Mijn vriendin doet vaag.

hoi iedereen,

Mijn vriendin (ik noem haar voor het gemak even V) had een vriendje, maar ze had een beetje problemen met hem. Dat wist ik wel, ze had al bijna een maand ofzo niets leuks meer gedaan met hem. Dat lag aan hem en V vond dat natuurlijk niet leuk! Maar nu had zij vorige week met een andere jongen gezoend. En dat heeft V mij helemaal niet verteld! Nu een week later, heeft ze het nog niet verteld. Ik wist wel dat er iets was gebeurd, maar wat er is gebeurd heb ik van een andere vriendin, L, gehoord, die het wel wist. Maar voor zover V weet, weet ik er niets van. Bijna niemand weet wat er is gebeurd hoor, maar een vriendin vertel je zoiets toch?
Zal ik haar vragen waarom ze het niet zegt en wel tegen L? Maar dan verlul ik L weer, want zij wist niet zeker of ze iets mocht zeggen! Kennelijk vind V dat we niet zulke goede vriendinnen zijn als ik dacht! Of lijkt dat zo?
Vinden jullie dit ook raar? En wat zouden jullie doen als jullie mij waren?
i’m desperate.

sorry voor het verhaal, beetje lang geworden ;p

Wanhopig zijn is een beetje overdreven.
Je vriendin die moet zich wanhopig voelen, want die rotzooit met een ander, terwijl ze nog een vriendje heeft.
Als ik jou was zou ik haar confronteren met het feit dat zij heeft gezoend met een andere jongen en als zij vraagt van wie je dat hebt, ja, dan verlink je die andere vriendin.
Beetje raar dat zij het dan wel weer weet en jij niet. Dus gewoon keihard confronteren, maar: wel hulp bieden en haar advies geven over een eventuele oplossing.

Mocht zij niet luisteren en vaag blijven doen. Dan zou ik die vriendin een beetje laten zo. Want als zij nu ook geen aandacht meer voor jou heeft en dus niets meer verteld, dan is het geen echte vriendin meer, maar een losse vlodder. En daar heb je ook niks aan.

‘Is er trouwens nog iets gebeurd tussen jouw en -weetikveelwie-??’
Als ze ‘nee’ zegt, dan zeg je dat je weet wat ze heeft gedaan. Je zegt gewoon niet van wie je het hebt ‘omdat dat op dit moment toch niets uitmaakt/het er niet toe doet’.

Gewoon een beetje sneaky vragen van ‘Ik weet wat je hebt gedaan, waarom vertel je het niet’, want als het niet waar was wat L zei zeg je ook niks verkeerds