Mijn vriendin is mijn grootste vijand.

Voor sommigen bedankt. Voor anderen die vinden dat ik helemaal ongelijk heb; Je snapt helemaal niet hoe deze situatie is. Ze is erger dan je denkt en het is absoluut niet nodig om medelijden met haar te hebben, ze zorgt prima voor zichzelf.
Ook ben ik niet van plan haar met 1 zin te dumpen, maar er is geen andere mogelijkheid bij dit soort personen. Dus ook niet praten.

Letterlijk ja? Ehm, misschien kun je haar eerst vertellen hoe jij erover denkt. En als er niks verandert, dat je daarna minder met haar moet omgaan?

Als ze het niet weet is het toch naaiend om niks tegen dr te zeggen.

waarom ga je dan met haar op vakantie? maar het ligt eraan of jij weet dat zij het niet zo bedoeld, als ze het zelf niet eens doorheeft zal je toch wel met haar moeten praten.

Je zegt zelf dat ze het niet door heeft.
Misschien is het handig als jij het haar verteld

Ja… je moet weten dat als ik er met haar over zou praten ze er waarschijnlijk niks van begrijpt en wil dat ik het uitleg. Maar hoe moet ik haar gedrag uitleggen, als ze die zelf niet ziet?

Nou ze weet dat ze zich zó gedraagt, maar ze weet niet dat ze er mensen mee kwetst. En waarom ga ik met haar op vakantie? Ik durf het denk ik niet te weigeren…

Je kunt een keer voorzichtig zeggen dat wat ze zegt, een beetje arrogant klinkt. En als ze wil dat je het uitlegt, zeg je dat het overkomt alsof ze denkt dat ze beter is dan anderen (of zoiets).
Het lijkt me inderdaad irritant ja…

Als je het vertelt tegen haar zeg dan nadrukkelijk ‘IK vind het vervelend’ en ‘IK vind dit…’ i.p.v. ‘JIJ doet arrogant’ en ‘JIJ zegt domme dingen’
Het komt erg vervelend over als je het allemaal in de jij-vorm zegt. Ze zou dan bozer worden.

Ik haat zo’n soort van ‘mensen’.
Dumpen [’:

Ja. Ik ook. Ik had nooit voor haar op moeten komen op de basisschool x.D Toen werd ze gepest, en ik vond haar eerst al niet aardig maar later zijn we toch vriendinnen geworden, omdat ik het zielig vond dat ze werd gepest. -.-’

Maarja, weten jullie ook een pakkende zin om haar te dumpen? x\

mss is ze zelf gwn onzeker.
dan moet je het haar gwn vertellen, dat je vind dat ze arrogant doet enzo, mss heeft ze het zelf niet door ?

Ah best sneu voor der, heeft ze dan nog wel vrienden? Maar oke, ze maakt het er zo te zien zelf naar. Ik heb eigenlijk geen idee wat je tegen haar kan zeggen.

uhm, als ze weer zo arrogant kijkt naar je moet je gewoon vragen waarom kijk je zo irritant ? en dan nog een heel lijstje er achter doen wat je nog meer irritant of niet leuk vind aan haar misschien begrijpt ze het dan :slightly_smiling_face:

irritant ik bedoel arrogant (A)

Nee, ze is niet onzeker. Ze is juist té zeker van zichzelf.
Als ik: “ik vind dat je arrogant doet.”
Zij: “Haha grapjas/Jij bent arrogant, haha”
In ieder geval, ze zal me niet serieus nemen

iets van ‘dat klinkt echt heel arrogant’ en dan een beetej vragend aankijken ?

Jij komt toch ook niet over als de perfecte vriendin.

denk ik ook. en ga alsjeblieft niet over haar roddelen en klagen dat ze zo arrogant is en dat ze gewoon onzeker is enzo. daar schiet je niks mee op.

Too late