Mijn vriendin vindt dezelfde jongen als ik leuk.

hee,

ik en mijn vriendin vinden dezelfde jongen leuk. Volgens mij vind hij mij leuk… We hebben al een keer afgesproken en het was heel gezellig en er waren een paar momenten dat we heel dicht bij elkaar waren…
Op school kijkt hij mij ook vaak aan, en dan lachen we even naar elkaar. Meestal loopt hij ook samen met mij het lokaal uit.
Maar het probleem is dat hij ook veel met andere meiden om gaat en ook wel een beetje mee flirt…

Wat nu?

Praat erover met je vriendin.

ik heb precies hetzelfde (gehad). of nou ja eigenlijk nog steeds. maar die jongen gaat eigenlijk voor ons allebei zegmaar. en daarom hoef ik hem niet. bekijk die jongen kritisch, is hij wel echt zo leuk? of denkt hij alleen dat ie iedereen kan krijgen. probeer uit te zoeken of hij je echt leuk vind. en wat je vriendin betreft, als hij jou leuk vind vind ie jou leuk en moet je vriendin je dat gunnen maar zorg dat jullie vriendschap blijft bestaan! want echt dat is veel belangrijker.

ik zou hem laten gaan, er bestaan nog genoeg andere leuke jongens en als hij je echt leuk vind laat hij op den duur die andere meiden wel gaan.
maar vriendschap boven een jongen zou ik zeggen

Weet je vriendin het van je gevoelens? Ik zou het haar allereerst vertellen zodat het niet een complete verrassing is als jullie zoenen ofzo. En als dat gebeurt, vertel dat haar meteen, hou geen geheimen. Misschien moet je met haar afspreken dat de ene de andere het zou gunnen, als die jongen haar leuk vindt. Maar als zij je laat kiezen tussen vriendschap en die jongen, kies dan voor haar want een jongen is vast en zeker een vriendschap verbreken niet waard. En alleen wat flirten met andere meiden, vind ik best onschuldig, je moet je pas zorgen maken als je erachter komt dat ie nog met andere meiden afspreekt.