Mijn vriendin maakt een foute keuze.

Hallo meiden,

Een vriendin van mij is verliefd op een jongen en hij zegt ook dat hij verliefd op haar is. Mooi, behalve dat hij een vriendin heeft waar hij beweert het snel mee uit te maken, maar het heeft tijd nodig. Zij is zo verliefd op hem en ze denkt dat hij het wel uit maakt. Intussen zoenen ze en hij heeft haar gevingerd, maar ze zegt dat ze nog geen seks met hem heb tot hij het uit heeft gemaakt. Oke, maar toen kwam er ook nog eens bij dat hij ook gevoelens heeft voor nog een ander meisje. Dus mijn vriendin helemaal boos op hem, dus hij zei dat ze zich niet druk hoefde te maken, want hij had niet met haar gezoend en vond haar (mijn vriendin) het leukste van hun drie. Toen was ze weer helemaal verliefd en is ze weer bezig met flirten via ping en zoenen enzo.

Ik weet zeker dat deze jongen haar aan het lijntje houdt, anders had hij het allang uitgemaakt met zijn vriendin als hij zo verliefd was geweest. En van nog een ander meisje was dan al helemaal geen sprake. Maar mijn vriendin gelooft alles wat hij zegt. Ik probeer op haar in te praten, maar dan zegt ze ‘stop erover’ of ‘laat me zelf beslissen wat ik doe’. Dus ik hou me mond er nu over, maar ik weet gewoon dat ze straks gekwetst word en dat kan ik toch ook niet laten gebeuren?

Wat moet ik nou doen?

Gr. Kim

Je kunt niet meer doen dan je nu al doet! Misschien met haar ouders praten? Klinkt ontzettend laag, maar als het helpt bespaar je haar veel pijn.

Hoe hard het ook is…
Ze zal hier zelf achter moeten komen! Je hebt haar gewaarschuwd meer kun je niet doen.

Je kan een keer rustig proberen te praten met haar en hetzelfde zeggen als wat je hier zegt, dat hij haar aan het lijntje houdt.
Of je laat haar het zelf uitzoeken, hoe gemeen het ook klinkt, het is wel haar eigen probleem en misschien beseft ze pas wat je zegt als ze het zelf inziet.

Wat de rest zegt. Je kan wel in een serieus gesprek melden dat jij je er zorgen over maakt. Dat je niet kan beslissen over haar gevoelens en acties, maar wel jouw gevoelens wil duidelijk maken hierover.
Zolang je er maar voor haar bent als het toch misgaat =)

alles wat hierboven word gezegd behalve met haar ouders praten. Dreig er desnoods mee, maar DOE HET NOOIT. Grootste fout die je kunt maken.

Ik heb dit ook gehad, helaas wilde die vriendin geen contact meer met me omdat ik die gozer niet vertrouwde. Na een half jaar pingde ze me dat ik gelijk had en blijkt dat hij haar helemaal in elkaar had geslagen. Aan de ene kant denk ik: “I told you so.”. Aan de andere kant had ik door moeten gaan met hem uit haar hoofd praten.

Het is gewoon een kut situatie.

Ik heb dat ook meegemaakt als vriendin ze wouw niet naar me luisteren en geloofde me niet en haar hart brak in duizenden stukken toen het uit was. Ze zij dat ze depressief was enzo, maar nu heeft ze hem al lang vergeten

Gewoon de waarheid vertellen en zeggen dat je het goed bedoelt, uiteindelijk beslist ze zelf. x

Wat dit soort dingen betreft, heb ik een soort afspraak met een vriendin. Eén keer duidelijk maken wat je denkt, advies geven en daarna nooit meer kritiek geven. Dan weet je wat de ander denkt, maar sta je niet constant tegenover elkaar. En als het misgaat, ben je er gewoonboor haar. Dat ‘i told you so’ even achterwege laten. Je leert niks van wat anderen zeggen. Vak moet je het toch zelf ervaren.

Niks, je moet niks doen. Je krijgt er alleen maar ruzie van. Laat haar zelf op haar smoel gaan en laat haar zelf pijn voelen. Ze gaat toch nooit naar jou luisteren. Liefde is veel sterker dan vriendschap. Dat ga je niet winnen.
Gewoon laten gaan. Niet mee bemoeien. Ben er voor haar als ze onderuit gaat.

Laat haar gewoon doen… Ik heb in dezelfde situatie gezeten maar ik zat dan in de situatie van jouw vriendin en geloof me het is gewoon vervelend als je vriendin keuzes voor jou probeert te maken, ookal bedoel je het goed. Soms moeten mensen kunnen leren uit hun fouten :slight_smile:

Het enige wat je kan doen is advies geven en dat doe je al. Verder is het haar keuze en dit is een les die ze zelf moet leren. En ja, dan maak je misschien een fout, maar daar leer je van.