mijn vriend weet niet wat hij wil

of eigenlijk ex vriend, want we zijn nu al een paar dagen uit elkaar. Maar hij twijfelt heel erg, of hij vrienden met me wil blijven of meer. De laatste tijd vraagt hij zich ook sterk af of hij bi is ofniet, en ik vind het niet erg als hij dat wil onderzoeken, maar zeg dan tegen mij dat je vrienden wil blijven, maar hij twijfelt zó erg. Want op het moment lijkt het er gewoon op dat hij vrij wil zijn, en we hebben afgesproken om een week geen contact meer met elkaar te hebben, zodat hij alles op een rijtje kan zetten. Ergens ben ik wel bang dat hij misschien bi, of misschien wel van het handje zou kunnen zijn, maar dan vooral omdat we een acht maand relatie hebben gehad, en dan lijkt het net alsof het helemaal niets was. Gister hebben we er uitgebreid over gepraat, en toen zei hij iets van, ja ook omdat je een meisje bent, en dat zit me heel erg dwars. Als hij op het moment liever een jongen wil moet hij dat zeggen en mij niet aan het lijntje houden. Ik vroeg hem ook om de reden waarom hij als hij weer terug bij me zou komen wat het dan zou zijn, en hij zei iets van, ja omdat we veel hebben meegemaakt samen, en dan weet ik ook zeker wat jij voor mij voelt en ik voor jou enzo. En toen vroeg ik van, ja waarom zou je niet met mij samen kunnen zijn, en toen zei hij, de situatie, die is gewoon heel erg slecht nu. En hij twijfelt heel erg, daarom heb ik het ook uitgemaakt, want ik ga niet in een relatie zitten bij iemand die niet weet wat hij voelt, en wat hij voor mij voelt, en wat hij wil. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? Ik ben al wel zover dat ik verder ga met mn leven, en er niet teveel stil bij wil staan, omdat het gewoon pijn doet dan.

Misschien moet je even afwachten, het is normaal dat je niet gelijk nadat het uit is vrienden kunt zijn, afstand is nodig.
Ik denk dat jij gewoon door moet gaan met je leven zoals je zelf al zegt, en accepteren dat het over is en vriendschap er maybe niet inzit. Succes

Ja klopt, maar ik word zo gek van die twijfels van hem, want aan de ene kant wil hij vrienden blijven, maar aan de andere kant wil hij nogsteeds dat we samen zijn enzo. Ik snap het gewoon niet meer haha

Hij is echt confused. Maar het is beter dat jullie nu even uit elkaar zijn denk ik, als hij zo twijfelt. Ik zou in elk geval niet samen willen zijn met een jongen die twijfelt aan zijn geaardheid, en daarbij twijfelt aan mij…

Tsja, lastig situatie!
Aan de ene kant is het goed als je veel met hem praat, zodat hij misschien minder gaat twijfelen.
Maar aan de andere kant blijf jij er op die manier in hangen, en als het uiteindelijk niks meer wordt voel je je alleen maar kutter.
Als hij twijfelt over z’n geaardheid is dat soms een fase, maar als het serieus is denk ik dat hij zal blijven twijfelen als hij met je doorgaat: dan gaat hij zich waarschijnlijk afvragen of het toch niet beter zou zijn met een jongen? Zo’n relatie is ook niet echt leuk.

Wat ik zou doen: hem heel duidelijk vertellen hoe het voor jou voelt, hoe je erover denkt, en de relatie voorlopig laten zitten. Stel, hij heeft uiteindelijk alles op een rijtje en jullie willen elkaar nog terug, dan kan je altijd nog verder kijken. Succes!