Mijn vriend wordt altijd kwaad

Hey iedereen,

ik ben een meisje van 17 en ben al 1 jaar en 2 maanden samen met mijn vriend.Mijn vriend is Zuid-Amerikaans. ik hou ontzetten veel van hem. Deze zomer ga ik met hem mee naar zijn familie in Peru. en gaan we ook nog samen met mijn eigen ouders op vakantie.

maar het problee,

Mijn vriend word altijd kwaad om de stomste dingen. een greep uit het assortiment:
We hebben nu examens (proefwerken) en ik moet dus veel leren en we hebben niet veel tijd om elkaar te zien. Ookal zitten we samen op school. dus ik bel hem elke dag (ik bel gratis) om zo toch nog wat van elkaar te horen. Dus ik belde hem en hij zij dat hij bijna klaar was met leren en dat ik dan binnen 5 min ofzo kon terugbellen. maar ik was van plan om te gaan douchen nadat ik hem had gebeld. Hij was ook van plan om na het studeren te gaan douchen. Dus ik zou hem bellen wanneer ik klaar was met douchen. Omdat mijn haar gekleurd is moet ik er enorm veel aan doen om het mooi te houden en ik moest ook nog mijn benen scheren dus het was al half tien. (ik moet om half tien naar boven om te gaan slapen) dus ik vroeg aan mama of ik nog even mocht bellen, dat mocht. Dus ik zei tegen hem dat ik het kort moest houden en blablabla. Alles OK. Later stuurt hij naar mij dat hij geirriteert geraakt van mij omdat ik nooit wil bellen?! en direct ophang?! ik bel verdomme 10 keer per dag wanneer er geen examens zijn. Daarna stuurde ik terug of ik hem even terug moest bellen. zodat ik het een tweede keer kon uitleggen. hij wou dit niet. Ik stuurde terug: oke, beslis nu of je wilt of ik bel of niet. ik stop met zagen. (dit vraag ik omdat als ik het niet vraag hij zegt dat ik niet genoeg moeite voor hem doe en blablabla, ik dek mezelf in) zijn antwoord? een droge: nee Toen ben ik gaan slapen

vervolg:

vandaag kwam ik op school aan en we hebben elkaar nog vlak voor de start van de examens even gezien. Hij zei sorry en ik zei dat het niet zo erg was. We gingen beide vrolijk naar onze examens afleggen. We hadden ook nog een paar dagen geleden afgesproken dat we na dat examen zouden afspreken in het park om toch nog even bij elkaar te zijn. Hij had gisteren gezegd (omdat hij geirriteert was, boos was) dat hij toch heel veel werk had en blalbalba. Nuja, dan niet. Dus vandaag ging ik er vanuit dat we niet gingen. en mijn vriendin was op dezelfde moment klaar dus konden we samen naar huis gaan (de bus kwam binnen 5 min en anders moet ik een heel uur wacht). Dus hij stond al op mij te wachten na ons examen. Maar ik dacht dus dat we niet meer gingen gaan. hij vroeg dan aan mij of we nog naar het park gingen, ik zei: het is makkelijker als ik samen met mijn vriendin de bus neem. Hij gaf me een kus op de mond en liep langs mij (ik vroeg of ik nog een knuffel mocht en hij zei: ik heb geen zin. Dit zegt hij namelijk altijd als hij boos is).

thuisgekomen wou ik heb opbellen met de huistelefoon want mijn beltegoed is op. zijn gsm staat af. heb hem 4 keer gebeld in 1 uur tijd. Nog steeds geen antwoord. heb hem nu een duidelijke sms gestuurd met wat ik er van denk…

dankje voor het lezen van mijn levensverhaal maar mijn vraag aan jullie is: dit was toch niet mijn schuld he? ik kon daar toch niets aan doen??

groetjes

Kim

Ik vind 't sowieso niet jouw schuld. :slightly_smiling_face: Je doet best veel moeite voor hem. Vind ook niet dat je jezelf had hoeven indekken hoor… jij hield je aan de afspraak en hebt 'm al gebeld, dus wat wil ie dan nog meer? Vind het ook logisch dat je aan hebt genomen dat jullie niet meer naar het park gingen. Laat hem maar contact opnemen met jou als ie wil praten. Zeker als ie vaker kwaad wordt om zo’n kleine dingen!

Ik denk dat jullie meer moeten praten. Snap het van beide kanten wel… het was weer goed dus hij verwachte gewoon dat jij mee gaat naar het park, zeker als je niet hebt gezegt dat het niet meer doorging…

Gewoon meer praten, dan begrijp je elkaar zo veel beter!!

Hij stelt zich gigantisch aan, lijkt net een klein kind die z’n zin niet krijgt.
Ik zou hem gewoon duidelijk zeggen wat je er van vind als hij zo doet en wat de consequenties zijn als hij ermee door gaat.

