Mijn vriend is soms echt een eikel

Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 1 jaar samen en hebben het vaak heel leuk en gezellig.
Een paar maand geleden zat ik op zijn telefoon een spelletje te doen, toen zijn ex hem whatsappte. Wij zijn heel open in elkaars telefoons enzo, dus ik opende het gesprek. Wat bleek nou: hij had alle voorgaande berichten verwijderd. Ik vroeg dus lichtelijk aangebrand waarom hij dat had gedaan. Hij zei dat het over school ging enzo, maar hij was bang dat ik boos zou worden als ik het zou lezen. Zo’n jaloers typ ben ik niet, en ik heb ook gezegd dat ik het juist stom vind als hij dingen voor mij achterhoudt en verwijderd.

Een paar weken later plopte er een Facebook privégesprek op van hem en een meisje, en hij was vrij uitgebreid aan het flirten met haar. Ik heb met tranen in mijn ogen hem ermee geconfronteerd en gevraagd wat het nu allemaal in hield. ‘Nee, nee dat houdt niks in gewoon wat ouwehoeren’.

Gister had hij weer gepraat met een meisje en dat had ie gewoon verteld, dus ik zei zo voor de grap: dat gesprek heb je zeker verwijderd van whatsapp? Toen zei die: ja… Ik vroeg dus waarom ie dat deed: en weer het antwoord van: ik was bang dat je boos zou worden.

Ligt het aan mij of zou een normaal mens hier ook niet blij van worden?
Ik ben niet een jaloers kreng en ik controleer z’n telefoon ook niet, alleen we zijn altijd heel vrij in het elkaars telefoons pakken. Maar nu heb ik een gevoel dat hij iets voor me achterhoudt…

Ik zou er ook boos om worden ja

Oh, raar.

Jep, ik herken je verhaal, mijn vriend doet dat soms ook. En ik kan daar heel boos van worden. Ik vertrouw hem wel volledig en ik weet dat die gesprekken helemaal niets zijn. (Want soms lees ik ze voor hij ze verwijdert en dan zijn ze nadien weg, terwijl het gewone gesprekken zijn.) Maar ik kan er gewoon niet tegen dat hij doet alsof ik een kreng ben dat boos zou worden om een gewoon gesprek. Hij vertrouwt er niet in dat ik normaal zou reageren en daar word ik boos van, niet het verwijderen op zich, maar de gedachte erachter.

Ga een keer met hem het gesprek aan. Dat moet je niet doen als je weer ziet dat hij met een meisje aan het appen is ofzo, maar gewoon zo aarz. Zeg het wat jij ervan vind, spreek met de ik-boodschap. Zeg iets als : ik vind het niet fijn als…

Succes!

Droogkloot hahaha

Nee, inderdaad dat heb ik dus ook. Ik weet wel dat hij geen rare dingen zegt. Als het gewoon over school gaat of als het niks inhoudt, hoef je het ook niet te verwijderen toch? Het feit dat hij het verwijdert maakt me boos

Hahah ja sorry maar ik ben echt chagrijnig door mijn menstruatie op dit moment. :hammer:

Dit. Zou er echt geen prettig gevoel bij hebben. Ik denk dat je hier het beste over kunt praten, al heb je hem er al mee geconfronteerd, maar nu moet je hem gewoon uitleggen dat je echt niet boos word als hij met meisjes praat maar je gewoon niet wilt dat hij dit verwijderd omdat je je daar niet goed bij voelt. Hopelijk hebt dat, succes!

ja ik zou boos worden in zo’n geval.

Mijn exvriend deed dat ook. Als je dingen verwijderd heb je naar mijn idee iets gezegd wat de ander ‘niet mag lezen’. Super naar, want je kan het dan dus ook niet meer controleren en eventueel hem er alsnog mee confronteren. Ik zou het er echt met hem over hebben, anders dan breekt dit je vroeger of later. En dat heeft niks te maken met over jaloers zijn o.i.d, ik zou me daar ook niet fijn bij voelen [:

Als hij niets te verbergen heeft, waarom verwijdert hij dan de berichten? Dát maakt alles verdacht, wat jou onzeker maakt. Dit kan ik me heel goed voorstellen. Leg hem dit uit. Volgens mij begrijpt hij het probleem namelijk niet.

Dit ja.

In een relatie hoor je niet te flirten met anderen :’). Hij doet geheimzinnig en verwijdert berichten.
Ik zou echt kwaad zijn.

Ik zou zeker boos worden en gekwetst zijn.

Heb hem ook gevraagd waarom hij het deed maar hij zei dat het ‘automatisme’ was. Zodra die met een meisje had gepraat waar die niks van moest weten, verwijderde die t gesprek maar zodat hij er niet meer naar om hoefde te kijken. Wat mij betreft een slap excuus

ik zou ook echt boos worden… achterlijk zeg, ook niet één keer maar gewoon meerdere keren. Ik zou ´t niet pikken in ieder geval.

Ik zou het echt niet pikken!