mijn vriendin heeft 2 kanten

Ik zit met een probleem. Mijn beste vriendin ging vroeger altijd heel vaak met mij om enzo, maar sinds dinsdag ong. pakt een meisje uit m 'n klas haar steeds af (Meryem, ze zit naast me beste vriendin: Selma).

Telkens in de klas gaat ze steeds met haar praten enzo, en als we naar een andere les moeten, wachtte Selma altijd wel op mij totdat ik me spullen in me tas had gelegd. Maar nu doet ze dat helemaal niet meer! Ze loopt gewoon samen met Meryem door! Toen zei ik tegen haar; waarom wachtte je niet op mij? En toen zei ze; ówh, ik wist niet eens dat je er niet was -.- (pieppieppiep)

En nu hebben we vandaag nieuwe plaatsen gekregen, en nu zit ik vooraan met een andere vriendin (wat ik graag wou), en hun helemaal achter. En eerst zei ze altyd; ik wil naast Monawara (ik dus), en nu zei ze dat helemaal niet. Ze was juist blij dat ze naast Meryem zat.

Maar vanmorgen toen ik met haar samen naar school fietste (heeeel soms), deed ze gewoon normaal! Ik wil echt geen meeloper van haar zijn, dus ging ik na school ook meteen naar huis zonder op haar te wachten. En ik wil oowk geen ruzie met haar ,want ik moet nog een spreekbeurt met haar samen doen… Maar als die voorbij is, ga ik minder met haar om.

Heeft iemand misschien tips voor mij zodat ze niet meer zo doet?
xxxx

Het gewoon eerlijk tegen haar zeggen , niet wat ze verkeerd doet maar hoe jeje daarbij voelt .

Omg, dit heb ik zoooo precies hetzelfde gehad. Ik heb die vriendin nu maar gelaten voor wat ze is. Ze is nu altijd met dat andere kind, en nu is ze ook begonnen met roken en het gaat vet slecht met haar op school enz! Maar een andere vriendin van me heeft me 'r door heen geholpen, want ik kwam soms gwn echt huilend thuis na zoiets! En die andere vriendin van me heeft me dus geholpe die had het ook een keer gehad met anderen! Je moet gewoon heeel kortaf tegen haar doen, en niet achter haar aanlopen, en laat zien dat je veeeul lol maakt zonder haar! Gwn met je andere vriendinnen veel afspreken en veel lol hebben, dan komt ze vanzelf bij je terug! Het werkt echt!

Heel veel succes! En note me maar als je erover wil praten!

xx

dankjeweeeeel je bent een schat. ik gaa het maandag doen. In de pauze 's gaa ik bij een andere vriendin zitten, en tijdens gym ofzo ook. En ik ga heel droog doen, en tegen haar zeggen of ze bly is dat ze naast Meryem ziet, kyke wat ze zegt. En als ze vraagt wrm ik niet op hun w8e vandaag na sgool, zeg ik dat hun ook niet op my w8en.

Heel goed.
Soms moeten bepaalde mensen even aangepakt worden,
om het zo maar te zeggen :stuck_out_tongue:,
bij mij heeft het mijn vriendschap gered.
Mijn beste vriendin ging bijna alleen nog maar met een ander meisje om en wachtte opeens ook niet meer op me enzo.
Maar soms, als ze niemand had om bij te zitten, kwam ze bij mij zitten en deed ze opeens weer normaal.
Dus ik heb besloten gewoon zo terug te doen, met andere meisjes af te spreken, en soms een beetje bot doen.
En echt, na een tijdje deed ze weer gewoon echt normaal!
En nu zijn we weer beste vriendinnen :wink: Dat andere meisje waar zij opeens mee omging hebben we ook in onze vriendengroep betrokken.