderachtig zijn om dit alleen via Whatsapp te doen en niet eerlijk met mij het erover willen hebben, hoef ik voorlopig ook helemaal niet met jullie om te gaan’.
Wat een stelletje kinderachtige bitches, sorry dat ik het zeg. Maar in mijn ogen zijn ZIJ arrogant bezig, jij niet.