Mijn vriendin is boos omdat ik anorexia heb

Hallo,

Misschien kun je het al aan het onderwerp zien, ik heb anorexia, momenteel weeg ik 37 kilo MAAR ik heb hulp bij een psycholoog.
Een paar van mijn vrienden uit mijn oude woonplaats wisten dit en hebben dit verteld aan mijn vrienden van school, mijn ene vriendin heeft gewoon begrip voor me en is gewoon nog heel aardig maar mijn andere vriendin is woest, de uitspraken:
HOE KUN JE

SCHAAM JE

WAAR BEN JE GODVERDOMME MEE BEZIG

IK BEN TELEURGESTELD IN JE

GA LEKKER KOTSEN DAN BEN JE IN NO TIME DOOD

nou dit zegt ze allemaal, dan zeg ik heel rustig; Ik snap heel goed dat je bent geschrokken, ik ben ook met therapie bezig om er vanaf te komen want ik wil normaal kunnen eten maar je geeft me nu niet echt de moed om door te gaan, als je zo boos doet heb ik het idee dat het weer niet goed is en dan krijg ik neigingen om dingen te gaan doen.

Ik weet niet wat ik hier mee aan moet ik hoop dat jullie me misschien raad kunnen geven

Xxx

Ik vind het ook geen vreemde reactie. Ik vind het daarin tegen wel van jou moeilijk, dat jij jouw verantwoordelijkheid in haar handen legt. ‘Als jij zo doet, doe ik…’ Geef haar wat tijd, verander en wordt weer gezond. Dan zal die vriendin ook weer bij trekken =)

Ben het niet eens met de reacties hierboven. Ze had best wat meer supportive kunnen zijn. Dit gaat om jou, niet om haar.

Uhm, nee ik vind dat geen logische reactie? Dumpen die handel, wat een respectloos wijf.

Het is logisch dat ze geschrokken is, maar zo had ze nooit moeten reageren. Ik denk dat ze niet weet wat anorexia inhoud en dat ze niet begrijpt dat het een soort ziekten is en dus niet jou schuld. Ik zou met haar praten en het uitleggen of haar gewoon tijd geven om het te accepteren.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat. xx

ik ben het echt niet eens met de meiden die zeggen dat dit een logische reactie is. oke ze kan geschrokken zijn, maar ze kan toch normaal reageren en je steunen? als ik jou was, dan zou ik niet meer met dr omgaan.

Idd wtf. Ik snap best dat je vriendin gefrustreerd raakt maar dat is letterlijk het laatste wat je zou moeten zeggen tegen iemand die anorexia heeft lijkt me?

Dankjulliewel ik dacht dat ik de enige was die zo dacht

Naar mijn idee maak je alleen ruzie met iemand die je lief hebt. Wat had ze moeten zeggen? ‘Lieverd het komt wel goed! Ik houd van jou!’ Mijn eetstoornis had daarin zeer de overhand genomen en ik was alleen maar verder weg gezakt. Want niet alles komt goed als iedereen maar lief blijft doen.

Pas toen ik mensen begon te verliezen zag ik wat de nadelen waren van mijn eetstoornis.

De mensen die zo los zijn gegaan, heb ik nu nog steeds meer dan lief. Maar misschien is het een punt over hoe heftig je eetstoornis aanwezig is en een deel karakter.

Haha hoe kom je daar nou weer bij. Oke totaal ander onderwerp maar je maakt toch ook juist ruzie met mensen die je niet mag? :’)

Ik vind dit een beetje moeilijk te geloven, sorry.
Op je profielpagina zet je neer dat je kanker hebt en hier heb je ineens anorexia…?

Als iemand die ik niet mag zegt dat zij mijn broek niet mooi vindt, dan ga ik aan z’n persoon mijn tijd toch niet verspillen? Wat zou het mij een reet roesten van wij zíj vindt? Dat is met iemand die je mag toch duidelijk anders mag ik hopen?

Die reactie slaat nergens op, ik zou haar laten zitten.

Ik heb ook meegemaakt dat een van mijn beste vriendinnen een eetstoornis had, in het begin schrok ik er heel erg van en snapte ik het niet. Maar ik heb gelukkig nooit zulke uitspraken gedaan.

Ik denk dat je vriendin de situatie nog een plekje moet geven en gewoon haar bangheid en onzekerheid hier over omzet in agressie. Dat gebeurd wel vaker wanneer mensen niet weten wat ze met bepaalde gevoelens moeten.

Als ik jou was zou ik goed met haar praten over de ziekte en uitleggen hoe je behandeltraject in elkaar zet en haar ook steun geven hier in. Misschien draait ze dan snel bij en kan zij het ook een plekje geven.

Heel veel sterkte en beterschap iig! :sob::muscle:

Er staat bij elk bericht ‘Meld dit bericht aan de moderator’. Staat je geheel vrij om te gebruiken, wij kunnen ook niet alles zien aangezien ook wij een leven hebben naast Girlscene.

sorry, ik was even vergeten dat ik 24/7 online moet zijn om gelijk alles te verwijderen wat ik tegen kom

Dit. En kanker én anorexia, je hebt het wel getroffen :dry:

… dat kan toch gewoon? beetje lullig als het straks gewoon echt blijkt te zijn.