Hmm het klinkt niet echt alsof ze autisme heeft.
Maar ze kan het laten testen maar dat kan positief of negatief uitpakken. Ik zou uitleggen waarom.
Ten eerste ik heb op aanraden van mijn familie en vrienden gepraat met mijn huisarts. Ik ben depressief, weinig vrienden etc etc. (sorry geen zin om al mijn klachten hier neer te pleuren). Ik was dus ongelukkig… Mijn huisarts stuurde mij toen door naar RCKJP, daar kreeg ik 2 psychiaters die met en met mijn ouders hebben gepraat. Ook kreeg ik een uitgebreide test van 2 UUR LANG 
Maar goed uit eindelijk kreeg ik de stempel ‘‘Autist’’ Met klassiek en asperger syndroom.
Er zijn geen medicijnen voor (althans niet voor mijn versie, ja ik kon anti-depressiefia krijgen) Beter dat ik het niet gedaan heb aangezien het depressie ergens anders ligt (Cushing syndroom) maar goed. Ik voel mijzelf niet echt als een autist. Ik ben naar soort wekelijkse autist bijeenkomst paar keer geweest en echt ik werd er niet beter op. (ook omdat je daar door de hulpverleners als een soort klein kind behandeld word die niks kan).
Ik ben door die stempel onzeker geworden… ‘‘Praat ik teveel over het zelfde onderwerp?’’ ‘‘Kom ik teveel over als autist?’’ ‘‘Vinden ze het nog wel interessant?’’ ‘‘kijk ik hun genoeg in de ogen aan’’
Maar ja gelukkig denk ik de laatste tijd, ach ik vind het maar een onzin stempel, het verklaard wel een paar dingen maar ja… ik blijf ik! Ik heb die stempel maar van mij af gegooid!
Helaas mijn ouders en mijn zus niet. Mijn zus behandeld mij nog meer en nog steeds als een idioot die niks kan en pest mij nu nog meer dan ooit (nou gelukkig is ze het huis uit net een maand). Maar mijn moeder echt… die geeft alles de schuld aan mijn autisme… dat ik 1 keer vergeet een vaatwas tabletje in de vaatwasser te doen… of omdat ik hoofdpijn heb (Volgens mij moeder komt dat doordat ik teveel stress en er niet goed mee kan omgaan vanwege mijn autisme) nou echt rot op!
Genoeg negatief nu, ik zie mezelf gewoon weer als Femke, probeer het allemaal te vergeten en richt mij op het positieve.
Maar misschien als jij zeker denkt te weten dat zij autistisch is kan het haar misschien ook helpen. Ze kan adviezen krijgen, het kan voor haar misschien veel verklaren en hier mee beter omgaan… wie weet!