Mijn vriendin wordt gepest.

Mijn vriendin mag thuis niet veel en haar ouders kunnen alles lezen wat ze typt op msn enzo, en ze mag hier ook geen account op, ik vertelde haar van deze site want ze vroeg me om raad. Ze zit echt heel erg in de put. Ik ben de enige die het weet. Het verhaal van mijn vriendin:
Het begon gewoon met wat kribbige opmerkingen en toen dacht ik; Oké. Maar toen gingen ze briefjes op mijn rug plakken met daarop: “I’m a loser” of “I’m ugly so hate me”. Daarna gingen ze als ik op school kwam vage opmerkingen maken van;'Hoi lelijkerd’of ‘Goh je ziet eruit alsof je net uit bed komt’ of ‘Jij bent het lelijkste wat ik ooit heb gezien.’ Later gingen ze pennen jatten, kaftpapier van de boeken afscheuren, spullen uit het raam gooien. Toen riep ik: Doe normaal, ik ga jullie spullen toch ook niet weggooien of kapot maken?. Dat vonden ze alleen maar grappig, het wordt steeds erger. Ze zeggen steeds: ‘Hoi lelijke aap’. Ze kwetsen me echt heel erg met hun woorden, ze maken me echt kapot. Ik wil nog liever dood…

Ze heeft echt geen zelfvertrouwen meer, en ze heeft echt momenten dat ze liever dood wil. Ik snap niet waarom want ze is echt niet lelijk of stom ofzo, dat ze haar pesten. Ze wil niet naar de mentor en daarom zei ik dat ik haar verhaal wel op deze site zou plaatsen, zodat jullie miscshien kunnen helpen?
Super bedantk alvast :slightly_smiling_face:

Behalve naar de mentor gaan is er niet veel wat je eraan kan doen lijkt mij?
Strenge ouders trouwens…

-

Ja, ik zou ook naar de mentor gaan. Dit kan niet langer doorgaan, vooral omdat ze zegt dat ze op sommige momenten liever dood wil. Heeft ze dat ook serieus gezegd? =0

al die dingen die ze zeggen jho, zou me der niks van aantrekken, gewoon zohn attitude hebben van ohja leuk jho lekker boeiend. Als ze hoi lelijkerd zeggen of Goh je ziet eruit alsof je net uit bed komt zou ik der gewoon een grapje van maken met, Goh dat heb jij ook goed gezien, gefeliciteerd. Ach ik heb me nooit wat aangetrokken van dat soort meiden. Werd ook nooit gepest omdat ik altijd met een antwoord kwam waar die meiden toch nooit wat aan hadden.

Maar aan spullen komen mag niet, daar voor zou ik wel naar een mentor gaan.
En dat ze zegt ik ga liever dood meent ze denk ik niet, volgens mij heeft zowat elk tiener meisje dat wel eens geroepen (die ik ken tenminste wel:P)
Suc6 der mee

ik las mijn vriendin wordt geplet

hahahahaha

Gister was hier een aflevering van dr phil over, misschien handig even terug te zoeken. Heb zelf maar kleine stukjes gezien, maar het is belangrijk dat je weet dat de pesters helemaal niet menen wat ze zeggen, het is voor hun gewoon een spelletje, meer niet. Maar de gepeste neemt dit over en herhaalt hun woorden in hun hoofd, en neemt zo als het ware het werk van de pesters over en maakt zichzelf hier helemaal gek mee. En dat moet je dus absoluut niet doen! Maar hoe je dat niet doet weet ik niet helaas.
Ik denk dat het voor haar heel fijn zal zijn om wat professionele hulp te krijgen, aangezien het nu zo slecht met haar gaat. Diegene kan ook doorverwijzen naar bv assertiviteitstrainingen ofzo om het pesten tegen te gaan. Het lijkt me ook beter als ze haar hart lucht bij anderen die kunnen helpen, bv mentor, ouders (ookal zijn die misschien niet fantastisch, ze willen heus niet dat hun kind gepest wordt)

wat zielig… ik weet het niet eigenlijk. up

Wat jij zegt romeh, dat is misschien wel een goede manier als je sterk in je schoenen staat. Zo heb ik het grootste deel van mijn basisschooltijd overleefd.
(op de middelbare ging het wel goed overigens)
Maar als je al niet zo sterk in je schoenen staat en bijna geen zelfvertrouwen (meer) hebt, dan is dit knap lastig.

