Mijn vriendin

Een tijd geleden zijn we uitgeweest met ze allen, en zoals gewoonlijk was het super gezellig. ik heb een vriendin in vertrouwen laten pinnen met mijn pinpas, even later als ik thuis aan kom zie ik dat ze een groot bedrag heb gepint, waarvan alleen 1 briefje nog aanwezig is in mijn portomonee, en ze kan mijn niet meer vertellen waar de rest van het geld is gebleven? dus dan voel je je best kut…

nu zit ik krap bij kas en had ze me gezegt dat ze het terug zou betalen die avond nog, ik probeer haar al 3x aan te spreken op het feit dat ik zoveel geld mis en dat we een oplossing moeten bedenken hoe we het gaan doen. en wat ze mijn dan zal moeten terug geven.

het punt is nu dat ik niet weet hoe duur de drankjes hebben gekost en zij zelf ook niet !!! dus heb ik een schatting gemaakt, en haar verteld of ze dat bedrag over wilde maken, opeens ging ze heel moeilijk lopen doen en zeggen dat het zo en zoveel was en niet het bedrag wat ik haar zei! terwijl ik een redelijk normaal bedrag aan haar terug vroeg van het geld wat ook nog eens mist???

na een slechte medewerking van mijn vriendin ben ik zeer in shock hoe ze eigenlijk heeft gedaan, en dat ze zelf niet volwassen genoeg met mijn samen eruit wilde komen :S en nu denkt ze dat het om geldt storten gaat en haalt ze er van allerlei verhalen bij die nergens opslaan. en noemt ze me scheinheilig en denkt ze dat ik eraf snauw. heb er een sms gestuurt nog hoe ik er over denk en waar het om gaat en het enige wat ik terug krijg is dat ze meer dingen aan der hoofd heb… nu heb ik het met 2 vriendinnen besproken en die vinden dat ik het maar moet laten allemaal en dat ze triest bezig is…

btw die avond:
1 drankje heeft ze van mij gehad en ik van haar. we wisten niet meer zeker hoeveel t bij elkaar was. dus heb ik de club opgebelt en ben ik achter de bedragen gekomen wat uiteindelijk dus veel meer is geweest dan wat zei beweert. en ben ik in staat door alles wat er gebeurd is en gezegt is het bedrag weer lekker terug te storten. ik ben erg teleurgesteld in me vriendin want blijkbaar denkt ze doordat ik vaker een fles haal voor me meiden of iets betaal dat ik het laat zitten.

ze weet dat ik krap bij kas zit en ze kan niet met mij er samen uitkomen !! en kan ze me niet vertellen waar de rest van het geld is gebleven wat er die avond nog zou moeten over zijn gebleven. het lijkt me dan toch logisch dat je dan als vriendin zijnde er niet moeilijk over doet. je je excuse aanbied en gewoon het verschuldigde bedrag overmaakt aangezien je zou moeten weten hoe je vriendin in elkaar zit (dus ik )als ze altijd wel iets haalt voor je zonder geld terug te vragen…

Hoeveel had ze gepind dan?

Hoe je het ook wendt of keert: leer hiervan om NOOIT MEER je pinpas met pincode aan iemand af te staan! Het mocht dan je vriendin zijn en dit kan iedereen overkomen omdat je soms ook gewoon mensen moet vertrouwen, maar blijkbaar kan het helaas niet… Niet iedereen heeft altijd het beste met je voor. Het gaat juridisch gezien ook wel moeilijk worden om aan te tonen dat zij meer heeft gepind dan toegestaan.

Feit is dat jij haar je pasje met pincode hebt gegeven. De politie en rechter (als daar sprake van zou zijn) kunnen dan als jij waarschijnlijk ook nog onder flinke invloed was, niet achterhalen of het nou ¤10,- was wat jij haar had toegezegd of ¤100,- Het wordt een jij zei/zij zei verhaaltje.

Ik denk uit wat ze gezegd heeft genoeg naar voren komt dat ze wat geld gejat heeft. Verbreek alle banden met haar en dan weet je tenminste dat je je niet 2x aan dezelfde steen stoot. Markeer je briefjes met een pen met je voorletter ofzo voortaan ook. Zorg ook dat je helder genoeg bent om zelf te betalen. Meid dit kon iedereen gebeuren en jammer genoeg was jij het dit keer.

Ik zou met haar gaan praten en er over hebben hoeveel jullie hebben uitgegeven en hoeveel zij heeft gepind. Zo kunnen jullie misschien overeenkomen en kan zij het bedrag terug geven …
Hierna zou ik sowieso nooit meer je pinpas geven en misschien wel contact verbreken… dit doen vriendinnen écht niet :S

Laat dit sowieso een les voor je zijn; nooit meer doen. Maar dit laat ook weer eens zien wat voor vriendin het is. Ik zou ook proberen te praten op een rustige plek en op een rustige manier en er samen proberen uit te komen. Alle feiten even op een rijtje zetten. Ik hoop dat alles goed komt.

Je kunt toch op je bankrekening zien hoeveel er vanaf is gepind?

Ik vind het echt een heel rotsituatie voor je, laat dit echt een les zijn zoals Rozijntjesx zegt!

ja het is ook zeker een les geweest voor mij!!!

en in het vervolg betaal ik me eigen drankjes en niks meer aan me vriendinnen al bedoel je het dan goed. ik heb idd een bank afschrift en vanuit daar heb ik ook gehandelt, en echter vind ik het daarom ook heel jammer, dat zei mij beweert dat ze dus niks meer weet, ( maar weet ze wel wat ze in me portomonee gestopt heb, wat veel weiniger is dan wat er gepint is die avond) dus ik vind het gewoon rot, dat ze niet denkt van ‘‘oke ik ben fout geweest en maak wel t bedrag over’’… en dat t zeg maar lijkt of ze geen zin heb me geld terug te geven teleurstellend.

ze heeft a 38 euro gepint dus vandaar dat ik het heel naar vind dat iemand zo kan doen om zo een bedrag. er is meer gepint maar losse bedragen door mezelf.

dan laat je toch zien dat je bewijs hebt dat ze 37 euro heeft gepint?

dan laat je toch zien dat je bewijs hebt dat ze 37 euro heeft gepint?

Wat hierboven gezegd wordt ja.