Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 1 jaar samen en hebben het vaak heel leuk en gezellig.
Een paar maand geleden zat ik op zijn telefoon een spelletje te doen, toen zijn ex hem whatsappte. Wij zijn heel open in elkaars telefoons enzo, dus ik opende het gesprek. Wat bleek nou: hij had alle voorgaande berichten verwijderd. Ik vroeg dus lichtelijk aangebrand waarom hij dat had gedaan. Hij zei dat het over school ging enzo, maar hij was bang dat ik boos zou worden als ik het zou lezen. Zo’n jaloers typ ben ik niet, en ik heb ook gezegd dat ik het juist stom vind als hij dingen voor mij achterhoudt en verwijderd.
Een paar weken later plopte er een Facebook privégesprek op van hem en een meisje, en hij was vrij uitgebreid aan het flirten met haar. Ik heb met tranen in mijn ogen hem ermee geconfronteerd en gevraagd wat het nu allemaal in hield. ‘Nee, nee dat houdt niks in gewoon wat ouwehoeren’.
Gister had hij weer gepraat met een meisje en dat had ie gewoon verteld, dus ik zei zo voor de grap: dat gesprek heb je zeker verwijderd van whatsapp? Toen zei die: ja… Ik vroeg dus waarom ie dat deed: en weer het antwoord van: ik was bang dat je boos zou worden.
Ligt het aan mij of zou een normaal mens hier ook niet blij van worden?
Ik ben niet een jaloers kreng en ik controleer z’n telefoon ook niet, alleen we zijn altijd heel vrij in het elkaars telefoons pakken. Maar nu heb ik een gevoel dat hij iets voor me achterhoudt…