Mijn vriend is vreemdgegaan na 4 jaar

Hi, ik zit ergens mee en ik weet niet zo goed hoevik ermee om moet gaan. Mijn vriend is na 4 (fucking) jaar vreemdgegaan. Ik had al een vermoeden omdat ik vond dat hij anders deed, afstandelijk. Ik heb dit tegen hem gezegt en hij heeft mij overtuigd dat dit echt niet het geval was. Totdat zij mij berichtte via facebook wat er speelde. Nu blijkt dus dat het begonnen is als een beetje flirten en uitdagen en uiteindelijk is geëindigd bij zoenen. Zij zegt dat ze ongeveer 5x hebben gezoend, hij zegt 2x en niet meer.
Ik heb haar gelijk uitgehoord omdat ik zo veel mogelijke wilde weten. Zij zei dat hij had gezegt: Ik heb niet echt een relatie. Hij zegt dat het niet zo is en dat geloof ik wel want heel facebook staat er vol mee. Dus dat is zware onzin. Ik heb wel andere screenshots gelezen van hun gesprekken en daar staan dingen in waarom ik heel hard heb gehuild. Ook heb ik gelijk geinformeerd naar haar en wat voor type meisje het is etc. (wat dat betreft ben ik net fbi) Ik weet dat ze dus al vaker met een jongen is gegaan die bezet was en ook poeslief met ‘goede’ bedoelingen kwam vertellen wat er aan de hand was. Ik weet dat het niet haar schuld is maar die van hem. Hij zegt dat nadat hun gezoend hadden hij zeker wist dat die met mij verder wilde. Die zelfde avond dat hun (blijkbaar) gezoend hadden voelde ik me op een of andere manier heel kut (ik wist op dit moment nog nergens van), ik ben heel kwaad op m geworden dat ik zeker wist dat hij een ander had en dat hij eerlijk tegen me moest zijn. Ik heb gezegt dat het best kan dat hij na 4 jaar verliefd word op een ander. Hij zei dat het niet zo was en dat hij gewoon ruimte nodig had, we hebben met zn 2e in bed liggen huilen. Nu zijn we afgelopen weekend samen weggeweest om 4 jaar verkering te vieren en 2 dagen later kwam ik er achter dat hij vreemd was gegaan. 2minuten nadat zij mij berichtte via fb stond ik bij hem voor de deur. Ik was met 2 vriendinnen en was toevallig in de buurt bij een vriend van hem. Ik wist dat hij daar was op dat moment. Ik ben er naartoe gegaan en heb een miljoen keer aangebeld en geklopt. Op dat moment wist ik dat hij wist waarvoor ik kwam. Zijn vriend deed de deur open en ik rende nar binnen. In de woonkamer stond hij verstopt achter het gordijn waardoor ik dacht: Fucking pussy dat je bent. We zijn naar buiten gelopen en ik heb hem geconfronteerd. Blijkt dus dat hij mijn facebook in de gaten hield omdat zij dreigde het te vertellen aan mij. Hij durfde niet omdat die bang was om mij kwijt te raken. Hij zegt dat hij het al veel eerder wilde afkappen maar dat hij bang was dat ze het ging vertellen daarom bleef hij aardig doen. Deze ‘affaire’ heeft ongeveer 2,5 maand geduurd en het was twee weken over voordat ik erachter kwam. Ik heb nu 3 dagen achter elkaar met hem gepraat en ik weet zeker dat hij er spijt van heeft en hij heeft haar overal geblokkeerd. Ik mag alles controlleeren en alles weten maar toch. Ik wil heel graag verder met hem want 4 jaar relatie gooi je niet zo maar weg. Maar aan de andere kant ik ben altijd al wel jaloers geweest maar nooit op deze manier. Ik heb altijd gezegt dat als mijn vriend vreemd zou gaan ik het uit zou maken. Ook omdat ik zo jaloers word dat ik daar zelf niet mee wil leven. Al mijn vriendinnen weten het en die staan sowieso achter mij wat ik ook beslis. Maar heb nooit gewilt dat mijn vriendinnen hem haten en dat doen ze nu allemaal… Wat moet ik nou doen, verder met hem gaan of er een punt achter zetten?

Ah, wat een kut situatie zeg… Ik heb een paar jaar geleden in een soortgelijke situatie gezeten. Ik zei eerst altijd precies hetzelfde als jij; als mijn vriend vreemd gaat maak ik het uit. Totdat mijn vriend (inmiddels ex) ook vreemd ging. Ik heb het toen niet gelijk uitgemaakt -ik hield nog steeds super veel van hem en wilde hem echt niet kwijt- maar het is een paar maanden later alsnog uitgegaan omdat ik hem gewoon echt niet meer vertrouwde.

