Mijn vriendin

:flushed:

Euhm, dat is toch haar probleem? Jij hoeft er helemaal niets aan te doen.

Als je er echt problemen mee hebt kun je het er wel met haar over hebben.

:flushed:

Dan moet je haar vertellen dat je dat jammer vindt, maar ik zie er geen problemen in als je contact hebt met mensen van internet. Dat ze het misschien wat overdrijft, moet ze toch zelf weten?

tja, als zij onbekenden vrienden noemt… dan kan je daar niet veel aan doen;)
maar je kunt wel zeggen dat ze gwn eerlijk tegen je kan zijn enzo…

Ik vind het trouwens wel een beetje jammer hoe je over haar praat. Zo van ze is dik, ze wil alleen maar overkomen alsof ze vrienden heeft. Maar goed, het is niet echt jouw probleem.

Aardig hoor, ‘Mijn vriendin is dik en niet zo geliefd’

Ik verplaats hem even naar Lifestyle :slightly_smiling_face:

Ooh dus als je dik bent is dat negatief? Ik haat mensen die zo denken! En ik zou zeg laat haar het is haar leven niet die van jou.

-

Praat er eens over met haar? Of neem ze eens mee als jij weg gaat met vrienden?

Hoe oud is ze? Toen ik een stuk jonger was (zo’n 14 jaar), leefde ik ook wel erg in mijn eigen online leventje op een bepaald forum en ook nog op myspace. Ik was toen erg verlegen en zat ook niet zo goed in m’n vel, dus in het echte leven vrienden maken ging niet zo makkelijk. En op het internet kan je makkelijk een andere of betere versie van jezelf zijn. Soms was het zo erg dat ik een hele nacht zat te praten met mijn online vrienden. Ik heb zelfs met een aantal van die mensen in het echt afgesproken. Maar na een tijdje ben ik er wat uitgegroeid en me meer op het echte leven beginnen concentreren. Toch heeft die tijd me wel een beetje helpen vormen, denk ik. Misschien is het gewoon een fase die ze moet doormaken.

Nu ben ik al een aantal jaren bezig met in het echte leven zelfzekerder en socialer te worden, dus heb niet echt nood meer aan online vriendschappen. Ik houd het bij de realiteit.

Wat voegt dit toe aan het verhaal? Daarnaast ben jij een lekkere vriendin dat je zo over haar praat.

Dat kan toch gewoon zo zijn? Volgens mij bekommert ze zich alleen maar om haar. Misschien niet zo fijn om t zo op internet te zetten, maar ik denk niet dat het slecht bedoeld is.

Volgens mij kan je je vriendin alleen maar steunen hierin, des te meer begrijpt ze dat ze zich niet anders hoeft voor te doen dan ze is bij jou.Ik denk dat het een fase is, dat gaat vanzelf wel weer over. Maar als jij nu gaat zeggen dat het onzin is en dat ze niet verliefd kan zijn op die jongen van de webcam, en dat al die onbekenden op what’s app geen echte vrienden zijn, dan voelt ze zich pas écht onbegrepen. Wees gewoon een goede vriendin :slightly_smiling_face:

Moest je dit er echt bij vermelden?

Dit moet zij toch lekker zelf weten? Ik zou er geen probleem van maken.