Mijn vriend is mischien onvruchtbaar.

Ik heb dus nu ongeveer 2 en een halve maand met mijn vriend.
In het begin van onze relatie heeft hij mij heel zijn levensverhaal verteld wat best moeilijk was voor hem, hij heeft namelijk op zijn 12e ( hij was bijna 13 ) heeft bij teelbal kanker gehad. hij is hier aan geopereert en heeft toen een kunstbal gekregen. Ook al is dit langer dan 3 jaar geleden heeft hij nog vaak veel pijn en heeft zich nog nooit echt laten testen of hij onvruchtbaar is… Ook heb ik redelijk veel seks met hem en ook als hij klaarkomt heeft hij heel erg last er van…
maar omdat ik gewoon weet en hij ook dat we echt nooit meer uitelkaar gaan ( klinkt nog al naief voor iemand van 15 ) we hebben wel hier redelijk vaak over gepraat en ik zie iedere keer weer hoeveel pijn het doet aangezien ik weet dat hij echt een kinderwens heeft en deze mischien niet waar kan maken.

vinden jullie dat hij zich moet laten testen op onvruchtbaarheid of een jaar of 10 moeten wachten en dan wel zien wat er uitkomt?

Ik zou niet wachten om het te testen. Je bent nu mss nog niet toe aan kinderen, maar dan hoef je ook niet meer te wachten op resultaat.

Je zult het toch ooit eens moeten testen, dan kan je het evengoed nu doen. Dan weet je het meteen.

ik zou het ook meteen doet! Beter nu dan dat je nog 10 jaar hierover na moet denken!
Sterkte ermee, want ik weet hoe vervelend het is om erachter te moeten komen dat je misschien geen kinderen kunt krijgen!

Ik zou het nu doen. Je bent toch nog te jong om kinderen te krijgen. Als blijkt dat hij onvruchtbaar is, heeft hij de tijd om het te accepteren. Als hij het pas over 10 jaar doet en blijkt dat hij onvruchtbaar is, is de klap nog groter, omdat dan de juiste leeftijd is om kinderen te krijgen.

dat ^

Nu laten doen, je kunt het maar beter weten zodat je aan het idee kunt wennen, en je kinderwens over 10 jaar niet ineens in duigen valt als je het dan pas laat testen.

ik zou het ook nu laten testen. Dan kan hij (en jij) er mee om leren gaan.

xxx Nura van ‘World Of Fashion Inspiration’

Ik zou het ook nu doen, eens met DREAMxIT

Nee je hoeft nu nog echt geen test te gaan doen. Je bent 15 en misschien voelt het alsof dit voor altijd is (of voor een hele lange periode) waarschijnlijk is dat het niet. En er zijn ook andere manieren om zwanger te raken, dan is het miss niet van hem maar als je genoeg van hem houdt, zou je bij hem kunnen blijven ondanks dat hij onvruchtbaar is.

Tenzij hij het zelf graag wilt weten. Dan moet hij een test doen.

Mee eens.

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga vandaag er proberen over te praten met me vriend!

Ik zou hem eerder laten testen omdat hij er nog pijn aan heeft?

Jullie hebben 2,5 maand, en weten dat dit voor altijd is? Dat klinkt behóórlijk naief, al was je 25 in plaats van 15 geweest.
Je vriend moet zelf weten of hij zich laat testen, jij kunt hem alleen maar steunen als hij besluit wel een test te doen.

Omg wat erg :open_mouth:
veel suc6 ermee,
ik zou ook gewoon testen dan, sorry je heb niet veel aan deze reactie maar upje dan :slightly_smiling_face:

Aaah, echt super zielig voor je vriend.
Volgens mij klopt het niet dat hij nog pijn heeft als die klaar komt hoor?
Anders is het echt vet zielig voor iedereen die teelbalkanker heeft gehad.
Maar goed, ik zou hem wel laten testen. Eens met DREAMxIT.

Laten testen.

De broer van mijn vriend heeft ook nogal wat problemen daar. Er bestaat een kans dat hij over een paar jaar ook onvruchtbaar is. Hij is getest en was het nu nog wel.
Ze hebben nu zijn sperma laten invriezen ( hij heeft ook een vaste relatie) Omdat hij graag later kinderen wil, en als er de kans is dat hij niet meer vruchtbaar is, dat ze dit altijd nog achter de hand hebben. Dit kun je gewoon aanvragen bij de dokter als je er goede reden voor hebt.

Mijn vriend heeft een bult in een zaadleider, weet niet meer precies wat het was. Op dit moment is het nog niet gevaarlijk, hoewel hij er soms erg veel pijn aan heeft. Hij moet om de zoveel tijd voor controle. Stel ze gaan zich ooit zorgen maken om zijn vruchtbaarheid laat hij ook meteen sperma invriezen.

Ik zou er voor gaan, en als hij nu nog vruchtbaar is, laat het invriezen. Daar zul je nooit spijt van krijgen.

idd laten testen, als er nu nog wel een aantal zaadcellen van goede kwaliteit zijn kan je dat laten invriezen. maar als later blijkt dat er niks meer te redden valt dan baal je wel…