mijn vriend.

Ik heb bijna acht maand een relatie, en ik ben gelukkig, opzich. Mijn vriend en ik hebben vaak kleine ruzies die gewoon nergens op slaan, hij vind dat ik zeur, ik vind dat hij moeilijk doet. Maar sinds een maand loopt het gewoon he-le-maal mis, ik ben jaloers omdat HIJ tegen andere meisjes zegt van ja je bent mooi, lief enzo, terwijl WIJ problemen hebben, en hij mij dan uitmaakt voor ‘mongool’. Hij vind dat ik erg jaloers ben, maar zelf heeft hij niet door dat hij dat OOK is, vaak word hij boos als ik met andere jongens afspreek. Ik ben gek op m’n vriend maar die kleine ruzies, en irritaties daar heb ik gewoon écht genoeg van. En als ik er met hem over wil praten zegt hij OOK weer dat ik zeur want volgens hem is er geen probleem, alleen mijn gezeur. Ik wil echt stoppen met zeuren en hem 100% vertrouwen maar hij maakt het me gewoon moeilijk. Misschien komt het omdat we elkaar nu minder zien want als we elkaar zien is er geen probleem, en heb ik geen aanleiding om te gaan zeuren of iets. Ik heb geen idee wat ik moet doen, en volgens mij hij ook niet, ik denk dat we alletwee zoiets hebben van, als dit zo langer doorgaat is het beter als het stopt. En ik wil echt mn best voor hem doen, maar volgens hem is het dan weer drie maand goed, en dan gebeurd het weer. Ja en? denk ik dan, dat zien we dan wel weer. Ik weet niet of ik nu even ‘afstand’ van hem moet nemen, of gewoon normaal tegen hem moet doen, want ik heb het gevoel dat alles verkeerd is.

Je bent nog zo jong… En na 8 maanden nu al irriteren is niet goed hoor…
Daarnaast hoort je vriend je geen mongool te noemen.
Praat eens met hem, en neem afstand. Dat helpt om alles op een rijtje te zetten, en misschien ontdek je dan dat je minder gek op hem bent dat je werkelijk denkt. Al kost dit wel tijd

Ik ken het op zich wel, die kleine irritaties dan en dat mn vriend vindt dat ik zeur als ik even wilt praten oid.

maar dat ie je mongool noemt is niet echt tof, tenzij die heel boos was en het zei uit woede… (dan zou ik er geen probleem mee hebben)

En zoals hierboven wordt gezegd, neem tijd en afstand!

Precies.
En hij moet jou juist beter behandelen dan ander meisjes dus jou uitschelden en poeslief zijn tegen de rest, kan niet echt door de beugel.

idd, vind het zo raar…
Hij hoort tegen jou te zeggen hoe mooi je bent!

Ik zou het uitmaken
is hij nou hélemaal gek om mongool tegen je te zeggen?..
Gestoord gewoon :confused: en andere meiden zit ie op te hemelen
vraag gewoon wat zijn bedoelingen zijn met jouw

Ik heb hem dat al zovaak gevraagd, meestal praat hij erover heen of ontwijkt hij het, waarna we meestal ruzie krijgen, en dat het er dan éindelijk uit komt. En ik weet dat hij me leuk vind, maar het zou gewoon fijn zijn dat hij dat zou zeggen, ipv altijd ruzie met me te maken.

Ik zou afstand van hem nemen
je moet wel een eigenwaarde hebben. Je hoeft niks te bewijzen tegenover je vriend. Maar HIJ. Er zijn 2 mensen die een relatie mogelijk maken. Jij en je vriend. Hij moet daarmee ophouden, en als ie dat niet in ziet, is ie fout bezig.

ik heb precies hetzelfde maar dan ook precies.
bij mij begonnen dit soort irritaties ongeveer een half jaar geleden en het ging soms goed en soms niet. we zijn ook nog op vakantie geweest en dat was echt heel leuk. maar het is uit sinds 2 weken gewoon omdat het echt niet meer ging. we hadden echt erge ruzies enzo. het voelde wel echt als een opluchting maar nu begin ik hem ook weer te missen. maar ik weet dat het niet meer goed komt. ik had trouwens iets van anderhalf jaar.

Ik heb meer dan 2 jaar een vriend en in het begin hadden we weleens meningverschilletjes
Nu meer irritatie’s. Maar het is niet zo dat we elk weekend ruzie hebben, dat is natuurlijk ook niet leuk. Ik zeg altijd: je maakt er zelf wat van. Als het niet gaat, gaat het niet. Je hoeft niet je best te doen. Er zijn 2 mensen die een relatie mogelijk maken. Dat wil ik duidelijk maken. en er zijn nog meer jongens op de wereld.

Ja dat heb ik ook tegen hem gezegd, dat als we beiden er niets meer aan willen doen, en elkaar alleen maar irriteren, kunnen we er beter mee stoppen. En hij zei iets van dat hij wel moeite doet, maar op zíjn manier. En als hij het echt zo erg had gevonden was hij wel gestopt met ons, maar hij laat het gewoon niet zien.

Ik zou hem negeren hoor
wacht maar tot dat hij een ‘‘move’’ maakt (: