Ik ben 16 jaar en heb een vriend van 22. Hij is mijn 1e vriend, en ik heb het idee dat hij alles veel serieuzer ziet dan ik. Natuurlijk, hij is ouder. Maar ik ben 16, en heb nog een heel leven voor me. Ik wil gewoon een leuke relatie en niet nadenken over de toekomst :")
Moet ik hem dit vertellen, of gewoon laten gaan?
Ik zou het voorzichtig zeggen.
Vertellen natuurlijk, als jij er mee zit moet hij dat toch weten.
Hij snapt het vast wel!
En jongens worden nooit echt volwassen,
dus laat hem er even van genieten dat hij nu misschien wat volwassener is
dan jij
Mhmmm… Oke :’)
Misschien is het leeftijdsverschil gewoon te groot?
Voor jou is alles nieuw, voor hem niet. Ook zit hij in een heel ander stadium van zijn leven, het is logisch dat hij anders tegen dingen aankijkt dan jij dat doet.
Het kan ook nog zijn dat hij van nature heel serieus is (net als ik) je kan het dan wel zeggen, waarschijnlijk probeert hij het te veranderen of doet hij net alsof hij niet alles serieus neemt (dus reageert hij anders dan dat hij eigenlijk in zn hoofd doet) tenminste, zo zit dat bij mij dan, ik ken hem verder niet xD
praat met hem erover
Vertellen. Maar de kans lijkt me wel vrij groot dat dit jullie uiteindelijk op gaat breken.
ik denk ook wel dat dat door het leeftijdsverschil komt… je zit waarschijnlijk nog op de middelbare school, woont bij je ouders, lekker rustig en zorgeloos leventje…
hij studeert of is misschien al klaar met studeren, woont op zichzelf, of moet iig zelf zijn rekeningen en alles betalen, heeft meer verantwoordelijkheden, enz…
Natuurlijk is hij een stuk ouder en heeft hij meer verantwoordelijkheden, maar behalve dat hij soms dingen serieuzer neemt, merk ik het leeftijdsverschil echt niet. Soms is hij kinderlijker dan ik!
Alleen tsja, over zo’n 35 weken verhuis ik naar Canada voor een jaar (waarschijnlijk). En ik wil dat alleen doen. En niet terwijl ik nog met hem hebt. Maar zijn droom is al jaren om naar Canada te verhuizen. En ik vind het moeilijk hem te vertellen dat ik single wil zijn als ik naar Canada ga.
Dan kan je het nu uitmaken of over ruim een half jaar of hem aanspreken op dat serieuze gedoe en zien hoe dat uitloopt.
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan het als vriend accepteren, kijken hoe het verder gaat. Een beetje fantaseeren erover kan geen kwaad.
hm dus je bedoelt meer; dat hij jullie relatie zeer serieus ziet… maar jij niet zo… ?
Nja, ik ben wel serieus over onze relatie in de zin dat hij de enige is voor mij nu…
Maar hij heeft het al over de toekomst enzo. Dat hij oud en gelukkig wil worden me. En dat is niet helemaal de bedoeling :’) Ik wil gewoon genieten van het hier en nu. En de toekomst boeit me niet zo gek veel.
Kan ja, maar op een gegeven moment gaat het feit dat je eigenlijk meer wil van de relatie dan je kan krijgen toch aan je knagen.
Dat je niet vreemd gaat, betekent niet dat het een serieuze relatie is.
Dat heeft meer met gevoel en toewijding te maken.
Hij is gewoon gek op je en jij duidelijk niet op hem.
Eigenlijk zit je dan een beetje tegen hem te liegen.
Je kan hem maar beter de waarheid vertellen, anders breek je straks zn hart nog harder
Je wil dus als single naar Canada, nou wat is er dan moeilik aan, om tegen je vriend te zeggen, dat hij minder serieus moet zijn. Als hij dit niet wil, wat maakt het jou uit. Jij hebt toch geen zin in een serieuze relatie. Trouwens ik vind dat je eerlijk tegen hem moet zijn en hem niet aan het lijntje moet houden. Beetje lullig om hem te gebruiken en daarna weer te dumpen, omdat jij single wil zijn en hij daarentegen echt een serieuze relatie wil.
Ik ben wel gek op hem, dat zeker. Maar ik ben pas 16. Ik wil niet dat m’n 1e relatie ook m’n laatste is zeg maar… :")
En ja, dat ik over een half jaar zo’n beetje naar Canada verhuis, zal dan ook zeker wel moeilijk zijn. Maar ik wil niet in een relatie zitten als ik daarheen ga. Hoe gek ik ook op hem ben.