Mijn vriend twijfelt :(

Hallo, ik ben verloofd met men vriend, maar nu wil hij ons huwelijk uitstellen omdat het slecht gaat tussen ons en omdat zijn vrienden mij niet kunnen uitstaan enz. Onze trouw zou normaal doorgaan in augustus 2012. Hij heeft twijfels of hij nog wel verder met me wil. Ik wil hem echt niet kwijt, hij betekent alles voor me. Ik wil zo graag zijn twijfels kunne wegnemen maar kan het niet. Ondertussen gaat het met momenten beter tussen ons maar toch twijfelt hij nog steeds. Ik ben radeloos nu. :frowning_face:

Hoe lang zijn jullie al samen? Misschien moet je een tijdje minder of geen contact hebben zodat hij goed kan nadenken over jullie relatie en dan gaat hij ook beseffen of hij je gaat missen. Heel erg veel sterkte alvast!

Wow, jeetje, dat moet erg zijn! Hoelang hebben jullie idd al?
En waardoor worden die twijfels verder veroorzaakt? Waarom gaat 't zo slecht tussen jullie?
Sterkte iig!

Inderdaad, denk na waarom het steeds fout gaat. Je kan er eventueel samen aan werken. Hoe oud ben je eigenlijk?

Sorry maar een vriend die zijn verloving verbreekt alleen omdat zijn vrienden je niet mogen? Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn… Probeer er over te praten, als het echt slecht gaat zullen er nog wel meer oorzaken zijn?

dat is echt vervelend.

Je moet bedenken dat als jij hem misschien wel omkrijgt, dat zijn gevoelens misschien wel helemaal niet echt zijn. Je wilt toch niet met iemand die niet oprecht van jou houdt of twijfelt over jullie relatie?

Praat met hem, over zijn gevoelens en over de jouwe. Vraag hem of het nou zou kunnen veranderen. Je moet hem niet dwingen om van je te houden ook al wil je dat zo graag.
Misschien is een pauze een goed idee? Dat jullie 1/2 maanden niets van elkaar vernemen om na te denken, of om te beleven hoe het is zonder hem.

Hm, vervelend. Maar weetje, het is wel beter dat hij dit nu zegt, dan als jullie al getrouwd zijn… Het is super kut natuurlijk, maar als hij nu al zijn twijfels heeft dan zou je toch niet gelukkig met hem zijn? Ik hoop voor je dat het alsnog goed komt. (:

Dit is kut ik zit nu een beetje in dezelfde situatie maar mijn vriend wilt het steeds uit hebben en we zijn niet verloofd ofzo (we dachten daar ook helemaal niet aan) :stuck_out_tongue:

Meid, loop niet naar 't altaar met iemand die twijfelt over jou. Als z’n vrienden jou niet mogen en hij dààrom twijfelt, dan ben je beter af zonder hem. Trouwen doe je uit onvoorwaardelijke liefde en dat lees ik hier niet.

Bij twijfel nóóit doen! Twijfels zijn nooit goed. Kijk eerst even verder voordat je gaat trouwen, dat betekent wel dat je de rest van je leven met hem bent he

Je kunt beter even wachten en dan samen rustig een goede beslissing nemen, dan een ‘overhaaste’ (voor hem gaat het blijkbaar toch even iets te snel) beslissing nemen en er spijt van krijgen… Trouwen is niet niks, bij twijfel dus niet doen.
Praat er rustig met hem over, geef hem tijd, heb geduld, dan voelt hij zich in ieder geval niet opgedrongen.

Geef hem de tijd, wees lief voor hem, veel meer kan je niet doen.
wel belachelijk dat ie jou zou ‘dumpen’ voor zijn vrienden.

^ Zeker… maar later gaat hij wel beseffen wie er belangrijker was.

Wij wonen samen dusja… een half jaar maar lijkt zo veel langer :slight_smile:

Het is allemaal wa snel gegaan int begin tussen ons, slecht door zijn vrienden, zijn ex, zijn dochtertje ( over de opvoeding ) en soms ook onbenullige dingen. Ik ben 27 en heb 2 kindjes van mezelf. Ja hij zegt da hij tijd nodig heeft maar dat hij wel van me houdt enz

Ik denk eerlijk gezegd dat je elkaar na een half jaar nog niet goed hóeft te kennen. Als alles met jullie al die tijd goed ging weet je niet hoe je met elkaar omgaat tijdens tegenslagen etc. Dus ik denk dat het sowieso een goed idee is om het trouwen nog even uit te stellen!

Na een half jaar gaat het vaak mis. Ik en mijn vriend zijn nu een half jaar samen (oke, we wonen niet samen maar toch). Het was 6 maanden fantastisch, en nu zitten we opeens in een gat. Gewoon omdat nu pas alle frustraties naar boven komen, en de twijfels komen daarbij.

Het is ook gewoon niet slim om je na 6 maanden al te verloven. :")

Na 6 maanden gaat de verliefdheid meestal over in liefde, en dan gaat de blindheid opeens naar ogen openen. Hoe is iemand? wat zijn de nare kanten? en als je dat overleefd weet je dat het goed zit… Precies wat @Faalhaasje zegt.

Bedankt, ja ik probeer hem tijd te geven om te weten wat hij wil en om uit te zoeken hoe we idd samen mekaar kunnen leren kennen… hopelijk komen we eruit, gewoon afwachten spijtig genoeg.
@beertjeschips ja ik snap het ook niet waarom hij me dan gevraagd heeft, hij wil het ni afzeggen maar gewoon uitstellen