Mijn vriendin kopiert mij

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ongeveer een jaar geleden begon ze met dingen te kopen die ik ook heb. Het waren gewoon mijn kleren maar dan een beetje anders. En ik droeg die kleren vaak dus ze wist sowieso dat ik ze had. Maar ik dacht; oké misschien vinden we dezelfde dingen leuk. Maar ze begon mijn stijl steeds meer over te nemen. Het stopte opeens dus ik dacht dat het allemaal in mijn hoofd zat. Maar toen begon ze weer dezelfde kleren als mij te kopen en ik begin het nu wel erg irritant te vinden.

Al maanden lang zei ik tegen iedereen dat ik mijn haar rood wilde verven. Altijd toen ik dat zei zij ze niks. Ze vond het niet een geweldig idee ofzo, twee weken geleden gingen we naar een winkel en wees ik aan welke rode kleur ik wilde hebben. Zij zei die dag dat ze haar haar wel bruin wilde verven. vorige week vrijdag kwam ze op school met rood haar. De kleur die ik aanwees.

Het kan zijn dat dit allemaal in mijn hoofd zit, maar als dit niet zo is, wat moet ik doen?

Ik heb hetzelfde, dus geen oplossing of tips. Sorry! Beshouw dit maar als een upje. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je het beste er wat van kan zeggen. Misschien kan je ook een keer met haar shoppen en kledingstukken aanwijzen wat haar leuk zal staan. Als ze jouw hele stijl kopieert zal ze dat vast wel van jou aannemen. En anders zou ik maar niet meer zo open naar haar zijn. Dan kan ze je ook steeds moeilijker kopiëren. Pfft, altijd vervelend :\

Lekker cliché: zie het als een compliment.

Hoe zou ik dat dan ongeveer kunnen zeggen zonder gemeen te klinken?

Ken het ook een beetje, maar niet zo heftig als dit eigenlijk!
Was een meisje uit mijn vriendengroep die een stuk jonger was dan ons en die mij qua kledingstijl helemaal na ging doen

Ik denk dat je het beste kan beginnen over het feit dat ze er ontzettend leuk uitziet, maar er misschien nog leuker uit zal zien als ze een eigen kleding stijl gaat ontwikkelen. Dan kan je haar vertellen dat je het erg vervelend vindt dat ze je kledingstijl overneemt. Zeg haar dat je je hierover rot voelt, omdat je haar echt niet wilt kwetsen.

Nooit leuk zulke dingen, maar dat doen sommigen om hetzelfde effect te krijgen als jij, wat zij ook willen.
Als iedereen jou aardig vind, doet zij hetzelfde zodat iedereen haar ook aardig vind.
Maarja de manier waarom is niet bepaald leuk. Heb je al gevraagd waarom ze nu ineens voor rood is gegaan?

nee dat heb ik niet gevraagd want ik weet zeker dat ze met een antwoord gaat komen zoals: ‘Is toch leuk?’ +.+

Dat vind ik erg goed advies dankjewel (:

oei dat is vervelend, maar ik zou het eerlijk tegen haar zeggen. zeg gewoon dat het leuk is als ze haar eigen stijl ontwikkelt, of zeg eerlijk dat je het gewoon niet fijn vind omdat je zelf je best doen om origineel te zijn.

Graag gedaan, hopelijk gaat ze inzien dat ze niet erg geweldig bezig is…:c

Ik weet het niet, misschien kun je het zeggen? Ik een vriendin kopen eigenlijk heel vaak dezelfde kleding, als we met elkaar shoppen en zonder elkaar hangt uiteindelijk bijna hetzelfde in onze kledingkast. Wij vinden het alleen maar grappig.

Ik had ook zo’n vriendin vroeger. Ze kopieerde me in alles omdat ze zo naar me op keek. Ik heb me er mateloos aan geërgerd. Maar nu is ze wel een van de beste vriendinnen die ik heb, die er altijd voor mij zal zijn.En heeft ze ondertussen haar eigen stijl ontwikkeld. Je kan er eventueel wel wat van zeggen, maar probeer het als een compliment te zien.

