Mijn vriend zijn broertje heeft een ongeluk gehad hoe reageren?

Ik heb een soort van lange afstandsrelatie met een heel erg lieve jongen. We zijn ondertussen al 4 maanden samen en het ging zeer goed met ons tot en met afgelopen weekend. Zijn broer heeft een erge ongeluk gehad en ligt nu in coma. Hij is er kapot van en nu weet ik niet hoe ik moet reageren. Ik wil er voor hem zijn maar als hij online komt praat hij niet meer van uit zijn eigen tegen mij. Als ik dan iets zeg dan lijkt het precies alsof ik altijd het verkeerde zeg. Soms leest hij mijn berichten en stuurt hij terug en soms negeert hij mij gewoon.

wat zouden jullie doen in mijn plaats? zouden jullie praten met hem of hem alleen laten?

Ik zou hem laten weten dat je er voor hem zal zijn als hij je nodig heeft.
Vraag hem of je iets voor hem kan doen.
Hij kan dan aangeven wat prettig is en wat niet.

Toen de oom van mijn vriend overleed, hadden we nog geen 5 maanden een relatie.
Ik wist niet hoe te reageren, ik kende zijn oom niet en wist niet wat ik ermee moest.
Mijn vriend gaf aan dat ik genoeg deed door bij hem te zijn, te steunen en hem in zijn eigen manier van verwerken te laten.

Zeg wat je hier zegt, dat je niet weet hoe je moet reageren maar dat je er wel voor hem wil zijn en hem wil steunen en dat hij zelf aan moet geven wanneer hij wel en geen behoefte heeft om met je te praten.