Mijn vriend wil niets te maken met mijn familie.

Mijn vriend wil niks te maken hebben met mijn familie, hij vind ze maar raar en onredelijk… Nu zegt hij dat als we later samen wonen ik moet kiezen tussen hem of mijn familie… En daar wil ik niet tussen kiezen, met hem praten wil niet, want hij veranderd maar niet van mening. Ik ben super blij met hem, maar mijn familie is ook belangrijk voor me. Wat moet ik doen…?

Wat is dat nou weer voor belachelijk iets… je kan iemand niet laten kiezen tussen familie of relatie. Waarom vind hij je familie raar?

Hoe zit het tussen jou en zijn familie?
Als mijn vriend mijn familie niet zou accepteren dan mocht hij oprotten.
Je hebt maar 1 familie, en op dit moment inderdaad 1 vriend.
Maar je familie ken je al je hele leven, en je vriend (in vergelijking met dat) nog niet zo lang.

Probeer anders toch eens rustig met hem te praten, het is natuurlijk wel leuk als hij je familie wel eens ziet. Weet je ook waarom hij je familie raar en onredelijk vind?

Hoe lang hebben jullie al een relatie?
Verder ben ik het eens met Prettysmiles.

Ik vind het raar dat je vriend je laat kiezen tussen je familie of hem… Ik zou het uitmaken… Maarja mijn mening

we wonen in een dorp, en mijn moeder word hier gezien als ‘apart’ ze kleed zich anders etc. en mijn vader heeft in de gevangenis gezeten. Hij kan daar blijkbaar niet mee leven… Maar ik de relatie absoluut niet beëindigen.

Ik heb ook in deze situatie gezeten, en toen hij zei dat hij m’n familie haatte en m’n moeder een tiran is kon hij oprotten en heb ik het uitgemaakt. Hopelijk ben je verstandig en doe jij dat ook.

2 jaar.

Het klinkt nu een beetje alsof hij bevooroordeeld is en je familie eigenlijk niet goed genoeg kent om te weten of hij ze echt niet mag… Een goed gesprek zou kunnen helpen.

ik ga wel goed met hem praten, misschien dat hij me dan beter begrijpt!

Waar slaat dat op. Ik zou eerst hetzelfde zeggen tegen hem. Dat jij zijn familie niet wilt zien etc. Alleen pas als hij jou familie accepteert.
Je familie hoort bij je.

Jouw vader heeft zijn straf uitgezeten en daarmee is de zaak afgedaan. Daar hoeft niemand hem meer om te veroordelen.

Kent hij je ouders wel of is zijn mening puur gebaseerd op vooroordelen?

Ik zou trouwens niet om willen gaan met iemand die mensen niet accepteert omdat ze zich raar kleden of in de gevangenis hebben gezeten en als ik jou was zou ik zodra ik 18 was verhuizen naar een stad waar minder op je gelet wordt en mensen minder oordelen.

ik vind raar ,dat je moet kiezen tussen hem of je familie wat is dat nou weer voor een onzin.
hij moet niet geen vooroordeel geven ,omdat dingen zijn gebeurd in verleden daarmee zijn zegje heeft gezegd.
ik zou hem duidelijk maken,dat je niks gaat kiezen dat gewoon normaal moet doen
het moet maar accepteren zoals het is.

Mijn vriendje kan het wel goed met mijn familie vinden, maar vind ze ook teveel invloed hebben op mij.
Hij stoort zich daar soms aan en probeert mij er los van te krijgen.
Hij heeft met zijn eigen familie niet zo’n sterke band als ik heb, dus daar komt zijn gedrag vandaan.
Je kan het nemen voor wat het is, kies voor beide op je eigen manier.

Dit is een hele foute jongen. Je partner zou je niet moeten dwingen te breken van je familie (tenzij er echt sprake is van mishandeling of misbruik ofzo).
Als hij houdt van jou, moet hij ook accepteren dat jij bij je familie wilt zijn.
Je geeft aan dat je de relatie niet wilt verbreken. Nou, dan moet je maar met je familie breken, anders kan je niet bij je vriend zijn. Bedenk goed of je dit ervoor over hebt.
Ik zou hem overigens gewoon dumpen. Het feit dat hij je voor zo’n keuze zet, is zo fout dat het al genoeg is om afscheid van hem te nemen.

Helemaal mee eens.
Ik snap dat het moeilijk is omdat je verliefd bent enzo, maar ik zou toch echt de relatie beeïndigen. Voor je eigen bestwil.

Ik mag mijn vriend zijn ouders ook niet… maar ja. Ik heb mijn vriend verteld hoe ik over zijn ouders en overige familieleden denk, en hij begreep het. En ik begrijp ook dat hij zijn familie de rug niet kan toekeren. Dus praat met elkaar. Probeer elkaar te begrijpen. Kom tot een soort van compromis.

Ik denk altijd zo: Degene die vraagt te kiezen tussen hem/haar en een andere, kies ik niet. Want het is belachelijk om iemand zo’n keuze op te leggen.

Hoezo zo je moeten kiezen? Je kan je familie toch ook zien zonder je vriend. Hij hoeft toch niet altijd bij jou te zijn.