Mijn vriendin doet saai en stom.

Ik begin me aan d’r te ergeren. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

We staan altijd met nog wat meiden in de pauze en dan staat ze d’r maar bij, het enige wat ze zegt zijn dingen die ik op de fiets naar school aan haar heb verteld. En als we dan naar huis fietsen of naar school toe 's morgens heeft ze nooit wat nieuws te vertellen, altijd praat ze over dingen die al lang verleden tijd zijn. Bijvoorbeeld we hebben de dag ervoor nog om iemands schoenen gelachen zegt zij de volgende dag: haha die schoenen waren echt lelijk. En normaal eet ik 1x per week friet en dan vind ze dat cool ofzo zegt ze zo: ik heb deze week 2 frietjes gehad, dus ik zeg maar: oh. hoe moet ik anders reageren? en ook ze gooit zo iets tegen een vriend van mij aan kei hard, begint ze zo gemeen te lachen (denkt ze dat ze grappig is) en ik zeg zo: ah gaat het met je? zij gooide hard zeg! heb je pijn? en ineens gaat ze naar hem toe en wrijft zo over die schouder: aaah sorry 't spijt me, gaat het?

ALLEEN MAAR OMDAT IK HET ZIELIG VIND! als ik had gelachen had ze dat noooit gedaan.

Pff wordt er echt gek van. en dan zijn we zo mt een groep meiden samen en uiteindelijk hebben we het over douchen, zegt ze ineens: ik douche maar 3 keer per week. en wij zo: Wtf serieus? en zij heel normaal: ja :] (gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is!) je ruikt het soms ook wel aan haar, hoe moet ik d’r duidelijk maken dat ze vaker moet douchen? haar haren zijn ook supervaak vet en zien er ongewassen uit.

Sorry voor dit lange bericht maar begin me echt te ergeren en weet niet meer wat ik moet doen!

je kan haar persoonlijkheid zegmaar niet veranderen, dus of je moet haar duidelijk maken dat je je aan haar ergert, of zelf ook niks meer tegen haar zeggen uit jezelf ofzo.
dan ist maar stil op de fiets, maar dan snapt ze misschien dat je haar niet meer zo aardig vind? of dat ze zelf eens moet gaan praten.
verder weet ik niet echt, succes .

Met haar praten?
Jammer genoeg is je vriendin zo te horen niet erg spannend om mee te praten, ik zou zelf niet weten wat je daaraan moet doen, misschien poosje niet zien zodat ze wel wat te vertelen heeft?
Over het douchen en haarwassen kun je prima wat zeggen, of zomaar een cadeautje ; deo,shampoo je kent het. Verder is het eruug lastig maar je kunt haar het beste erop wijzen, want je wilt toch ook niet dat ze de rest van haar leven nouja er niet zo fijn uitziet/ruikt xD. Trouwens 3 keer in de week douchen doen wel meerderen hoor, het is niet erg vreemd. Ik zelf douche elke avond maar dat ze stinkt heeft niet met 3x in de week douchen te maken. Meer met de rest van de Hygiëne

Ik denk dat ze een beetje onzeker is en dat ze een beetje ‘kloon’ van je is. Als ze iets zielig vind omdat jy dat ook vind is het idd heel irritant!
Misschien moet je een beetje afstand van d’r nemen en ga af en toe bij anderen mensen staan in de pauze :slightly_smiling_face:
En dat ze saai is… Ga wat leuke dingen met d’r doen! Of misschien zit ze ergens mee? Ja behalve als ze het van zichzelf is dan. Maar hoelang ken je d’r al? Misschien moet ze wat losser worden…
En van die haren… Misschien heeft ze het zelf niet zo door. Nodig d’r een x uit om te slapen en doe wat met haarmaskers ofzo. Misschien gaat ze t dan leuk vinden en doet ze het vaker.
Je kan ook een keer voorzichtig zeggen; Goh, je haar is een beetje vettig, gebruik je wel de goede shampoo?
ofzo :stuck_out_tongue:
succes !

