Mijn vriend slaat me soms

Hallo iedereen!

Ik ben nu 19 jaar, mijn vriend is 22. Ik heb nu al ongeveer een jaar en half een relatie met hem en woon zo goed als samen met hem. Hij zorgt heel goed voor me met momenten, hij geeft me veel liefde en is zorgzaam. Wanneer ik ziek ben, is hij er altijd voor me. Hij heeft ook heel veel voor me over. Wanneer ik een probleem met iets heb, delen we beiden onze mening en dan kijkt hij wat hij kan doen om me gelukkig te houden. We respecteren elkaar maar soms heb ik wel eens bevestiging nodig. Zijn communicatie zit voor mij niet altijd goed. Ik heb dan het gevoel dat hij mindgames met me speelt want hij weet hoe ik dingen opvat en soms heb ik het gevoel dat hij me met opzet mentaal wil kwetsen door iets op een bepaalde manier te formuleren dat ik er moeite mee heb om iets te plaatsen. Nadien verdraait hij dan zen woorden alsof hij het nooit zo bedoelt heeft of zo wou laten overkomen. Hij zegt dan dat ik altijd alles verkeerd interpreteer en dingen hoor en zie die er niet zijn. Dat geeft me een slecht gevoel omdat ik dan denk dat er iets mis met me is. Op die momenten dat hij zo’n dingen zegt heb ik even ruimte nodig en ga ik meestal even buiten wandelen. Soms komt het dan voor dat hij achter me aan komt en me met geweld probeert terug te drijven. Gisteren heb ik de fout gemaakt vanzelf terug te gaan waarna ik terug precies die ene schakelaar in zen hoofd heb aangezet. Ik herken de blik in zijn ogen wanneer dat gebeurt en weet dat ik dan gevaar loop. Hij had me toen ik terug was gekomen al twee keer hard op het bed geduwd. Ik ben toen terug proberen weggaan omdat ik weet wat er dan volgt. Hij hield me voor de zoveelste keer tegen al had ik nog zo vaak gevraagd met met rust en door te laten. Nadien heeft hij me zo hard geduwd dat als ik me niet meer had kunnen tegenhouden ik met men hoofd tegen de verwarming zou gevallen zijn. Toen ik hem een duw terug gaf om ruimte te creëren en een uitweg te zoeken omdat ik hyperventileerde, sloeg hij me in men gezicht waarna ik op de grond viel omdat ik een tuut hoorde in men oren en zwarte plekken zag en een zweverig gevoel in men hoofd had. Door de hyperventilatie kon ik niet ademen en er kwam bloed en slijm uit men mond, ik lag er met men gezicht in. Men kaakbeen kraakte en ik heb pijn wanneer ik men gezicht aanraak. Nadien knuffelt hij me dan zo hard en zegt hij dat hij bang is me te verliezen maar door zijn aanraking raak ik nog meer in paniek. Zo’n dingen gebeuren wel vaker, ik heb al vaker blauwe plekken gehad na zo’n situaties. Vaak zegt hij dan dat hij bang voor me is dat ik hem iets zou doen en dat dat de reden is waarom hij zo reageert. Gisteren zei hij dat hij het deed omdat ik hem eerst een duw had gegeven. Bij hem weggaan lijkt geen optie want hij is een meester in manipulatie. Hij komt zo goed overeen met men familie, iedereen heeft het voor hem. We hadden eens ruzie, waarna hij men broer opbelde om zijn verhaal uit te leggen. Toen ik thuis kwam keerde iedereen zich tegen me omdat hij bij hun was gaan wenen. Iedereen in men gezin was kwaad op me en vond dat ik me moest excuseren terwijl hij tegen me gelogen had en bleef liegen en dingen had achtergehouden voor me. Hij heeft dus heel het verhaal zo kunnen draaien dat het in zijn voordeel eindigde. Ik weet dus zeker dat als ik hun hierover inlicht, hij een manier weet te vinden om het anders te laten overkomen en ik terug de fout zou krijgen door men familie. Mijn gezin zijn de enige mensen die ik heb dus ik heb echt raad nodig want ik voel me hier helemaal alleen in. Ik weet niet goed wat ik kan doen. De politie is dus ook niet echt een optie want ik krijg hierin geen steun van men familie en als hij in mensen hun hoofd kruipt, kan hij misschien alles nog tegen mij draaien ook.

Dit klinkt als een erg ongezonde relatie.
Je zegt dat bij hem weggaan geen optie is, omdat er anderen om je heen zijn die dat niet zien zitten. Maar wat wil jíj? Het gaan om jóú. Dat je er überhaupt aan denkt om bij hem weg te gaan zegt al genoeg. Dat idee komt niet zomaar ergens vandaan.
Weet je familie wat er gaande is? Misschien hebben zij een heel goed beeld van die jongen, maar weten ze weinig van zijn slechte kanten. Daarom lijkt het me belangrijk om het er in ieder geval over te hebben met je familie. Zo kan het niet doorgaan. Als je familie je nog steeds niet zou steunen, heb je dan misschien een vriendin waarbij je terecht kan?

Weggaan is ALTIJD een optie. Misschien dat je het nu niet ziet.

Ga naar de huisarts en vraag hulp van hulpverleners. Deze relatie moet stoppen. Dit gaat anders alleen maar erger worden.

Ik heb niet het hele verhaal gelezen en dacht eigenlijk al toen ik de titel las, ga weg bij hem