Ik heb dit ook meegemaakt, maar na jaren heb ik het uiteindelijk durven zeggen. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er heel veel moeite mee had en dat het uiteindelijk wel ophield na een nogal ehm… emotioneel gesprek. Achteraf bleek, dat ze helemaal niet goed in haar vel zat vanwege allemaal problemen, en dat ze naar mij opkeek omdat ze zo onzeker was. Ondertussen besefte ze niet, dat ik met al mijn creativiteit probeerde om eens op te vallen, en dat mensen mij eens op zouden merken, omdat ik altijd in haar schaduw heb gestaan. Maar doordat zij mij kopieerde kreeg zij de complimenten en ik niet… Helaas hebben we elkaar door meerdere problemen en ergernissen 2 jaar niet gesproken, maar nu zijn we weer hele goede vriendinnen :slightly_smiling_face:

Ik heb ook zoiets met een vriendin. In het begin ging ik altijd met haar winkelen en was het heel gezellig. Maar als ik wat uit het rek haalde en aan haar vroeg van ohh vind je het mooi. Zei ze altijd ja, of jawel. En dan de volgende dag als ze de stad in ging kocht zei die kleren en kwam ze er de volgende dag mee naar school zo gemeen. De aller aller laatste keer toen ik met haar ging winkelen zag ik mijn perfecte paar schoenen, ik wilde al zolang zulk soort schoenen maar ik vond ze te duur want ze waren 160 euro. Dus ik was best teleurgesteld. Maar je raad het al, een paar dagen later had zij de schoenen gekocht!! Terwijl ze niet eens op hakken kon lopen. Dat was de doorslag, ik ben boos geworden en was er helemaal klaar mee. We zijn nou nog wel vriendinnen, maar niet meer zo goed als eerst.

ik had ook zoiets met mijn beste vriendin, we waren al 14 jaar beste vriendinnen, maar de laatste paar jaar kocht ze ook steeds dezelfde kleding als ik, of als ik iets leuks in een boekje zag staan dat zij het dan snel kocht voordat ik dat had gedaan zodat het net leek of ik haar na deed. het was niet alleen met kleding zo, ook met andere dingen zoals jongens, dan zaten we wel is ergens op een bankje ofzo en dan zei ze dat die jongen die voorbij kwam echt lelijk was. als ik dan zei dat ik hem er wel leuk uit vond zien, vond zij hem ook opeens leuk! uiteindelijk zijn er nog meer dingen gebeurd waar ik zo boos om was dat we nu al 2 jaar geen contact meer hebben.

Oh dit heb ik ook een tijdje gehad, vreselijk irritant. Het kwam er volgensmij op neer dat ze er gewoon bij wilde horen, en ik denk dat jouw vriendin precies hetzelfde heeft. Praat gewoon een keer met haar en zeg dat je het vreselijk vervelend vindt dat ze je elke keer kopiërt. Niet omheen draaien, gewoon duidelijk zeggen. Wat je ook kan proberen is gewoon niet meer met haar samen gaan winkelen, anders kom je elke keer met hetzelfde terug of koopt zij het later alsnog. Als ze vraagt waar je het vandaan hebt zeg je iets in de zin van ‘‘dat wil ik niet zeggen, want dan koop jij het ook en dat vind ik zo vervelend’’. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er kapot aan ergert. De vriendschap met dit meisje is er nu ook niet meer bij mij, maar dit heeft ook nog te maken door andere dingen.

Arghhhhh dat is zoooooo vervelend.
Ik weet niet wat je kunt dun, gewoon zeggen?

Ik ben hier een keer van beschuldigd terwijl ik toch echt mijn eigen ding doe. Achteraf snap ik de gedachte van haar wel maar terecht was het niet want het was wel echt mijn stijl en soms neem je kleine dingen van elkaar over omdat je vriendinnen bent. kijk dus wel goed of dit echt zo zit want anders kan je haar kwetsen. Ik vond het heel erg dat zij dacht dat ik haar na deed want ik voelde me net zo lekker mezelf enzo en dan ga je daar toch aan twijfelen