Mijn vriendin

Sorry hoor, maar ik bedoel het helemaal niet zo. Wat ik ermee bedoelde is dat ze dik is en daarom veel gepest wordt. Ze is niet zo geliefd. Ik probeer haar alleen maar een beetje te helpen, want anders heeft ze dadelijk niemand meer over, behalve de mensen die ze via internet kent. x

Ach wat lopen jullie nou allemaal schijnheilig te doen, iedereen weet dat mensen met wat meer gewicht makkelijker/eerder het doel van treiterijen en pesterijen zijn, en dat dat meisje misschien daardoor een negatief zelfbeeld heeft en het moeilijk vind echte vrienden te maken. En ik vind het juist goed dat je haar als een vriendin daarmee wil helpen.

Dus?
Ik heb ook 1000 whatsappjes van mensen die ik niet in het echt heb gezien.

DUS?

En zeg niet dat ze dik is, dikke mensen zijn ook gewoon normaal en leuk en lief en gezellig en mooi.

Dit ja, ik bedoel, ‘Mijn vriendin is dik en niet zo geliefd’ eh, tja.

Dit, ik vind dat je dit niet zo over je vriendin hoort te zeggen.
Ik heb ook mensen van Girlscene in mijn contactenlijst whatsapp staan, daar vind ik niets verkeerds aan.
Het is haar keuze en niet verkeerd zolang je geen gekke dingen doet op internet zoals afspreken met een wildvreemde ofzoiets. ik heb ook een periode gehad dat mijn uitvlucht internet was en ik na school achter de pc schoof, mijn schoolwerk liet vallen en de rest van de dag alleen maar achter de pc zat. Als het je dwarszit kun je overwegen om haar te vragen of haar iets dwars zit, want als ze echt zo erg in haar eigen wereld zit vluchten mensen vaak naar internet omdat er iets is :") Ik heb helemaal geen verstand van hoor maar mij zat in ieder geval iets dwars

Waarschijnlijk is haar online leven gewoon een houvast. Ze kan “opnieuw beginnen” bij mensen die haar nog niet kennen. Ik zie het probleem er niet zo van in.

Je kunt ook proberen om haar wat vaker mee te nemen naar jou vriendinnen, mee naar de stad, terrasje pakken? Misschien dat ze zo wat nieuwe mensen leert kennen waar ze zich bij op haar gemak voelt. Ik denk dat het enige is wat jij voor haar kunt doen.

Ik vind het een beetje dom hoe jullie reageren. Ze probeert alleen haar vrienden te helpen.
Misschien heeft ze het een beetje raar erin gezet, maarjaa…
Probeer met je vriendin te praten, en zeg dat je niet wilt dat ze dadelijk niemand meer over heeft.
Ga vaker dingen met haar doen, zodat ze wat vaker uit die online-gedoe komt. :flushed:

x

Ik vind het echt ontzettend gemeen hoe je over je vriendin praat. Ik krijg er echt nare kriebels van.

Daarnaast is iets op twitter plaatsen en dan als je er naar vraagt dat ze verteld dat ze het voor de lol deed niet liegen. Ze zegt toch eerlijk dat het niet over een echt iemand gaat? Wat is er dan mis mee? Daarnaast als zij het goed met mensen van internet kan vinden laat haar.

Helemaal eens…