Of je het uit moet maken of er mee door moet gaan kunnen wij natuurlijk niet voor je bepalen, maar misschien is het slim om even een beetje afstand te nemen en te bedenken wat je echt wilt. Het lijkt me iig wel moeilijk om hem nog 100 % te kunnen vertrouwen…

Ten eerste, je zegt dat je weet dat het niet haar schuld is maar opzich als ze wel vaker zulke dingen doet en ze dus wel geweten heeft dat hij bezet was via fb en ook nog eens een berichtje stuurt is zei ook flink de fout in gegaan. Het is niet haar fout dat hij het heeft gedaan maar zij zat zeker ook niet goed.
Ten tweede is het lastig, ik vind het echt niet kunnen dat hij is vreemdgegaan en dat het zo lang heeft geduurd en hij het gewoon voor zich heeft gehouden en daarna zich ging verstoppen toen je erachterkwam.
Normaal zou ik vinden dat je hem misschien een tweede kans zou moeten geven als hij er echt heel veel spijt van heeft, maar 2,5 maanden is echt wel langer dan hij nodig zou moeten hebben om zich te realiseren dat hij toch bij jou wilt zijn, hij had er al veel eerder een einde aan kunnen maken voelde hij zich echt schuldig.
Ik vind dus dat hij je niet verdient, hij hoort zo niet met je om te gaan en ik zou er dus wel een punt achter zetten, je verdient beter dan iemand die zo lang vreemdgaat en het niet vertelt ondanks dat hij wist dat zij het misschien zou vertellen.

In dit geval had hij dat meisje direct aan de kant moeten zetten en het meteen aan jou moeten vertellen voordat zij dat deed. Ik denk alleen dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, zeker omdat hij gechanteerd werd. Maar als je hier 2,5 maand mee door gaat vraag ik me echt af of je enige vorm van sympathie of schuldgevoelens hebt. Aangezien hij pas na 2,5 maand contact met dat meisje verbrak en vervolgens, met de wetenschap dat zij jou waarschijnlijk via fb zou benaderen, alsnog niks tegen jou vertelt, vraag ik me ook af in hoeverre hij überhaupt van plan was dit te gaan vertellen.

Bij 1 keer vreemd gaan vind ik, afhankelijk van je relatie en hoe sterk je in je schoenen staat, dat je dat nog wel kan vergeven. Het kan vast eens gebeuren (geen ervaring mee). Maar als je 2,5 maand consequent en met je volle verstand met een ander meisje bezig bent, terwijl je een vriendin hebt, die je ook nog eens regelmatig ziet, vind ik dat echt walgelijk.

^Ja precies dat.

1 keer zou ik nog wel kunnen vergeven, maar meerdere keren en over een paar maanden verdeeld? Totaal geen schuldgevoelens lijken er dan te zijn.

Het gaat er niet echt om wat wij zeggen, maar wat jij wilt.
Denk je dat jullie relatie dit kan overwinnen en je ooit het vertrouwen terug kan krijgen dat hij niet meer vreemd zal gaan en liegen? Dan zou ik het nog een keer proberen als je dat graag wilt.

Denk je dat nu hij zo makkelijk heeft kunnen liegen en het kunnen achterhouden je hem nooit meer kan vertrouwen dat hij over andere dingen gaat liegen zou ik het uitmaken, want dan zul je altijd twijfelen of er niet meer is

Zoals jij het beschrijft, doet mij afschrijven of hij het ooit wel verteld had als zij dat niet had gedaan. Hij liep in eerste instantie wel te liegen namelijk en je daarna dan ook nog verstoppen achter een gordijn?

Het is nu aan jou. Ga je hem ooit weer helemaal vertrouwen?

Je zou dom zijn als je hem nu weer een tweede kans zou geven. Sorry dat ik zo hard ben, maar hij heeft je 2,5 maand lang bedrogen. Je geeft hem de kans om het eerlijk op te biechten; hij liegt erover. Jij confronteert hem; hij verstopt zich achter een gordijn.

Weg met die vent!

4 jaar gooi je inderdaad niet zomaar weg. Maar als je toch met hem verder wilt dan zal zijn vreemdgaan toch een grote hoofdrol in jullie relatie spelen. Ik denk niet dat je dat wilt en er zo gelukkig van word.
Hij is je niet waard. Je verdient iemand die je 100% kan vertrouwen maar dat kan bij hem niet. Dumpen.

