mijn vriend wil niet meer met me verder omdat mijn woorden hem bang maken

ik heb sinds 3 maanden contact met een jongen, we hebben paar keer afgesproken en er is ook wat gebeurd, nu heeft die de afgelopen 4 dagen niet veel van zich laten horen en stuurde ik een smsje dat ik hem van houd maar hij vind dit niet kunnen omdat hij me pas kent maar ben wel zijn vriendin. vind dat ik te hard van stapel loop.Hij heeft nagedacht over ons kwam er vandaag mee dat hij niet toe is aan een vrouw terwijl hij eerder getrouwd is geweest… ik bedoelde het woordje houd van je als lief , schattig vriendschap niet als liefde, vind het jammer dat ik zo ben behandeld want heb hem een kitten als cadeau gegeven en geef hem veel tijd zit 1,5 uur in trein onderweg naar hem.

wat moet ik hier nu mee…

Niet meer je energie in steken. Dat is het slimste.

Ik ben het met Sinfonia eens, misschien loop je wat te hard van stapel, dat kan mensen soms afschrikken…
Succses hea!

Liefs

Niet meer je energie insteken inderdaad én zijn reactie serieus nemen: soms schrikt het mensen af als je na een korte periode al zegt dat je van ze houdt etc, omdat het dan nog maar pril is en misschien krijgt jouw vriend nu het idee dat het allemaal te snel gaat.

ik snap hem wel. Als iemand na drie maanden tegen mij zou zeggen dat hij van me houd zou ik ook heel, heel hard wegrennen…

Uuuhm, volgensmij ben je een beetje claimed. Laat hem een tijdje rusten en als die niets van zich laat horen na een tijdje weet je genoeg.

En dat jij je druk maakt om die kitten… :pensive:

Wow jij bevalt me wel haha

Idd same here, ik vond het na 5/6 maanden dat mijn ex het zei nog te vroeg. En je hebt ook maar ‘een paar keer’ afgesproken en hem al een kitten gegeven. Zoiets vind ik ook nogal groot om te doen zegmaar. Helemaal na pas 3 maanden en maar een paar keer afspreken. Hij geeft duidelijk aan dat hij hier niet klaar voor is en dat het niks wordt, dus ik zou het er ook bij laten.

En dit: ‘dat hij niet toe is aan een vrouw terwijl hij eerder getrouwd is geweest…’ Ik weet niet of je nou een conclusie trekt van, hij was al es getrouwd dus dan is hij sowieso wel toe aan een vrouw? Want zo komt het over en dat lijkt mij juist niet. Hij is getrouwd geweest wat nu over is en dat is niet niks. Dan begin je niet zomaar weer aan een relatie. Tenminste, dat was bij de vriend van een vriendin zo. Die heeft er heel lang over gedaan om er echt voor te kiezen weer een relatie te willen omdat het niet niks is zo’n (kapotgelopen) huwelijk. Dat lijkt me ook wel logisch eigenlijk.

haha ansje zullen we trouwen. ik hou van jouw opmerkingen

of maken mij woorden je nu ook bang? :open_mouth:

Je loopt ook te hard van stapel, als de rollen omgedraaid waren geweest, zou je dan ook niet schrikken als er na 2/3 maanden iemand met een kitten voor je deur staat en zegt dat hij van je houdt. Dit kan mensen afschrikken en helemaal als hij al getrouwd is geweest.

Dit ja, ik zou me ook dood schrikken… Sowieso ben ik iemand die ‘ik hou van je’ als woorden met veel betekenis beschouw en dit nooit zo snel zou roepen of telkens als afscheid oid. Misschien is hij net zo en bedoelde je het wel niet op die manier, maar ik snap wel dat hij vindt dat je te hard van stapel loopt.
Als je met hem verder wilt en je zijn reactie echt snapt, zou ik goed praten met hem, maar anders, tja, misschien zijn jullie toch wat verschillend (wat niet erg hoeft te zijn, maar het kan dus wel botsen).

Whaha ik moest hier even om lachen!

Even ontopic: zoals al zoveel t
Gezegt is, neem afstand.

Haha, precies dit. Zielig voor de kitten ook! Misschien wil die wel helemaal geen kat, vind dat sowieso rare cadeautjes tenzij je het in overleg samen met diegene uitzoekt.