Mijn vriendin en die ene jongen.

Oké, ik heb een probleem. Ik weet echt niet hoe ik het zelf kan oplossen, en ik hoop dat jullie me enige ideeën kunnen geven.

Goed, we beginnen bij het begin. Zo’n vijf jaar geleden had een van mijn (toenmalige) beste vriendinnen een vriend. Zij was helemaal gek op hem, maar hij was echt de grootste griezel de je je kunt bedenken. Hij vond haar leuk en deed álles om indruk op haar te maken, ook toen ze al iets hadden. Als beste vriendinnetjes waren we bijna altijd bij elkaar. Hij, laten we hem even G. noemen, kon daar niet tegen, en probeerde mijn plek in te nemen. Hij pestte me wanneer ik bij hen kwam zitten en deed zeer irritant. Tegelijkertijd was hij ook ontrouw naar mijn vriendin toe; hij zoende met andere meiden en flirtte met praktisch alle meiden. Natuurlijk, flirten kan, tot op zekere hoogte. Uiteindelijk heeft mijn vriendin het dan ook uitgemaakt.

Nu zit ik weer bij deze jongen in de klas. Hij schijnt het allemaal al vergeten te zijn en doet gewoon normaal. Méér dan normaal zelfs, hij begon te flirten en aangezien ik redelijk nuchter ben ging ik er niet op in. Ik moest met hem samen een bio practicum maken, en ik had mijn nummer gegeven zodat we konden whappen. Maar op een gegeven moment vroeg hij me of ik niet bij hem in bed kwam liggen, want dat zou gezelliger zijn. Yeah, right. Ook bij andere meiden die ik ken doet hij dit, soms gaat hij verder en slaat hij ze op hun kont of probeert ze te zoenen. wat mij laat zien wat voor ongelooflijke eikel het eigenlijk is. Oké, dat is het probleem allemaal niet, maar het speelt zeker wel mee.

Het meisje waar hij nu zijn zinnen op heeft gezet ken ik al 7 jaar en sinds een aantal jaar zijn we echt hele goede vriendinnen. Nu heeft hij haar ook gevraagd om af te spreken, net als zo’n 11 andere meiden in dezelfde week, inclusief mij. De eerste x zei ze nee, en ik was opgelucht. Twee dagen daarna vroeg hij weer 3 andere meiden mee uit. Maar hij bleef ook aandringen bij mijn vriendin, ondanks dat ik haar de voorgeschiedenis had verteld zei ze, naïef als ze is, ja. Nu hebben ze dus afgesproken en zij vind hem geweldig. Ik wil haar zo graag beschermen tegen G. , en ze gelooft de verhalen maar toch spreekt ze met hem af etc. en gaat ze bij hem overal op in. Vijf jaar geleden was het vooral handjevast en zoenen, omdat we toen pas 13 waren. Nu zijn we 17, bijna 18 en ik ben bang dat hij vreemdgaat of dat ze verder met hem gaat en dat hij haar vervolgens dumpt. Ik weet écht niet meer wat ik moet doen, want hij gaat haar hart breken, en dat doet hij zonder met zijn ogen te knipperen.

Ik hoop dat jullie advies hebben!!
xxx

Aangezien jij het al allemaal hebt verteld en zei je geloofd maar toch met hem uitgaat kan je denk ik vrijwel niets doen .
Natuurlijk wil je niet dat je vriendin gekwetst word door eikel maar ik denk dat je hebt gedaan wat je kon .

Je hebt haar goed geholpen door dit alles te zeggen, maar als ze eenmaal voor hem valt kan je verder niet zo veel meer doen. Dan is ze gewoon een beetje blind.

wieweet is die wel beetje veranderd al is zoveel meiden uitvragen beetje raar

Je hebt haar al geholpen door haar te waarschuwen. Misschien kun je haar overhalen een keer in z’n telefoon te kijken. Als hij al die meiden uitvraagt, dan moet dit in z’n telefoon te zien zijn. Of ga anders met die andere meiden naar haar toe, en laat die andere meiden vertellen dat hij hen ook gevraagd heeft.

En als ze niet wil luisteren, dan is het haar eigen schuld. Je kunt niet alles voor haar oplossen.

Dit is een soort strijd waar ouders volgens mij constant in zitten. Je wilt haar helpen, maar dingen als dit zal ze zelf moeten leren, helaas is dat voor iedereen zo.

spreekt hij nog steeds met andere meiden af, terwijl hij met haar loopt?
Als je dat toevallig weet, neem haar dan mee naar die plek waar hij afspreekt met die ander,
dan kan ze zien dat het niet goed is?

dit dus.

Dat weet ik niet, ze hebben nog niets en dat wil ik het liefst ook voorkomen. Bij mijn andere vriendin was dat wel zo.

Dat hoopte ik ook, maar helaashelaas gisteren heeft hij weer bewezen wat een eikel het is door tegen mijn vriendin te zeggen dat ik hen tegen elkaar wil opstoken. Ze vroeg dit en ik heb niet ontkent, er zit immers een kern van waarheid in, en toen werd ze boos. Op dit moment heb ik het een beetje gehad, ze kunnen met z’n tweeën lekker in de stront zakken.