mijn Vriend wil naar de luchtmacht

Ik zit ergens erg mee. Mijn vriend zit te twijfelen om de opleiding marine of luchtmacht te doen. Maar ik wil echt niet een vriend die daar in zit… We hebben al bijna 3 jaar een relatie, en weer ook als hij niet naar de luchtmacht gaat dat we samen blijven voor altijd. Maar hij wil naar de marine of luchtmacht en dan zie ik heb weinig. Hij heeft al eerder in buitenland gewoont 2x verweg en ik merk dat ik dan ongelukkig ben.

Ik wil later gewoon huisje boompje beesje en dus ook dat ik vader heb die me kinderen vaak zien. (want ik heb vrienden die zn vader haten en missen omdat die altijd weg is). En ook wil ik graag hem graag bij me.

Ik heb nu verteld dat hij moet kiezen wat hij moet wilt later. Maar ik weet dat vrij egotisch is hoe ik nu denk. Kunnen jullie me helpen please zit nu echt huilend achter de pc…

Uhm het kan echt heus wel beiden hoor. en je bent pas 16? je moet je echt nog geen zorgen maken over of je vriend in de toekomst wel of niet thuis is voor de kinderen. mijn vader zit ook in het leger en die is ook altijd thuis gweest, afgezien van 2x een uitzending. maar dat viel ook reuze mee.

Mag ik zeggen dat ik dit vrij egoïstisch vind? Het is zijn carrière, echt niet de jouwe. Als hij gelukkig is als hij bij de landmacht werkt heb je daar helemaal niets mee te maken.

Als ik hem was zou ik ook bij je weg gaan als je niet wilt dat je partner gelukkig is.

hoevaak is die weg geweest (btw ben stuk ouders :p)

hoelang* sorry

ja daarom ik wil ook dat die gelukkig is en ben ook trots op hem. Maar ik word zelf wel gek. Ik zeg ook tegen hem je moet het doen! maar zelf word ik helemaal gek bij de gedachte als ik alleen ben

2x een half jaar en af en toe is ie een weekje weg voor cursus ofzo. Hoe oud ben je dan? En je bent heus niet alleen omdat je vriend voor defensie gaat werken. Er zijn zooveel mensen die een relatie hebben en een gezin hebben met mannen/vrouwen die bij defensie werken. Dus het is een beetje overdreven. Ik snap het wel dat er door sommige mensen zo over gedacht wordt, maar je hebt er nog helemaal geen ervaring mee dus je weet niet eens of je wel alleen bent de hele tijd.

Je hele leven draait toch niet alleen om je vriend? (hoop ik) Iemand die in bij de luchtmacht of bij de marine zit is niet constant weg hoor. En wie weet is het helemaal niet zo erg als het nu lijkt. Misschien moet je het gewoon even aankijken voordat je het jezelf (en hem) moeilijk maakt. (:

trouwens mijn vriend zit ook bij de korps mariniers en ik vind het hartstikke leuk voor hem dat hij dat mag doen. Dat ik hem miss soms wat minder zie, als hij op training is, neem ik dan maar voor lief. Dit maakt hem gelukkig dus mij ook. En uiteindelijk valt het allemaal reuze mee met hoe vaak hij weg is. Ik heb ook mijn eigen dingen te doen. Het kan ook bevorderend zijn voor een relatie als je elkaar niet elke dag ziet of spreekt.

Bekijk het eens van de andere kant. Wat zou jij ervan vinden als jij een grote droom hebt en je vriend daar tegen is? Ik vind dat je de carriere van je vriend niet in de weg moet staan en hem moet steunen in zijn beslissingen, ervanuitgaande dat hij dat ook zal doen als jij zoiets wilde. En het is echt niet het einde van de wereld hoor, geloof me.

Wil je gewoon een huisje boompje beestje met een lieve man of je leven delen met de vriend die je nu hebt en genieten van de momenten die je samen hebt?
Als hij niet in jouw ideaalplaatje past moet je jezelf eens gaan afvragen of jullie echt wel zo goed bij elkaar passen.

Het klinkt misschien wat hard maar ik zie het zo:
Als mijn vriend geen kinderen wil zou ik hem verlaten omdat ik dan het gevoel zal krijgen dat het plaatje van mijn leven niet compleet is.

Ik kan het me best voorstellen dat je zo denkt, en ik vind het helemaal niet egoïstisch. Nou is mijn mening niet geheel neutraal want ik heb iets tegen marine/land/luchtmacht boys etc. Niet mijn type jongens. Maar dat terzijde. Misschien kun je hem zeggen wat je dwars zit? Dan kunnen jullie er samen uit komen. Of niet.

Mijn vriend wilde hetzelfde 2 jaar geleden. Nu niet meer. Dusja het kan nog anders. Maar dat terzijde, het valt uiteindelijk vaak wel mee hoevaak hij weg zal zijn.

En zo’n baan is juist iets om trots op te zijn.

En misschien is het wel een beetje egoistisch om aan jezelf te denken terwijl hij een droombaan wil. Klinkt misschien gek, maar je kunt beter een tussenweg zoeken als het uiteindelijk ooit zo ver komt, dan eisen dat hij een baan neemt die hij misschien helemaal niet wil. Hij moet toch ook gelukkig zijn?:face_with_raised_eyebrow:
Je moet zijn gevoelens ook niet vergeten! Het is voor hem vast ook heel lastig dat zijn droombaan kan betekenen dat hij alles moet achterlaten. Dat is al moeilijk genoeg!

Mijn vriend zit in de landmacht en hij is bijna nooit weg. Hij gaat rond november 5 weken op oefening. Maar tot 2013 geen uitzending. Een uitzending komt nauwelijks voor zei hij, omdat er zoveel mensen bij defensie zitten, de kans dat hij wordt uitgezonden is dus vrij klein. Dus dat je hem weinig gaat zien zal wel meevallen:)

ik snap heel goed dat het moeilijk is.

ik snap dat het moeilijk voor je is maar ik denk dat je nu even aan het geluk van je vriend moet denken. Mijn vriend zit er ook aan te denken om na zijn opleiding van nu bij de marine te gaan. Ik vind dit niet leuk, maar als het hem gelukkig maakt kan ik me er best bij neerleggen :slightly_smiling_face: Ik vind dat jij dat ook moet doen, als jouw vriend gelukkig word van een baan bij de luchtmacht/marine moet jij hem dat gunnen, en als je dat niet kan denk ik niet dat jullie voor elkaar bestemd zijn om het zo maar te noemen.