mijn vriendin snijd zichzelf

Hoi,

Ik heb vandaag bij mijn beste vriendin ontdekt dat ze zichzelf snijd.
Nu gaat het niet zo goed met haar thuis enz. maar daar is onze mentor al mee bezig.
Ikzelf was heel geschokt toen ik het zag, ze weet het nu ook dat ik het weet.
ik heb beloofd dat ik het niet zo door vertellen als zei het niet meer deed. Als ze de neiging kreeg om zichzelf te gaan snijden moet ze ( van mij) mij meteen opbellen, en gaan we erover praten en of we een oplossing kunnen vinden.
Zelf zei ze dat het van 5 weken geleden was maar het zijn volgens mij nog best verse korsten.
Ze weet dat ze mij kan vertrouwen en dat ik het tegen niemand zal zeggen en het anders eerst met haar zal bespreken., niet oschepperig bedoeld.
Maar heb ik het goed aangedaan of niet?

Moeilijk…
Ik denk dat je idd echt heel duidelijk moet maken dat je er voor haar bent. En dat ze bij jou MOET komen. Je gaat jezelf namelijk snijden om de pijn binnenin niet meer te voelen. Ik heb niet veel ervaring met snijden maar wel met mensen die dingen opkroppen en het zo nog erger maken (mezelf included). Het liefst wil je dan iemand die luisterd. Of die merkt dat het slecht met je gaat. Zorg dus dat ze met je praat.

Niet opschepperig bedoeld? Wat bedoel je daarmee?

Ja ik vind dat je juist gehandeld hebt.
Mooi dat de mentor ervan op de hoogte is en haar probeert te helpen.

Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt! Gewoon dat als ze die drang heeft, ze je dan opbelt enzo… Heb ik ook bij een vriend gedaan die zelfmoord wilde plegen.
Ik zou even aankijken of het helpt, maar anders zou ik het toch aan een vertrouwenspersoon op school ofzo vertellen
Succes! :slightly_smiling_face:

ja ik ken haar al vanaf groep 3, zit nu in de 2de.
Maar ik zal altijd een luisterend oor voor haar zijn, want in de tijden dat ik het moeilijk had was ze er ook voor mij.
Ik heb ook gezegt als ze zich 1,5 maand zich niet snijd dat ze dan een klein cadeautje krijgt.
,… mijn mentor is alleen op de hoogte dat het thuis niet goed met haar gaat, maar van dat snijden weet hij niks.

Maar dat is wel de bron van het probleem, de situatie thuis.
Goed dat je haar iets geeft om naar uit te kijken,dat cadeautje, dat vind ik heel slim gedaan :slightly_smiling_face:

ik vind dat je er goed mee omgaat, maar je moet denk ik wel oppassen dat het niet jouw probleem wordt!
Dus als je het zelf niet aan kan je wel op tijd aan de bel trekt bij een volwassene, ook al heb je belooft niks te zeggen. Je wilt immers dat ze beter wordt en misschien kan je daar niet in je eentje voor zorgen. Maar voor nu, zoals de situatie nu is pak je het denk ik wel goed aan!

Als mensen aan automutilatie doen, worden het goede leugenaars.

Misschien zegt je vriendin wel dat ze zich niet meer snijdt, maar doet ze dat wel. Je kan wel zeggen, ja ik zie toch niks, maar dan snijdt ze zich gewoon bij dr bekkens of borsten.
Tuurlijk kan het ook zijn dat ze zich niet meer snijdt en alles, maar stoppen als je ergens verslaafd aan bent gaat niet zo makkelijk.

En dit is niet om je vriendin aan te vallen maar even ter informatie.

Hoe lang snijdt ze zichzelf al? I mean als ze al 1.5 maand zonder kan is dat best knap als ze jaren bezig is.

Ze zegt dat het lang geleden is dat ze het heeft gedaan ( 5 weken ofso.)
Alleen toen ik het zag; op de binnenkant van haar polsen.
zei ze dat ze was gevallen ik zei toen dat ik dat niet geloofden en als dat echt zo was dat ze het dan wel zou laten zien.
uiteindelijk liet ze het dus zien en zei dat het nooit door het vallen zo kan komen, toen gaf ze het ook eerlijk toe.
Ik vroeg hoelang ze het al deed; ze antwoordde dat ze het nu niet meer doet en dat deze sneedjes nog van 5 weken geleden zijn.

Jij bent nou een goede vriendin! Boos op haar worden heeft geen zin en dat heb jij ook heel goed begrepen. Probeer er voor haar te zijn. En bied haar aan een tijdje bij jou te komen slapen zodat ze wat afleiding heeft?
Succes!

sorry maar dan ben je dom ! klaar iederee denkt maar de problemen weg te kunnen snijden drinken drugs en al die bullshit… ze komt er vanzelf wel achter maar steun haar in alles en hou zoveel mogelijk bezig en blij ge gelukkig

sterkte xoxo

Serieus, waar sláát dat op? In jezelf snijden is iets wat dwangmatig gebeurt… Die vriendin kiest daar echt niet zelf voor. Je moet nooit iemand dom noemen, wat ze doet is niet slim, nee. Maar ze kan er ook niets aan doen.
Don’t judge if you don’t know where you talkin’ about.

hou gewoon je mond maar dicht want je kent me helemaal niet ze is gewoon dom klaar moet je maar neit gaan snijden want ergens zit er toch iets niet dat je geen zelfbeheersing hebt!

Juul wat jij nu zegt slaat echt nergens op!

Mensen die snijden doen dit vaak omdat ze gewoon niet meer weten hoe ze hun gevoelens anders kunnen uiten en moeten dit dus leren. Ze doen dit niet omdat ze het leuk vinden! Ze doen het omdat ze geen andere oplossing weten

nee dan moet je maar beter gaan na denken en fak you all! :last_quarter_moon_with_face:

maak nou geen ruzie,
ik heb het er zelf ook wel moeilijk zat mee hoor.
Maar allemala bedankt dat jullie zo meeleven!(ll’)

x

Man doe niet zo kinderachtig.

Ik denk dat sommige wel bewust zijn van wat ze doen. Maar zodra je begint kun je niet stoppen.
Ik heb ook zeer sombere periodes gehad, maar ik heb nooit mezelf gesneden, aangezien ik bang voor pijn ben en ik wel wist dat het niks oploste.

fight, fight fight fight

succes ermee, ik weet niet wat je meot doen…

omgod sommige mensen hebben dus blijbaar geen verstand hier.
AHUM.

maar ontopic; ik denk dat je heel goed hebt gehandeld
zeker om iets naar uit te kijken voor haar (kado)
En dat je dr altijd voor haar bent!
ik hoop dat het goed komt :slightly_smiling_face:
heel goed gehandeld van je!

moet je niet beginnen… zoek een sport ofzo dan…