Mijn vriend wilt meer

Hallo meiden,

Ik heb dringend jullie adies nodig!
Ik hoop dat er een paar zijn die zich in mij kunnen verplaatsen want het is niet echt de situatie van; hij wilt seks, ik niet maar hij zegt dat hij dan niet van me houd, blabla.

Mijn situatie is als volgt:

Ik heb al bijna twee jaar een heel goede relatie met mijn vriend.
Ik weet dat het voor veel meiden van mijn leeftijd(18) met zo’n lange relatie lang al seks hadden gehad.

Maar het mag niet van ons geloof.
We houden heel erg veel van elkaar en ik wil al een tijd heel graag met hem naar bed gaan.
Het ging goed omdat hij hier nooit over sprak. Zo’n twee maanden geleden zei hij dat hij het ook super graag wou.
Je kan het hem niet eens kwalijk nemen, hij is ook maar een 19jarige jongen die studeerd.

Maar nu is er niet aantoegeven voor ons wel echt super moeilijk.
We willen het zo graag en het voelt eigenlijk slecht dat we het niet doen.
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Wil JIJ het? Ik mag het ook ‘officieel’ niet van mijn geloof (hoewel ik nog steeds vind dat het nergens letterlijk in de Bijbel staat, maar goed). Op het gebied van seks moet je altijd kijken naar wat jij zelf wilt (oke, en natuurlijk ook wat je partner wilt). Je geeft aan dat jij het eigenlijk ook wel wilt, dus als ik jou was zou ik het gewoon doen, eigenlijk…

Ik vind het moeilijk want ik wil het wel maar ik ben bang dat als ik het doe ik dan toch spijt krijg achteraf.

Waarom denk je dat je er spijt van zal krijgen?

Ik zie het zo. Als het op die moment goed voelt, hoef je geen spijt te hebben.

Als jij er zelf van overtuigd bent dat jij geen sex wilt hebben voor het huwelijk dan moet jouw vriend dat respecteren. Andersom evengoed!
En als je nu denkt dat je spijt zal krijgen als jullie wel sex zullen gaan hebben dan zou ik het absoluut niet doen.

Maar als je je onthoud vanwege de meningen van ouders/familie/vrienden en zelf wel graag sex wil hebben dan zie ik het probleem niet…

Ik vind het gewoon echt moeilijk, ik wil het echt graag maar wat ik bv bij mijn broer en neven heb gezien:
Zij gingen 1 keer met een meisje mee, deden het, ze lieten nooit meer wat van zich horen en zijn uiteindelijk getrouwd met een meisje dat wel maag is.
Dus ik voel me zelf goed bij mijn vriend en wil het echt graag maar meningen van oa mijn vriendinnen hebben gemaakt dat ik ergens toch bang ben dat hij me in de steek laat direct daarna en dat ik voor altijd allleen blij daarna.
Haha klinkt dramatisch hé?
Mijn vriend zelf zegt dat hij nooit zomaar weg zou gaan en ook dat hij best bereid is dte wachten.

Een nederlandse vriendin van mij zegt dat ik seksuele dingen met hem moet gaan doen omdat hij het anders ergens anders gaat zoeken.

Nogal verdeelde meningen dus!

Ik ben ook gelovig. En ik denk dat ik me heel goed in je kan verplaatsen.
Je mag geen seks en einde punt en zo zeggen ze het.
Het is heel moeilijk vooral als je een relatie hebt en je bent een jonge meid hij een jongeman en ik begrijp dat het moeilijk is vooral na zo’n lange relatie.
Maar de vraag is hoe gelovig ben je? Misschien gaat dit hard klinken maar als je heel gelovig was zou je er niet over nadenken en het niet doen.
Maar je twijfelt? Hmm dan moet je denken ; ben ik het er wel mee eens, dat ik geen seks mag?
Het zijn jou keuzes, jou zondes en later lig je helemaal alleen in je graf doet het ligt aan jou. En laat je niet overhalen doe wat jij wilt doen en wat je denkt dat goed is.

Btw : als hij je gaat verlaten alleen omdat hij geen seks kan krijgen, dan is hij een asshole.
Je blijft toch niet alleen bij iemand voor de seks?

We kennen elkaar 6 jaar, zijn 2 jaar samen, denk niet dat hij nu nog afhaakt omdat we geen seks hebben.

Precies dit, het klopt echt precies!
Bedankt voor de reactie, het heeft mijn gedachten weer op orde gekregen,
heel erg bedankt!
Mijn familie zou me wat aandoen, pff, tenzij ik uiteindekijk. Toch net hem trouw, dan hoeven ze het natuurlijk. Dan hoeven ze er niet eens achter te komen.
Maar als hij me inderdaad last minute dumpt zit ik met een groot probleem.

Fijn dat je mijn broers en neven uitkost, haha:(
maakt niet uit hoor meid, snap precies wat je bedoeld, ik haat zulke jongens ook maar door je reactie zag ik in dat mijn familie dus ook zo was

dus als een junk een shot heroïne neemt hoeft deze geen spijt te hebben omdat het op dat moment goed voelt?

Nee doe het niet!!! niet omdat het niet van je geloof mag (want dat vind zo’n dikke bullshit, als je van iemand houd moet het kunnen, maargoed dat terzijde) maar omdat ik lees dat hij zegt dat hij niet meer van je houd als je geen seks met hem hebt. ik snap dat het hem frustreert, maar niet meer houden van je?
Dus nee, niet doen.

:’)
Ze zegt juist dat dit niet haar situatie is.
OT: Ik vind het lastig om je advies te geven. Als ik jou was zou ik wachten, maar ik snap ook dat dat heel moeilijk is. Succes in ieder geval!

Ah ik zie het nu, verkeerd gelezen.

Als jij het niet wilt moet je het niet doen, als je het beide wel wilt moet je het wel doen. Je moet voor jezelf nagaan wat het geloof voor jou betekend en in hoeverre je dat na wilt leven.

Ik ken het van een goede vriendin van me, is ook erg gelovig.
Die heeft serieus de hele bijbel uitgeplozen, maar nergens staat echt dat je geen seks mag hebben. Wel iets wat er soortgelijk op neer komt, maar ook weer niet…

Ugh ik walg van jongens die een maagd eisen voor hun huwelijk, maar zelf wel lekker aan het flikflooien zijn geweest. Als je een maagd eist, blijf dan zelf ook maagd. Maarre als ik jou was zou ik het niet doen. Je twijfelt dus dat zegt al genoeg lijkt mij!

http://www.christelijk-huwelijk.nl/sex2.htm
ik ben ook gelovig, maar je kan toch wel duidelijk uit de bijbel halen dat het nou niet echt de bedoeling is, daar gaat het opzich ook niet echt om, ik zou geen seks hebben voor het huwelijk, omdat ik dat niet wil en dat komt weer omdat ik geloof dat het niet de bedoeling is. Het gaat er nu dus gewoon om of jij er klaar voor bent ( i don’t think so als ik je reacties lees) en of je het wil. Verder ben ik het helemaal eens met goldenkiller