Mijn vriend neemt nooit initatief

Hey,

Ik heb sinds een maand en een half een relatie met een super lieve jongen. Het enige probleem is dat ik best verlegen/onzeker ben en zelf ook niet echt van het initiatief nemen ben. Maar hij is dat nog minder, dus er komt niet veel van. Bij onze eerste zoen heb ik hem ook eerst moeten zoenen, en achteraf zei hij dat hij het geweldig vond dat ik dat deed enzo, omdat hij weinig initiatief durft nemen. Het is best saai, om het zo maar te zeggen, voor mij. Als ik bij hem ben doet hij niks, hij durft niks, hij durft mij niet te aaien of onder mijn tshirt te gaan ofzo. Het is best saai voor mij. Ik heb hem dit ook gezegd dat ik zou willen dat hij meer initiatief zou nemen, maar hij durft gewoon niet. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Voor de rest is hij echt het perfecte vriendje, maar ik zit hier best mee. Hoe maak ik hem duidelijk dat hij verder mag gaan?

Nou ja, hij is 17. Ik heb het daar ook al met hem over gehad en hij zei dat hij alles goed vond wat ik deed. En dat hij liever niks doet zodat hij dan niks mis kan doen ( Ik heb in het verleden narige dingen meegemaakt met een ex, ik heb hem dit ook vertelt, en dit speelt ook voor een groot deel mee denk ik, dat hij liever nog niet teveel doet met mij) Maar zo is het echt niet leuk voor mij, en ik kan moeilijk om wat meer contact smeken…

Misschien wil hij nog wel niet verder met je gaan, 1,5 maand is eigenlijk heel kort. Praat erover zou ik zeggen, dan weet hij hoe jij je voelt en andersom ook.

Ik denk juist dat hij heel goed bezig is, gezien jij hebt aangegeven nare ervaringen gehad te hebben. Hiermee heb je dus eigenlijk gezegd, laat mij het initiatief nemen, dan kunnen er geen nare ervaringen ontstaan tussen ons. Je hebt een beetje je eigen ‘probleem’ gecreëerd maar hey, hij houdt wel superveel rekening met je. Duw zijn hand subtiel onder je shirt, no big deal right? Doe ik ook altijd als het me te lang duurt. :stuck_out_tongue:

Je moet hem mss eens geil maken zodat hij niet anders kan…
En ik zou het face-to-face nog eens tegen hem zeggen.
En zeggen dat jij ervan houdt , no matter what.
En dat hij niet bang moet zijn voor fouten , omdat iedereen ze wel maakt…

Ik zou het nog eens tegen hem zeggen. Misschien is hij er nog niet klaar voor.

Ik ben normaal één en al initiatief, maar ik durfde mijn huidige vriend nog niet aankijken in het begin, haha. Jullie zijn nog maar 1,5 maand samen, geef het wat tijd. Binnenkort voelt hij zich wat comfortabeler bij je en dat zal je dan wel merken.

:wink:

In het begin nam ik ook altijd iets meer initiatief, omdat ik wist dat mijn vriend het ook allemaal een beetje eng vond maar het wel wilde. En nu zijn we 2 jaar samen, en neemt hij graag het initiatief haha :wink: