Mijn vriend wil een break en het misschien uitmaken..

Hee,

Ik heb nu ongeveer 3 maand een relatie met mijn vriend.
Nu is zijn thuis situatie niet helemaal oke… En wil die op zich zelf gaan wonen hij is hier nu mee bezig.
Ik wil hem hier ook graag mee helpen maar veel hulp accepteert hij niet.

Ik zie mijn vriend meestal elk weekend en een enkele keer door de weeks dit komt door de afstand.
Nu heeft hij een week geleden mijn vader ontmoet (ouders gescheiden drm) en na dat is er weinig contact meer geweest via app. Hij zou toen in het weekend weer komen, maar dit ging plots niet door omdat hij tijd nodig had met het zoeken naar een huis. Ik weet niet of hij dit gedaan heeft want hij ging die avond gewoon uit met vrienden, terwijl hij eerst uit zou gaan met mij en een vriendin. (als die wel kwam)
Omdat hij niet kwam vroeg ik of hij in de vakantie langs wou komen. Dit zou wss gebeuren volgens hem.

Ik miste hem best wel erg en het contact op app was niet veel… Afgelopen dinsdag hadden we zelf een soort van ruzie. Ik vroeg hem of hij nog kwam in de vakantie en hij wist het nog niet. Vervolgens kreeg ik een paar uur later bericht dat het een zieke week zal gaan worden (met zijn vrienden drinken enzo) Hier heb ik niet op geantwoord. Vervolgens kreeg ik een paar uur later bericht ‘fijn je negeert me nu’ Ik heb de situatie met een vriendin besproken en die zei dat ik moest zeggen dat ik het druk had, want ja hij had het ook druk met zijn vrienden… Toen werd hij boos ‘dan kan je toch wel 1 berichtje sturen’ Ik vertelde hem dat hij mij ook wel eens negeert (de dag er voor nog) en toen stuurde hij een smiley en heeft niks meer gezegd.

De dag erna stuurde hij eind van de middag weer een bericht. In dit bericht stond dat we moesten praten en hij wist niet meer precies wat hij wilde. Ik antwoorde dat ik ook graag wou praten dus ik vroeg direct of het deze week dan kon. Hij antwoorde hier op dat het niet kon, dat hij tijd nodig had om na te denken. En geen zin had om te praten met mensen vanwege zijn thuis situatie.
Hij zei dat hij nog halve gevoelens had, maar hij hield nog wel van me.

Ik vroeg hem of dit ook al speelde toen hij mijn pa ontmoete hij antwoorde met ‘half’ Ik vroeg hem waarom hij dan kwam en hij vertelde dat hij het niet zomaar wilde opgeven.
Hier liep het gesprek ten einde.

Ik weet dus niet wat ik nu moet doen…
Nu voel ik me heel kut en ben super bang dat het echt uit gaat.
Ik hou heel veel van hem en heb ook veel voor hem gedaan.

En nu wil hij dus afstand maar hij weet niet voor lang. en ik wil geen maanden wachten.

Want ik wil hem echt niet kwijt.

Iemand tips?

Ik vind dit best snel al na 3 maanden. Ik vind ook dat hij heel erg overdrijft met wat hij op WhatsApp stuurt. Geef hem even de tijd om na te denken.

Uitmaken die relatie, heeft geen zin meer. Als iemand na 3 maanden zich al zo gaat gedragen.