Mijn vriendin weet het

Ik heb vandaag mijn beste vriendin verteld dat ik op meisjes val, ze vond het helemaal oké. Maar later op die avond kwam ze er ook achter dan ik op háár was. Ze leek het in het begin niet heel kut ofzo te vinden en ze zei dat ze vond dat onze vriendschap er niet om moest lijden. Toen vertelde ik dat ik haar niet kwijt wou maar dat het gewoon zo moeilijk is om te doen alsof er niks aan de hand is, dat ik het gewoon niet wist . Ik wil het beste voor mij maar zeker voor háár . Later vroeg ze hoe lang al? 1 jaar… Toen zei ze dat ze heel even weg moest. En nu zit ik hier. Radeloos, later zei ze dat ik niks veranderd was en dat ze nog steeds lol wil maken. Maar ik weet niet wat ik moet doen, ik heb voor haar en de rest een hele act opgesteld, ik heb zelfs een vriendje… Het is net een uit de hand gelopen grap. Dat vertelde ik haar ook voordat ze het wist: “Mijn leven is één grote grap, dus neem mij maar niet serieus.” Morgen zie ik haar weer op school… Heeft iemand tips voor wat ik kan doen. Ik weet het gewoon echt niet meer. Of iemand met ervaring ? x

Geef haar even de tijd. Hoe lullig het ook mag klinken, het kan best even als een schok voor haar komen dat je op meisjes valt. Daar komt dan nog bij dat jij nu ook op haar verliefd bent. Dat moet ze even verwerken en een plekje geven. Push haar niet en vraag geen dingen van haar die zij niet wil. Je kunt er eventueel nog even over praten, dat je niet wil dat dit je vriendschap in de weg staat en niet verwacht dat ze je gevoelens beantwoordt (als dit waar is natuurlijk, maar ik ga ervan uit dat dit het geval is?)

Succes in ieder geval, echt, ik denk dat het belangrijkste is dat je haar de tijd geeft. Een vriendin van me is ook uit de kast gekomen, een paar jaar terug al, en daar moest ik ook even aan wennen.

Met heel veel geluk blijkt zij ook lesbisch te zijn en dat zou natuurlijk geweldig te zijn, maar aan haar reactie af te lezen is ze dat niet en kwam het als een schok. Ik vind het heel logisch als iemand daar even van moet bijkomen, dus maak je geen zorgen dat je het verkeerd gebracht heb of iets dergelijks. Als jullie echt goede vriendinnen zijn, hoef je je ook geen zorgen te maken over het einde van jullie vriendschap. Het is misschien wel zo dat het even iets minder zal zijn want het is niet niks. Ik denk dat het belangrijk is om het gewoon even tijd te gunnen en ondertussen vast te wennen aan het idee dat zij waarschijnlijk niet op jou valt. Over een (paar) maand(jes) is het weer als van ouds en zijn jullie nog net zulke vriendinnen als eerst, of misschien nog wel betere vriendinnen!

Ik vind het heel goed dat je dit hebt durven vertellen, maak je nu niet te veel zorgen en kijk rustig even hoe het zich ontwikkelt. Het is nu aan haar om de volgende stap te zetten tot contact.

Thanks, nog iemand ? ;s