Ik sluit me aan bij wat ooii zegt.
Misschien kun je naar een vertrouwenspersoon op school gaan, mentor toch maar idd. (Ik wed dat er betere mentoren zijn dan die van mij. die is pedo)
Ouders, en jou. Eventueel nog andere vriendinnen, maar ik weet niet of dat een handige optie is.
En jouw taak is om het voor haar op te nemen, en haar proberen te helpen/

Succes ermee!

Oke serieus.
Je moet echt naar je mentor gaan.
Ik slis en mijn klas peste me daar ook ontzettend mee.
Ik ben samen met mijn vriendinnen naar mijn mentor gegaan ( als je je mentor niet mag ga dan naar een andere leraar(es) ).
Ze hebben ontzettend op hun kop gekregen en ze hebben het nooit meer gedaan.
Je zal hooguit nog een keer de opmerking verader krijgen.
Maar denk er aan ook bij mij is het gestopt en dat zal bij jouw ook zeker het geval zijn.

Als ze na je bezoek aan je mentor nog niet zijn gestopt.
Ga dan in hoger beroep.
Ga dan naar jouw afdelingsleider.
Misschien doet die er dan wat aan!

Doe het en je voelt je meteen beter!

Veel geluk meid en de hoop niet verliezen!

Heb ik ook gehad. Alleen gingen ze niet aan mijn spullen zitten, maar wel dreigmailtjes sturen. Ik kan het niet zo heel goed vinden met mijn mentrix, dus ben ik naar me ak-docente gegaan en zij vond het afschuwelijk en is naar de afdelingsleider gegaan. Nu durven ze niks meer tegen me te zeggen, behalve een meisje die wilt nu vrienden met me worden.:slightly_smiling_face:

K zou als ik jouw was naar de mentrix gaan met haar(alleen als ze het wil). Want dit gaat denk ik veel te ver. Suc6

naar de mentor!
iemand uit mijn klas werd ook gepest, die is naar de mentor gegaan, mentor is toen die leerlingen gegaan en nu voelen die mensen die haar gepest hebben zich vet schuldig enzo en is al dat gepest over! dus ik zeg naar de mentoooor!

Wow, dat pesten gaat wel erg ver!
Misschien kan je er een keer met haar ouders over praten? Het is (in de meeste situaties, ik weet niet wat haar thuissituatie is) denk ik wel slim dat de ouders het weten, misschien kunnen zij ook op een manier helpen. Verder zou ik het ook niet weten

het gaat idd ver. ik kreeg vroeger ook wel eens een opmerking naar mijn hoofd geslingerd maar aan mijn spullen zijn ze nooit gekomen.

het klopt dat pesters vaak niet doorhebben hoe erg ze het voor het slachtoffer maken en dat ook helemaal niet willen. ze zien het gewoon als een spelletje, een beetje lol hebben, en hebben vaak niet door welke impact dat heeft op iemand… daarom is het belangrijk dat je vriendin dat aan hen duidelijk maakt. dat kan ze doen door eens met de pesters te praten en het hen eens uit te leggen dat ze het echt niet leuk vind wat ze doen (op een volwassen manier best, als je gewoon roept dat ze normaal moeten doen trekken ze zich daar vaak niet veel van aan) of door eens met je mentor of een andere leraar te praten. die kan dan alles in goede banen leiden.

ik snap dat je vriendin liever niet naar de mentor gaat maar het is echt de beste oplossing als ze zelf niets durft ondernemen…

Je moet negeren, wat ze ook doen. Als jij ingaat op hun opmerkingen gaan ze juist meer pesten, als je er niet op in gaat zien ze dat het ‘jou niks uitmaakt’ zeg maar en dan houd het vanzelf op.

Super bedankt allemaal, ik ga met haar praten en al deze reacties laten lezen.
Owhja en dat ze dood wilde, meende ze echt. Dat ‘riep’ ze wel vaker dan 1 keer.

-