mijn vriend, wat is jullie mening ?

hallo iedereen, ik ben nieuw hier en wou graag iets kwijt… dit leek me een geschikte site…

ik ben net 17, en doe mbo 4. mijn vriend is 18,5 en doet mbo 2. we hebben nu 2,1 jaar en hij is zoooooo ontzettend leuk!

maar nu het volgende, mijn vriend heeft totaal geen doelen in zijn leven… hij ziet wel wat er op zijn pad komt… verder gaat hij heel makkelijk met geld om… ik ben bang dat hij dat later ook gaat doen… ook is hij nogal onvolwassen, terwijl de realiteit er wel aan komt… hij is inmiddels 18.

ik ben bang dat ik te abitieus ben en dat ik wel al redelijk volwassen ben. hierdoor twijfel ik soms of ik wel bij hem moet blijven ivm later.

mijn vraag is, wat zouden jullie doen en wat vinden jullie hiervan?

hoor het wel hihi

2,1 jaar hahah
ik zou eens met hem gaan praten daarover als je dat nog niet gedaan hebt.

heb ik al gedaan maar dit helpt dus niet, hij reageert er heel erg onverschillig op…

Of nog eens met hem praten en laten merken dat hij in de toekomst niet zo door kan gaan/dat jij dat niet ziet zitten.
Of er mee om leren gaan en het zo laten.
Of het uitmaken omdat jullie blijkbaar teveel verschillen in jullie toekomstvisie.

Ik zou het nog gewoon even aankijken.
18 is nog helemaal niet zo oud.
Bij mij kwam het ‘waar gaat mijn leven eigenlijk heen?!’ besef echt laatst pas. En ik ben 20.

thanks allemaal !

Woont hij nog bij zijn ouders? Ik zie om me heen bij veel mensen dat wanneer ze op kamers gaan er opeens een knop omgaat. Opeens moet je volwassen zijn, je eigen boontjes doppen, en dan komen ook de toekomstplannen: waar wil ik eigenlijk staan later? Bij mij heeft het ook wel de ogen geopend om het opeens allemaal zelf te regelen. Als je je bedenkt dat je toch een lekker leven wil en je daar zelf verantwoordelijk voor bent zul je daar sneller naar handelen dan wanneer alles je gegeven wordt en je wel ziet hoe het loopt.
En inderdaad, 18 is nog jong hoor. Het feit dat hij wel een vervolgstudie heeft gekozen zegt al dat hij zeker wel wat plannen heeft. Ik zou me nog niet zo druk maken.

18 is echt nog jong. Ik zou nu nog niet verwachten dat hij zich al volwassen gedraagt.

Als 18 jarige, hoef je je echt nog niet ontzettend volwassen te gedragen. Ik word zelf aankomende zondag 19. En ben ver van volwassen af en toe. Natuurlijk ergens weet ik wel wat ik wil. Maar hoe me voornamelijk naast mijn studie en werk, bezig met uitgaan, feesten en gek doen. Ik denk niet dat je kan verwachten dat hij zich super volwassen gedraagt, en daarbij jongens zijn altijd later in de ontwikkeling dan meisjes. Dus jullie verschil kan wat dat betreft goed verklaard worden aan de hand van psychologie etc.

Je moet er ook rekening mee houden dat jongens ook psychisch 2 jaar achter lopen op meisjes. Dus maak je maar niet te druk…

Ik kan mij daar ook zo aan ergeren. Ja ik zie wel, zorg voor later, daar denk ik nog niet over na etc. Die opmerkingen halen bij mij altijd het bloed onder de nagels vandaan. Ik heb geen tips, zelfde probleem…

ik snap dat als je 18 bent je niet extreem volwassen hoeft te zijn, maar het feit dat hij soms qua dingen 13-14 lijkt… ik vind dat beetje gek

Over het algemeen (naar mijn ervaring) komt dat verantwoordelijkheidsgevoel bij jongens wat later dan bij meisjes. Daarbij zijn jullie nog hartstikke jong! Ik zou me niet al te druk maken, dit komt vanzelf wel goed.
Toen ik iets met mijn vriend kreeg was hij 19, na twee jaar gingen we samenwonen en toen is bij hem ook pas een beetje die knop omgegaan en toen was hij 21 haha.

Haal bij mannen 5 jaar van hun gedrag en gedachtes af je vriend is 13.
Dat soort dingen komen trouwens wel uiteindelijk gaan ze inzien dat ze een eigenhuis willen kinderen etc.

Zelf zou ik nooit met zo’n iemand gaan daten… Gewoon omdat ik zelf duidelijke doelen in mijn leven heb, en ik er niet mee om zou kunnen gaan als mijn vriend dat niet heeft.

Ik snap je wel, maar 18 is nog niet zo oud en dan hoef je ook nog niet echt volwassen te zijn. Ik denk dat jij eerder zelf moet bedenken hoe erg je dat vindt, dat hij nog niet zo volwassen is want ervoor zorgen dat hij zich eerder volwassen gaat gedragen kan toch niet.

Ik zou het even afwachten. De meeste jongens (tenminste diegene die ik ken) zijn nog niet zo volwassen als de meeste meisjes. Als je er echt mee zit zou je er altijd met hem over kunnen praten, maar ik denk dat het vanzelf goed komt!