mijn vriendin snijd zichzelf

Hoi,

Ik heb vandaag bij mijn beste vriendin ontdekt dat ze zichzelf snijd.
Nu gaat het niet zo goed met haar thuis enz. maar daar is onze mentor al mee bezig.
Ikzelf was heel geschokt toen ik het zag, ze weet het nu ook dat ik het weet.
ik heb beloofd dat ik het niet zo door vertellen als zei het niet meer deed. Als ze de neiging kreeg om zichzelf te gaan snijden moet ze ( van mij) mij meteen opbellen, en gaan we erover praten en of we een oplossing kunnen vinden.
Zelf zei ze dat het van 5 weken geleden was maar het zijn volgens mij nog best verse korsten.
Ze weet dat ze mij kan vertrouwen en dat ik het tegen niemand zal zeggen en het anders eerst met haar zal bespreken., niet oschepperig bedoeld.
Maar heb ik het goed aangedaan of niet?

Moeilijk…
Ik denk dat je idd echt heel duidelijk moet maken dat je er voor haar bent. En dat ze bij jou MOET komen. Je gaat jezelf namelijk snijden om de pijn binnenin niet meer te voelen. Ik heb niet veel ervaring met snijden maar wel met mensen die dingen opkroppen en het zo nog erger maken (mezelf included). Het liefst wil je dan iemand die luisterd. Of die merkt dat het slecht met je gaat. Zorg dus dat ze met je praat.

Niet opschepperig bedoeld? Wat bedoel je daarmee?

Ja ik vind dat je juist gehandeld hebt.
Mooi dat de mentor ervan op de hoogte is en haar probeert te helpen.

Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt! Gewoon dat als ze die drang heeft, ze je dan opbelt enzo… Heb ik ook bij een vriend gedaan die zelfmoord wilde plegen.
Ik zou even aankijken of het helpt, maar anders zou ik het toch aan een vertrouwenspersoon op school ofzo vertellen
Succes! :slightly_smiling_face:

ja ik ken haar al vanaf groep 3, zit nu in de 2de.
Maar ik zal altijd een luisterend oor voor haar zijn, want in de tijden dat ik het moeilijk had was ze er ook voor mij.
Ik heb ook gezegt als ze zich 1,5 maand zich niet snijd dat ze dan een klein cadeautje krijgt.