Praat met haar :3

Je kan inderdaad haar persoonlijkheid niet veranderen. Misschien is ze gewoon wel verlegen, en weet ze niet waar ze over moet praten en praat ze daarom maar een beetje mee en verteld ze dingen die onnodig zijn. En misschien is het over een week of 2 weken wel weer over. Misschien ben jij wel diegene die je aan haar ergert terwijl ze niet anders doet dan normaal. Praat anders met je andere vriendinnen er eens over hoe ze vinden dat ze doet. En over dat ze er onverzorgd uitziet zou ik voorzichtig tegen haar vertellen, als vriendin! Trouwens, dat jullie het helemaal abnormaal vinden dat ze 3 keer per week doucht valt ook wel weer mee hoor. De meest mensen douchen vaker maar zo erg is dat niet als ze zich verder gewoon wast en verzorgd en deodorant gebruikt etc.

tsja, dat is kut ja. wat voor vriendin is het? hartvriendin/een van beste vriendinnengroep/goede vriendin/normale vriendin?
doe jij wel normaal tegen haar? zoals jij het beschrijft erger je je aan haar, dat snap ik wel… maar doen anderen dat ook? of ergent zij zich ook aan jou? heb je het gevoel dat zij zich kut/ongemakkelijk/lelijk/ongelieft voelt , of kun je je daar iets bij voorstellen?
je kan proberen een beetje normaal aan haar duidelijk te maken waar je je aan ergert, misschien heeft zij ook wel wat te zeggen…

bijv. als jiij denkt dat zij niks te zeggen heeft en dat er altijd stiltes vallen bij haar, maar jij zegt ook helemaal niks als je met haar bent… tsja ik weet niet of dat zo is maar dat zou een voorbeeld kunnen zijn.
misschien kan je over een duidelijk onderwerp beginnen ofzo. en zelf een beetje het gesprek leiden? en tsja… je kan haar niet uit de groep bannen voor niks zeggen denk ik xD
ik zou eigenlijk niet weten wat je moet doen, omdat je ook niet helemaal duidelijk wat jij wil… en ik ben eigenlijk sowizo niet zo goed in dat soort dingen haha xD

oke ff een paar vragen.
1 doet ze altijd al zo?
2 is het je beste vriendin?
3 en is het altijd al je vriendin geweest?
4 als ze pas sinds kort zo raar doet, waarom praat er dan niet over met dr? misschien is er wel iets.
5 ik douche ook wel 3 x per week. als je vaker doucht is dat soms niet eens zo goed voor je haar. gehge,
6 als je niet face to face er over durft te praten, bel dr of praat er met haar op msn over. maar op msn dan kan het ook tot een soort ‘ruzie’ leiden.

maaaarja, ;p gehge, ik weet niet echt wat je doen moet.
sterkteeee dan.

Dan gaat je huid alleen maar sneller meer talg aanmaken omdat je huid zo vaak aangetast word door de zeep en het warme water. Je haar word dan dus ook sneller vet. Dan heb je dus ook sneller dat je je vies voelt en dat je weer wilt douchen en ga zo maar door.

Maar goed, ze klinkt inderdaad erg onzeker en ze maakt het zo te horen niet beter voor 'r zelf?

Omg, dit heb ik ook!
Ze hoort ook gewoon bij het vriendengroepje,
maar ik heb echt altijd de neiging om bot te doen (doe ik vaak ook omdat ik niet zo goed ben in mezelf beheersen :wink:)
Maar het is echt vet irritant.
Idd, dat ze alles van mij napraat, en er de volgende dag weer over begint.
En als ik zeg ik ben gek op hamka’s,
dan zegt ze vervolgens elke dag hoevaak ze dat op heeft.
Arrghhh…

ik bedoel, het is lullig om dr te negeren maar ik word er gek van!
Ze zijn gewoon totaal niet zichzelf. Onzeker ofzo.
Ja okee, ik ben ook onzeker, maar ik praat toch ook niet iedereen na?

Ze is eigenlijk altijd al sinds de 2e zo. ('t is nu een jaar later)
Ik ken haar sinds de basisschool, maar daar weet ik al niet veel meer van.

Maargoed er is denk ik niks met haar aan de hand want het is dus al best lang zo maar ik dacht ja ik zie het nog even aan en dan kijk ik wel of het veranderd, maar niet dus.

Vind 't echt irritant. Ik zie altijd zo meisjes zo leuk met elkaar omgaan enzo allemaal kei veel lachen en dan denk ik: Dat wil ik ook!

Oja, ik sla ook wel eens 1 dagje over met douchen (in het weekend ofzo :stuck_out_tongue:),
maar als je het bij haar echt ruikt vind ik het wel vies :open_mouth:
Tsja, je kan moeilijk zeggen: je stinkt.

