Mijn vriendin doet saai en stom.

Je kan er niet heel veel tegen doen, want een persoonlijkheid verander je niet zomaar. Een beetje minder met haar omgaan is de enige keus geloof ik

Waarschijnlijk weet ze niet waar ze met je over moet praten. En kent ze je karakter niet, waardoor ze over dingen praat waarvan ze zeker weet dat jij ze wel interessant vindt. Misschien moet je een keer een meidenavondje houdenmet een paar andere vriendinnen om elkaar wat beter te leren kennen? Ik heb ook zo’n vriendin die iedere keer anders is. Bij de “tutjes van de klas” doet ze alsof ze álles saai vind en maakt ze hele stomme opmerkingen, en dan weer als er iemand anders bij is vind ze de macdonalds vies terwijl ze normaal gewoon heeel veel eet.
En even over dat douchen. Ik douche ook maar drie keer per week, twee keer mijn haren en een keer met een kapje. Maar ik douch niet zoals de meeste mensen doen (tien minuutjes) want ik doe er ruim een half uurtje en vaak meer over. En ik heb geen sterke lichaamsgeur :slightly_smiling_face: Dus volgensmij licht dat aan je vriendin dat ze gewoon van nature meurt :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja oke dat kon ook. (Lastig aan internet, ik kan niet horen op wat voor toon je dat bedoelde, ‘waarom heb je geen pumps aan’) Dan is haar reactie ook wel erg overdreven.

Met haar praten. :drama:

zo kun je je wel aan alles gaan ergeren…
ga een tijdje niet zo veel met haar om, misschien is het daarna weer net zo als daarvoor?

Okee sorry maar jij concentreert je echt veeeeels te veel op de negatieve dingen van haar.
Al die dingen die hier boven staan staan echt niet zo heel erg.
Heb erger meegemaakt…

heel droog doen tegen haar
en dan gewoon alleen met ja
en nee antwoorden en dan zegt
ze vast wel ‘’ ben je boos op me ‘’
en dan kan je je verhaal vertellen.
:slightly_smiling_face:

luister is, al zou ze alles vertellen zou het een heel verhaal zyn ; zy ergerd haar hier aan & dus verteld ze dit, het boeit my iig niet wat haar positieve punten zyn… maar indd. mischien had je wel erby kunnen vertellen: ik vind der wel aardig.

Ik vind eigenlijk dat je nogal zeikerig overkomt. Dat ze zin heeft om bij je te komen eten en zegt dat je het goed doet is toch alleen maar een compliment, ik snap heus wel dat je het irritant vind als ze er over door blijft gaan, maar ik zie hier niet echt het probleem van in. En je lokt het gewoon uit als je eerst vraagt waarom ze nooit pumps aandoet en je het later vreemd vind dat ze pumps aantrekt omdat jij het zei. Accepteer haar gewoon zoals ze is.

ja,ok ik heb dit bericht misschien wel een beetje overdreven
en had sommige dingen niet mogen zeggen
maarja ik ben ook maar mens
en soms een beetje te snel geprikkelt en snel geeiriteerd

Wat ben jij een dom wijf.

hoezo :face_with_raised_eyebrow:
ben ik een dom wijfff

“en het is egt maar dat de andre haar mogen anders had ik haar allang uit ons groepje(waar ze dus bijzit !) weggepest”

Om het maar even niet te hebben over je manier van schrijven.

Het is gewoon mijn mening
dus wat jij vindt is goed
maar wil je alsjeblieft mij er niet mee lastig vallen

inderdaad.
je doet een beetje moeilijk om niks, je mag haar waarschijnlijk gewoon niet en daarom erger je aan dingen die eigenlijk niet eens raar of irritant zijn.
net als dit:
en ook ze gooit zo iets tegen een vriend van mij aan kei hard, begint ze zo gemeen te lachen (denkt ze dat ze grappig is) en ik zeg zo: ah gaat het met je? zij gooide hard zeg! heb je pijn? en ineens gaat ze naar hem toe en wrijft zo over die schouder: aaah sorry 't spijt me, gaat het?
waarschijnlijk had ze het gewoon niet door dat ze hem pijn deed, of dacht ze dat jij sarcastisch was en maakte ze ook een opmerkin voor de grap, en dus niet om jou na te apen.

en 3x in de week douchen is gewoon om de dag, dus waarschijnlijk ruik je je nek, want dat is niet echt weinig.
ik douch dan wel iedere dag, maar ik sla ook wel eens een dag over en dan stink ik ook niet meteen de volgende dag. ik bedoel; soms heb ik daar geen tijd voor. je wast je 's morgens toch ook of niet dan?
en al heb je daar wel tijd voor; vind ik om de dag douchen nog niet vies.

Weetje dit zegt eigenlijk meer over jou dan over jouw vriendin.
Oké zij is misschien dan niet zo orgineel ofzo, en misschien irriteer je je aan haar.
Maar dan wil je haar toch nog niet gaan wegpesten… Dat is echt heel triest
Misschien ben jij zelf ook ‘stom en lelijk’ en maak jezelf ook domme opmerkingen

Ik denk dat ze gewoon heel onzeker is, en erbij wil horen. En gewoon iets te vertellen wil hebben, maar niks weet en daarom maar een beetje gaat lullen. Als ik jou was zou ik haar gewoon bij dingen betrekken, en als het dan echt niet werkt er met haar over praten ofzo. Maarja, wat moet je dan zeggen? Ik vind je saai? Ook zo lullig, maar beter lullig en eerlijk dan achterbaks. Toch?

misschien durft ze zelf niet veel dus doet ze jou na?

Als ik het zo lees is je vriendin onzeker en weet ze niet zo goed wat voor een soort houding ze zich moet aannemen. Ze denkt te veel na over wat ze moet zeggen waardoor ze de stomste dingen eruit flapt.

Praat er een keer met haar over, maar probeer d’r niet te beledigen.
Succes ermee! xoxo

wooh dat lijkt me irritant:/
als ik jou was zou ik het gewoon zeggen wat je dwars zit,
als ze egt een vriendin is accepteert ze dat en probeert ze te veranderen.
maar ze lijkt inderdaad onzeker,
en misschien kan jij haar daar bij helpen :wink:
veel succes en sterkte