Tuurlijk gooi je een relatie van 4 jaar niet zomaar weg, maar wat deed hij dan? Hij heeft je 2.5 maanden bedrogen, om het daarna nog eens te ontkennen, om daarna zich laf te verstoppen achter gordijn + hij zit jouw facebook te controleren achter je rug, terwijl hij wel degene is dat vreemd gaat? Hij had je het waarschijnlijk nooit verteld als zij het niet had gedaan. Dus ik zeg: dumpen! Of toch alleszins elkaar een tijd niet meer zien, als je na een paar maanden rationeel kan nadenken over de situatie, kan je misschien nog voor een tweede kans gaan.

ja wat hierboven staat, gewoon ff een time-out nemen, en als je elkaar echt mist en je kan hem vertrouwen verdient hhij een tweede kans. :sob::muscle:

Je sloopt jezelf als je hem vergeeft geloof me. Je zult zo jaloers en wantrouwend worden en dat zal nooit meer overgaan. Krijgt hij een appje, raak jij al in de stress. Je wordt zo ongelukkig, hij heeft het 2 en een half maand lang gedaan, hij heeft totaal geen respect voor je. Hij liegt en bedriegt, geeft jou het kutste gevoel dat er bestaat.

Exact dit!

Sorry maar wat een kl*te actie ook van die meid zeg, om als de affaire 2 weken over is, het nog wel aan jou te vertellen… Aan de andere kant ben je er daardoor nu wel achtergekomen maar alsnog…

Ik zou nu wat meer afstand nemen en hem er moeite voor laten doen, hij moet laten zien dat hij echt meent dat hij je niet kwijt wil, want dingen zeggen is zo makkelijk. Maar ik zou het niet gelijk uitmaken, 4 jaar is niet niks… Eerst goed overnadenken. Sterkte :sob::muscle:

Ik zou ook zeggen: dumpen.

Als jouw vriend nou tijdens het stappen (of niet tijdens het stappen, maakt ook niet uit) eens met een ander meisje zoent, er spijt van heeft en het je vertelt. Prima, weet je het kan gebeuren.
Maar kom op, 2,5 maand met een ander meisje, ik betwijfel hoeveel spijt die heeft EN hij heeft het je niet zelf verteld? Sorry, maar dan verdien je zoveel beter.
Dump hem. Mochten jullie al de ware voor elkaar zijn, dan kom je over een paar jaar toch wel weer bij elkaar terecht, maar maak hem nu in ieder geval duidelijk dat je hier echt niet van gediend bent en dat je elkaar niet zo hoort te behandelen in een relatie.

Om gelijk dumpen te zeggen vind ik ook wel weer moeilijk. Hij heeft dus geen seks gehad met die andere meid? Alleen gezoend? Hij toont oprecht spijt? Een vierjarige relatie gooi je neem ik aan ook niet zomaar weg, en dat je alles rustig moet overwegen. Kun je zelf met iemand leven die je een tijd lang bedrogen heeft? Kan je hem vergeven? Of niet? Ik keur vreemdgaan absoluut niet goed, maar om nou meteen te zeggen dat ze die gast moet dumpen vind ik ook weer moeilijk. Ze heeft toch 4 jaar een relatie met hem gehad. Wie weet wat er al allemaal speelde. Het is haar eigen keuze of ze hem kan vergeven, zij kent haar vriend het beste. Wat ik vooral zwak vind ik dat hij het ontkende en zich er letterlijk voor ging verstoppen. Dat maakt alles in mijn ogen nóg erger. Heel veel succes en sterkte in ieder geval.

ik snap hoe moeilijk dat is. Als je echt van hem houdt, kun je hem niet zomaar dumpen.

Het gaat erom of hij er écht spijt van heeft. Ikzelf zou in zo’n situatie hem nog een kans geven. Maar dat is echt aan jou! Dat ligt heel erg aan de situatie, of je hem echt kunt vertrouwen. Je zou ook een break kunnen inlassen misschien? Dan zou hij misschien beseffen dat hij je niet kwijt wil en dat het een ontzettend domme fout van hem was.

Als zij je dus geen berichtje had gestuurd, was je er dus nooit achter gekomen? Want hij ontkende het dus ook eerst nog dat het zo was… Hij is 2,5e maand lang vreemd gegaan met hem en ontkent het dan alsnog eerst. Sorry maar dat is niet een ‘foutje’, dat is bewust vreemdgaan. Dumpen, ook na 4 jaar relatie.