@ MrsAtoz: Irritant he! Ook zo ik heb dan een nieuwe baan, daar kan je eten bestellen, heeft ze het er de hele week over omdat ze daar dan op vrijdag naartoe gaat. Begint ze op maandag: Ik heb echt zin in vrijdag want dan ga ik lekker bij jou eten bestellen :]! en dan dinsdag 2 keer: Ik kan niet meer wachten tot vrijdag heb er zo’n zin in! woensdag: heb zin in overmorgen zeg lijkt me zo lekker eten daar! donderdag: woaah morgen is het al zo ver kan echt niet meer wachten! vrijdag: yes vandaag is de grote dag! terugweg naar huis: tot over een uurtje he dan kom ik heerlijk bij jou eten heb er echt zin in :d

En dan is ze net weg daar bij het restaurant: Meid, het was echt superlekker je kan het echt goed en ik vond het echt superleuk :]

Ze kon het ook gewoon daar zeggen dat ze 't lekker vond en niet zo overdrijven! Wat is er nou ‘superleuk’ aan in een simpele tent eten.

jaaa er is maar 1 conclusie: ze is pot
haha nee geintje
sterkte ermee!

Ow verschrikkelijk! Daar kan ik me zo aan ergeren :stuck_out_tongue:
Ja okee, misschien kan ze er niks aan doen, maar ik bedoel, dan kan ze beter niks zeggen.
Ik en een andere vriendin doen soms wel eens voor de lol een beetje ‘bitchy’ met een paar jongens, gewoon omdat ze erom moeten lachen enzo.
En dan gaat dat andere wannabe meisje dat nadoen: dus nu maakt ze soms opeens echt een kútopmerking en niemand moet lachen, en zelf denkt ze dat wij haar dan grappig vinden :expressionless:

ze probeerd er gewoon bij te horen en ze moet haar eigen mening nog ontwikkelen. het is gewoon iets van onzekerheid. Ik heb het zelf ook gedaan zegmaar wel een beetj. ik wist wel dat ik het dee maar ik wist gewoon niet hoe ik me hoorde te gedragen. Het is je wil dingen zeggen die mensen graag willen horen. ze vind het vervelend als mensen wat anders doen. oow en dat douchen ik denk nadat jullie het er over hebben gehad dat ze het dan wel meer gaat doen omdat ze er onzeker over is

volgens mij is mijn verhaal echt niet te volgen XD

Wow ik herken het precies! eigenlijk wil ik een andere beste vriendin maarja dat gaat zo moeilijk en vind het ook wel lullig. Ben nu ook best bang dat ze dit leest maarja die kans is heel klein.

Pff ik weet 't echt niet meer ze boeit me gewoon niet meer en ik word er gek van! Ook als ik iets zeg als; ik heb pijn aan mijn voet. Dan is het meteen:L aaaaaaah wat zielig! echt zo medelijden hebbend weetjewel, echt stom ik ben dan niet zielig ofzo? en ook zeg ik zo: ik heb honger man. pakt ze haar buik vast en zegt ze zo: ja ik ook. waarom je buik vastpakken? ;s

zijn we op een plaats waar het gisteren toevallig heel erg stonkt zegt ze zo: ik hoop dat niet dat het weer stinkt… PFF!

en altijd als ik iets nieuws aan heb: je ziet er leuk uit! ik weet heus wel dat ze dat nit altijd vind.

ik zeg; waarom doe jij nooit pumps aan? zij: ja die doe ik binnekort wel aan hoor! en dan gaat ze een week drna is ze van plan ze de volgende dag aan te doen gata ze tegen iedereen zeggen: morgen is de grote dag dan ga ik op pumps lopen kan niet wachten! kggg… wordt er echt gek van!

Moet ze pumps aan doen dan? .__.

Dat vind ik persoonlijk ook wel een rare opmerking naar haar van jou kant, sorry.

Nee, vind ik niet, ik vroeg alleen maar aan haar; Waarom doe jij nooit pumps aan? Da’s toch een hele normale vraag of ligt dat aan mij? Ze had ook kunnen antwoorden met: Ik vind ze niet zo fijn zitten, of: het is niet mijn ding, in plaats van ze meteen aandoen alsof ik haar daar bevestiging voor heb gegeven.