Mijn vriend vind het moeilijk om bij min thuis te komen

Hey hey,

Ik heb sinds 1.5 maand een relatie. Het gaat erg goed en zijn gelukkig met elkaar. Hij is serieus en kom ook vaak bij hem thuis (woont nog bij ze ouders). Ik blijf daar dan ook slapen. (Ik ben 21 hij 22).

Hij is ook al bij mij thuis geweest om kennis te maken met mijn moeder. Hij was daar al erg zenuwachtig voor en vond het moeilijk.

Altijd kom ik bij hem slapen, maar als ik vraag of hij bij mij het weekend komt praat hij erom heen of zegt hij dat die tegen de tijd even kijkt hoe en wat.

Hij heeft geen fijn verleden gehad met schoonouders wat ik van zijn ouders en zusje hoorde dus misschien ligt het daaraan.

Ik denk dat ik veel geduld moet hebben maar ik vind het lastig om hiermee om te gaan want wil hem graag helpen.

Hebben jullie advies?

Alvast bedankt
Liefs

Ik heb niet veel ervaring met dit soort situaties, maar misschien kan ik je wel helpen. Ik heb hier een paar tips:

• Vertel hem hoe belangrijk jij het vindt dat hij met je ouders praat en dat hij goed contact heeft met jouw ouders.

• Als hij zegt dat hij het eng vindt, zeggen dat je lieve ouders hebt en dat ze hem beter willen leren kennen. (Als je moeder hem aardig vond, zeggen: Mijn moeder vond je best aardig en wilt je graag beter leren kennen).

Jullie zijn nog maar kort samen, ik zou het nog even tijd geven.