Vaak denk ik dat hij het van zijn vader heeft. Ouders zijn gescheiden omdat zijn vader te agressief was en snel kwaad werd. Hij heeft mijn vriendje en zijn broertje zelfs geslagen!. De relatie tussen mij en die vader is ook niet zo best. De familie aan zijn vaders kant roddelt altijd over mij en praat slecht terwijl ik help afwassen, het eten maak … Maar dat wilt toch niet zeggen dat hij dat mag doen? Denk jij dat hij hetzelfde zal worden als zijn vader?

Mijn probleem is dat ik van hem hou, en mijn hart zegt dat ik bij hem wil blijven voor altijd. maar mijn hoofd zegt iets anders. Het zegt dat ik van hem weg moet.

ik ben echt radeloos…

Misschien moet hij eens met iemand gaan praten? Het is niet niks als je door je vader geslagen wordt.

Kloot heeft gelijk.

het probleem is dat ik altijd wil praten. Maar dat wilt hij niet. Hij wilt gewoon even met rust gelaten worden (even = 1 dag of 2 dagen …) en hij krijgt me altijd zo ver dat ik begin te huilen. DAN pas luistert hij naar mij. (en wanneer ik niet huil zegt hij dat ik me aanstel, want het zal wel niet zo erg zijn want ik huil niet, snapje het probleem?)

K.

hij woont ondertussen bij zijn moeder en dat gebeurde in zijn kindertijd dus dat is voorbij. Natuurlijk blijft er altijd wat achter… :s

Ja daarom, natuurlijk blijft er wat van achter. Mijn ouders zijn ook gescheiden en ondanks dat ik jong was heb ik er wel wat van meegekregen. Dat krijgt ieder kind, ken je de reclame van Sire niet?

Woon in Belgie dus ik denk dat dat hier niet op TV komt :slightly_smiling_face:

PS: ik hou van nederlanders ben deze zomer met Vinea naar argeles geweest (Ik als enige belg :wink:)

http://reclamewereld.blog.nl/files/2011/04/SIRE-scheiding-kleur.png

Snap het :grinning:

maar pff, ik denk dat ik het zo ga laten en morgen wel zie op school.
ik kan hem trouwens toch niet bereiken want zijn gsm staat af…

Dankjewel voor jullie steunende commentaar.
ik laat nog weten of het goed afloopt.
of er een vervolg komt…

Soms moet je naar je hoofd luisteren. :slightly_smiling_face: Dat is ontzettend moeilijk en niet iets dat je zomaar ineens kan beslissen. Ik heb datzelfde met mijn ex gehad, die ook uit een moeilijke gezinssituatie kwam en met mij altijd heel veel ruzie om niks maakte. Ik heb uiteindelijk besloten dat ik niet meer verder wilde met hem. Mijn hoofd zei constant dat ik bij hem weg moest, maar na de zoveelste ruzie en het zoveelste waar ik de schuld van kreeg was mijn hart 't ook helemaal zat. Je moet ontzettend opletten dat je niet je hele leven en jouw eigen gedrag in gaat richten op hoe hij 't graag wil zodat hij tevreden kan zijn met jou. Het klinkt alsof je je heel vaak aan zijn gedrag aanpast, terwijl dat niet altijd goed is en je daardoor ook misschien te veel over jouw kant laat gaan. Raak jezelf niet kwijt en laat 'm af en toe maar lekker in zijn sop gaar koken.

Ja ik snap het heel goed. Maar als ik hoor dat hij is geslagen… werd er dus thuis waarschijnlijk ook niet gepraat. Dit is waarschijnlijk dus ook raar voor hem en onwennig. Ik heb ook nooit leren praten over wat ik voel enzo… en ik klap ook echt dicht bij ruzie’s met me vriend… Ik zou het voorzichtig bij hem aankaarten dat hij moet leren praten omdat dat zoveel misverstanden wegneemt!

dumpen die handel.

nou… ik vind dat je ook wel een klein beetje overdrijft. Altijd kwaad is een beetje overdreven, vind je niet? En ik zou ook een beetje geïrriteerd raken als je zegt dat je na het douchen belt en dan een enorm doucheritueel houdt, wat jongens gewoonlijk niet hebben.

nou, hij ging zelf ook douchen hoor. En altijd kwaad is ook niet waar. Hij is ook enorm lief. Echt enorm. Maar het verschil tussen lief en kwaad is nog enormer! ik doe echt heel veel voor hem. Op alle vlakken… Ik denk dat hij zowat alles krijgt.

En wanneer je zegt dat je het niet begrijpt wordt hij alleen nog bozer…
en ik kan het gewoon niet laten om hem te bellen…
maar ik blijf volhouden uhmmpfff…

Wauw, het is net alsof ik mezelf terug lees! Mijn nu inmiddels ex was ook altijd zo snel kwaad. Ik wilde geen kwartet spelen want hij deed ontzettend dom en toen werd die weer boos op me. Ik heb dit 2 jaar lang gepikt maar vorige week heb ik het uiteindelijk uit gemaakt. Je gaat er op een gegeven moment echt aan kapot.
Ik zou even goed met hem praten, en heel duidelijk zijn! Je eigen geluk gaat voor he meid, je leeft maar 1x!